TheOats Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Er det noen av dere som vet hvor mye et brukt, men ripe fritt, Nikon 20mm 2.8 er verdt? Jeg spør for de jeg finner bare den versjonen av dette objektivet med en D i navnet, i nett butikkene. Her er mitt objektiv: Å dette er det nermeste jeg kommer når jeg søker på prisguide.no. Det er som dere ser ikke helt den samme versjonen. Så jeg har ikke noen ny pris å gå utifra. Så hva mener dere mitt objektiv er verdt? Det er fint behandlet og er i topp stand. Endret 1. juni 2015 av TheOats Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Jeg mener at det er en Nikon 20mm F2.8 AF-D du har. Når du ser på bildet i prisguiden, så ser det helt likt ut som det blidet du har lagt ut. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 (endret) Jeg mener at det er en Nikon 20mm F2.8 AF-D du har. Når du ser på bildet i prisguiden, så ser det helt likt ut som det blidet du har lagt ut. Om du studerer bildet i prisguiden litt nøyere på høyre side av objektivet, så ser du at det står en D i betegnelsen. Under 20mm så står det f:2,8D Til Ts, I følge denne omtalen så finnes det jo tre versjoner av dette Nikon 20mm objektivet med blender f/2,8. Om du klarer å finne ut når ditt objektiv er produsert, så er det kanskje lettere å avgjøre hvilken utgave du har. Vet det er mulig med Canon objektivene å finne produksjons måned og år, men hvordan det er med Nikon vet jeg ikke. Forøvrig så er denne siden her en god pekepinn til priser på brukt fotoutstyr, men her ser det dessverre bare ut til å være den siste utgaven med D i betegnelsen. Endret 2. juni 2015 av fotonisse 1 Lenke til kommentar
tow Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Den eneste forskjellen på objektivene med og uten D er at det med D sender avstandsinformasjon til kameraet. Det er etter min mening ikke en vesentlig forskjell. Gjetter på at det går an å få mellom 2 og 2,5 tusenlapper for det. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Objektiver har vel stort sett ikke det store prisfallet, så om man tar utgangspunktet i orginalpris + evnt inflasjon av kroneverdien.. Så det er ikke uvanlig at man kan få godt betalt for ett objektiv man kjøpte på 80-90tallet for en tusenlapp, tilsvarende objektiv kan fort kostee 10-20K kroner i dag.. Så, jeg ville faktisk vurdere det til lette 4000,- kroner om du finner en som er på utkikk etter objektet.. Dette er jo faktisk salgsvarer som aldri synker i verdi.. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Du kan se statistikk på bruktprisen på Nikon AF 20mm 1:2.8D her: http://teambiathlon.no/index.php?module=price&p=114 Riktignok er det ingen rapporterte priser etter 2012, men det er listet 14 priser fra 2010 til 2012 (fra kr 1700 til 3500). Endret 3. juni 2015 av Frobe Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Takk for all hjelpen! Jeg har valgt å selge det for 3000.- Jeg regner med at mitt objektiv er 1989 utgaven siden den som kom før det bare har manuell focus (vist jeg forstår det riktig) og den som kom etterpå er den med en D i navnet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Jeg regner med at mitt objektiv er 1989 utgaven siden den som kom før det bare har manuell focus (vist jeg forstår det riktig) og den som kom etterpå er den med en D i navnet. Det stemmer. I så fall skal det formodentlig ha serienummer mellom 200001 - 269471. Produksjonen var mellom februar 1989 til april 1994. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå