Gå til innhold

Gjest Bruker-369050

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-369050

For en del mnd tilbake var jeg med i en konkurranse på facebook.  Ble sendt til en side der jeg svarte på masse spørreundersøkelser  Etter dette har jeg fått en flust med spammail.  Jeg er så redd for at disse mailene kan trekke penger fra meg? Får jo plutselig mail om at "du har ikke fullbyrdet din lånesøknad". Jeg har jo selvsagt ikke tatt opp lån. Noen flere som får slike mailer? Blir jo ltt skremt.

I den samme perioden så trykket jeg på en mail der man kunne vinne en data og da ble jeg automatisk registrert og fikk en regning på noen hundre kroner. 
Sendte en mail og dette ordnet seg, men har fått skrekken av å trykke på slike mailer. 

Noen som vet litt om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-369050

Kanskje jeg burde det, men får dere mailer som "du har ikke gjort ferdig din lånesøknad osv"? Det er de jeg synes er mest skummel.
Men tenker at de bare er ute etter å lure folk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Nei, det skal jeg selvsagt ikke. :)
Men er det nødvendig å bytte email adresse? Synes det er litt mye styr, hehe. 
Er dere andre plaget med søppelmail? 

Lenke til kommentar

Nei, det skal jeg selvsagt ikke. :)

Men er det nødvendig å bytte email adresse? Synes det er litt mye styr, hehe. 

Er dere andre plaget med søppelmail? 

Er ofte den enkleste løsningen hvis du har skutt ut mailen i øst og vest, da har på en måte skipet seilt. Men du kan prøve en bedre e-postklient, noen er bedre enn andre på å filtrere søppelpost. Dog er en "junkmail" veldig greit uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Ok. Da skal jeg vurdere det. Men kan de misbruke meg så lenge jeg ikke videretrykker på linker?
Det er i grunnen ok å få søppelmail da de havner i en søppelmappe på emailen, men ville bare høre om jeg er den eneste som får søppelmail. Er det normalt at de skriver "du har ikke fullbyrdet din lånesøknad"? 
Eller "vi har hørt du er interessert i lån", noe jeg slettes ikke er. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Fikk i dag en mail om at det var sendt en tv til meg i posten, men ble sendt i retur. De spurte så om jeg hadde fått feil adresse. Blir jo helt paraonid her. Er det virkelig normalt at de skriver på den måten? 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Uff, nei, jeg skal ikke tro på de. Men vet dere hvordan det går an å avskrive seg fra en konkurranse man ikke vil være med på lenger. 
Jeg har prøvd å sendt mail, men får ikke svar. Tror egentlig jeg er avskrevet, men skulle gjerne fått en bekreftelse på det. 
Det er brukernes panel det dreier seg om. 

Lenke til kommentar

Ignorer epostene, de skriver alt de vil som de tror vil tiltrekke seg oppmerksomhet. Det er både lån, gevinster, gaver, manglende betalinger osv.

Du kan nok ikke melde deg av slike ting, du får bare slette eller filtrere de.

Men, ja, alt er normalt å skrive i slike mail, det er bare deres fantasi som begrenser det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Noe som ofte er et problem med spam-mail er også at hvis du velger "unsubscribe here" i bunnen av dem, vil de da få se at mailen din faktisk er aktiv og deretter lesse deg ned med enda mer spam.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Ja, det har jeg også hørt. Æsj, vil bare bli avskrevet fra konkurransen selv om det ikke virker som det går an. 
Det var i regi av brukernes panel og siden heter "Ja, til offentlig tannhelsebehandling".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Er det forresten noe poeng i å kontakte euroads? Funnet ut at det er de som står bak hele greia. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Ok, har kontaktet datahjelperne som ofte hjelper folk med slike ting. :) Får håpe jeg får noen råd der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...