Gå til innhold

Probana Business School - Mini-MBA?

Rankiz

2 stemmer

1. 1. Videreutdanning, hva ville du valgt?

• Bachelor Økonomi Administrasjon
      2
    • Mini-MBA (Probana Business School)
      0

Anbefalte innlegg

Hei, jeg blir ferdig med Bachelor i Eiendomsmegling nå og har skaffet meg fulltidsjobb. Jeg er dog veldig interessert i finans og driver med aksjer på fritiden og skriver finansartikler som jeg publiserer, jeg er derfor ikke lei av å studere innenfor dette feltet. Jeg vurderer derfor allerede nå og ta videreutdanning ved siden av fulltidsjobb, og søker derfor innspill fra forumet. Har sett for meg to alternativer, se under, som jeg har lyst på innspill på. 

Alternativ 1- Ta Bachelor i Øk/Ad (Pris: 80.000-100.000)

Mange av fagene på BI er overlappende, det er derfor ikke mange fagene jeg trenger for å kunne skilte meg med to bachelorgrader. For å ta en ekstra bachelor på BI må jeg ha rundt 8 ekstra fag, noe som tilsier 2 semester på heltid. En mulighet er da å heller ta disse 8 fagene over 3 semester (3+3+2) og dermed greie å jobbe fulltid som eiendomsmegler ved siden av. Dog kanskje vanskeligere å kombinere med en fulltidsjobb?

Alternativ 2 - Ta Mini-MBA (Pris: 30.000-40.000)

Virker som et mer praktisk rettet kurs som gir bra læringsutbytte utifra det jeg har funnet av anmeldelser og erfaringer på internett. Det store spørsmålet er dog om hvorvidt en slik Mini-MBA er noe arbeidsgiver ser på som veldig positivt, og hvorvidt de verdsetter dette som "ordentlig" utdanning.

Er mer tilrettelagt som et deltidsstudiet, med mye læring elektronisk over nettet. Varighet på rundt 8-9 måneder. 

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ønsker du med den ekstra utdannelsen? En bachelorgrad i Øk/Ad har veldig lite finans i seg. Bacheloren på NHH for eksempel har bare ett obligatorisk fag som kan kalles et finansfag. Vet ikke hvordan det er med BI? Finanstyngden i en bachelor i Øk/Ad er derfor ikke spesielt stor i mine øyne (gitt at BI sin grad minner om NHH sin).

Probana Business School har jeg lite kjennskap til, men ser det dukker opp reklame for den i ny og ne i forskjellige sosiale medier. Må si jeg er skeptisk. I tillegg fokuserer vel MBA'er mer på management, strategi og det å skape gode ledere heller enn å skape "finansguruer" (CFA er anerkjente kurs for finans).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvorfor ikke bare ta BA-Finans på BI? ØkAd-graden på BI har ikke særlig til finans i seg. Jeg deler også H. Specters skepsis til en "mini-MBA", selv om jeg ser Probana lar deg bygge ut til en fullverdig MBA. 

Hei, er veldig interessert i aksjemarkedet og analyse av aksjer osv, men tror at Bachelor i Finans på deltid ved siden av jobb hadde rett og slett blitt for tungt faglig. På heltid, ja, men på deltid, nei. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...