Slabbedasken Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Når jeg skal spille Homeworld2 etter å ha lagt inn Car 3.9 så får jeg først svart skjerm, så en feilmld om en alvorlig systemfeil. Etter å ha restartet maskinen får jeg beskjed om en feil som oppstod og sender en rapport til microsoft og får dette som svar: Error Caused by Graphics Device Driver Dette har skjedd en 4-5 ganger der jeg har prøvd å få spillt Homeworld2, men det virker rett og slett ikke......noe andre osm har opplevd lignende problemer eller kankje har noen tips til hvordan jeg kan fikse dette? Takker for alle svar -slabbedasken- Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg hadde store problemer med Call of Duty med CAT 3.9 driverene. Disablet VPU Recover i Display Properties og siden det har det virket uten problemer. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Prøvde det nettopp, men ingen forandring....svart skjerm for så alvorlig feilrapport og restart , men takker for tipset. Tror jeg går tilbake til Cat 3.8 og ser om feilen forsvinner. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Nå virker alt igjen med Cat 3.8 Cat 3,9 er full av buggis og den skullel iksom hjelpe!!!!!! :!: Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Nå virker alt igjen med Cat 3.8 Cat 3,9 er full av buggis og den skullel iksom hjelpe!!!!!! :!: At du har problemer med et spill betyr ikke at driveren er full av bugs, men men hehe alle spill funker helt uten problemer her og det har de gjort siden Cat 3.6, varierer en del på forskjellige maskiner ser det ut til Lenke til kommentar
Kei Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har ikke hatt noen problemer jeg heller med noen av catalyst. bruker cat3.9 nå funker flott. Lurer på hvorfor noen har fult med problemer med catalyst Driverne fra3.8-3.9 Kan det hjelpe med seneste oppdateringer til systemes og Hardwaren? Jeg har heletiden det nyeste oppdateringer til alt. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Mange problemer blir fikset med å skru av Vpu recover og Fast write under SMARTGART. I tillegg så kan det å skru av forskjellige programmer som tvinger skjermen til å kjøre på den og den Hz hjelpe. Spesielt på spill som Halo. Noen problemer blir også fikset ved å skru av AA og/eller AF. Er enig i at det er en del problemer for tiden med ATI kort, men jeg velger og tro at det er like mye utviklerenes feil som ATI's. Hjelper lite å lage den ultimate driveren om problemet ligger i koden til et spill. Får vente og se hva som skjer når Omega kommer i ny versjon.... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Jeg bruker lcd så er ikke avhengig av hz, men det å skru av VPU recover hjalp ikke meg. Jeg har aldri hatt problemer med Cataclyst driverene før nå der alt kræsjer i vinkel mht Homeworld2 og cat 3.9 noen her osm har prøvd HM2 med cat 3.9 uten problemer? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Fungerer flott hos meg etter at jeg har skrudd av VPU Recover og Fast write. Har skrudd av begge samtidig så jeg vet ikke hvem av dem som egentlig fikser problemet. Men siden du sier VPU Recover ikke fikser det så er det vel fast write. Skru det av hvis du ikke allerede har gjort det. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Synest egentlig det er veldig teit at jeg må skru av slike ting som i utgangspunktet fungerer best på for best mulig ytelse.......om cat 3.9 bare virket med fast write og vpu recover av er jo dette en "bugg" eller hva? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Fast writes senker jo ytelsen på ATI kort etter som jeg har opplevd...... Så og skru av dette er ikke farlig........ Du får kanskje noe ekstra ytelse ut av det til og med Lenke til kommentar
mr x Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 jo.seff er det bug(cat 3.9) måtte også slå av fast write og aa får jeg ikke til og virke i spill.. synes cat 3.7 var best til spill Call of Duty fikk jeg problemer,har ikke prøvd Homeworld2 ... men flight sim 2004 ble bra(fikk problemer i menyen med 3.7) tror jeg skal avinnstalere 3.9 og innstalere cat 3.7 igjen Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Om det er en bug eller ikke spørs på øye som ser. Ati har hatt to muligheter på å få problemet ut av verden med 3.8 og nå 3.9 . At det forsatt ikke er borte tror jeg ikke er fordi Ati ikke har klart eller har orket å fikse på det, men fordi problemet ikke ligger på deres bord. Selvfølgelig dette er hva jeg tror, men det ville vært dumt å la være å fikse et slikt problem, det går bare ut over salgstallene. Og forresten og skru av fastwrite gir ingen tap i ytelse. Fastwrite gjør så langt jeg har erfart mer vondt enn godt både med Nvidia og Ati-kort. Det at Vpu-recover må skrus av for å få enkelte spill til å funke synes jeg er helt på trynet. Dette burde Ati ha fikset, det har ikke vært annet enn problemer med det siden det ble implentert i 3.8. EDIT: Kan informere om at Omegedriveren er lagt ut nå. Skal teste de med en gang.. Får se om det er noe forskjell. Her finner du de Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Har du en konklusjon mht driveren fra omega? Så Fastwrite er bad....hmm...ok kan skru den av og se om jeg ser noen form for forskjell og rapotere tilbake om det blir noen forandringer. Takker for tipset :-) Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Vel etter å ha stått i kø lenge i går så orket jeg ikke mer. Driverheaven var den eneste som hostet driveren rett etter release og det var MYE kø. Så jeg ventet til i dag tidlig før jeg prøvde på nytt. Vel jeg kan si at jeg må fortsatt skru av Fast write så der var ingenting forandret (Ikke at jeg forventet det, men det er lov til å håpe). Sånn egentlig så merket jeg liten eller ingen forskjell i spill eller andre applikasjoner. Har ikke fått testet så mye enda, men jeg kan hvertfall si at driveren er stabil (Ikke det av org. ikke var det, sånn utenom alle "bugsene") Ser ikke noen vits egentlig til å installere de, med mindre man liker tilleggsprogrammene som følger med. I følge readme'n så er det lite som er forskjellig i fra org. Det eneste som er forskjellig er i Kontrollpanelet hvor innstillingene for OpenGl og D3D har hver sin meny som i tidligere versjoner av Catalyst. (Grunn til det mon tro? Likte alle under ett for å være ærlig) Så med mindre du er fan av Omegadriverene, har et mobilitykort eller har sinnsyke problemer med org. og du håper på at Omegadriverene skal fikse det så ser jeg ingen vits til å skifte. EDIT: Testet 3Dmark2003 og jeg fikk nå samme poengsum som med 3.8+ litt til. Ikke at det teller så mye akkurat. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Ok skal se om jeg kan få re-installert cat 3.9 og slått av fastwrite og vpu recover og se om jeg merker noen forskjell.....men finnes det en detaljert guide hva Fastwrite egentlig jør og hvorfor det ikke vil vise seg noen ytelsesforandringer om den er av.....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå