Gå til innhold

Gjest Bruker-369050

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-369050

Fikk svar at jeg kunne prøve å kontakte euroads. Var verdt et forsøk. Ble foreslått å ringe, men det tørs jeg ikke. 
Hva om de trekker penger fra kortet. Så jeg endte opp med å sende en mail.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er egentlig såre enkelt. Absolutt ALLE såkalte "konkuranser" hvor man loves gull og grønne skoger og kan vinne iphone, tv, sydentur osv er utelukkende for å svindle og lure folk, f.eks ved å få en til å oppgi telefonnummer som de så kan sende svinedyre sms-er til eller enda verre metoder.

Så løsningen er simpelthen å anerkjenne dette faktum og ALDRI klikke på linker til konkuranser hvor man liksom kan vinne ting. Følger du denne enkle regelen så unngår du det som du nå opplever.

Når du først har tabbet deg ut så har du som det sies i tidligere innlegg muligheten til å lage deg en ny e-mail konto. Jeg vet ikke hvordan du ble trekt for det beløpet du nevner, om det var på mobilregningen og du klaget og fikk tilbake fra mobiloperatøren. Regner med det ikke var bankkortinformasjon du oppga. Men var det det så er det kanskje det beste å sperre kortet og få et nytt.

Men for å gjente, ALDRI trykke på linker på sosiale lurendreiersider som f.eks Facebook. Da unngår du slike problemer i fremtiden. Vær alltid meeeeget skeptisk til alt som høres ut som du skal få noe gratis. Det stemmer rett og slett ALDRI at man får noe gratis på sosiale lurendreiersider, det er utelukkende for å lure godtroende og kanskje naive folk. Så hør på meg, ligg unna sånne konkurranser :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Ja, jeg er normalt ikke typen som gjør dette, men var nok litt dum her. 
På det andre jeg trykket på så var det på en søppelmail der man kunne få en data. 
Jeg ble registrert på noe som jeg ikke var klar over og fikk "500 kroner i regning". Ble ikke trukket noe. 

Het wakefield finance og jeg ser det er flere som har opplevd det. 

Den andre konkurransen er på facebook og er arrangert av brukernes panel tror jeg og de som er bak de igjen heter euroads. Har nå skrevet en mail og bedt de slette meg hvis de har noen liste. 
Ble jo faktisk tipset om å ringe de, men det tørs jeg hvertfall ikke.

Må presisere at det ikke akkurat er noen krise dette. Ikke har jeg oppgitt kortnummer, men jeg synes spam mailene er irriterende og synes måten de skriver på er utrolig sleskt.

Endret av Bruker-369050
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Har bare et siste spm. Fikk den såkalte regningen fra wakefield finance slettet, men kom til å tenke på at jeg håper jeg faktisk er helt slettet fra systemet så jeg ikke opplever å få noen ny. Er det noe poeng i å skrive til de personlig? Noen sier jo at man ikke burde det, men jeg vet ikke helt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...