Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Entreprenørskap og bedriftsutvikling 2 eksamen 03. juni 2015

Anbefalte innlegg

Hvordan forbereder dere dere til i morgen? 

Skriver mer eller mindre oppgaven i dag. Formulerer meg mest teoretisk, går ikke spesielt mye inn på casen. Så får du en ganske enkel jobb å gjøre i morgen uansett oppgave. Også ville jeg lest en del artikler, inkludert kommentarfeltene. :-) Vil tro oppgaven kommer til å gå en del inn på markedsføring av produkter, med tanke på at de nevner disse tre som er idrettsutøvere innenfor hver sin sport. Ville da spesielt lest mye om sykler ettersom det er det de går mest inn på. Men som en over skriver, Markedsstrategi og økonomi er nok ikke dumt å forberede seg på. 

Siden du begynner å skrive oppgaven i dag og formulerer deg teoretisk, hva tenker du oppgavene kommer til å bli? Hvilke emner skriver du teoretisk om? :)

du kan no bare forberede deg på foretaksformer, du må stole på egne instinkt ;) ;) ;) men får å være mer seriøs, så ville faglæreren din ha tatt opp hvilke tema som mest sannsynlig vil komme i morgen og hva du burde forberede deg på :)

Jeg tar faget som privatist. :)

Ai ai ai.. lykke til! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriver mer eller mindre oppgaven i dag. Formulerer meg mest teoretisk, går ikke spesielt mye inn på casen. Så får du en ganske enkel jobb å gjøre i morgen uansett oppgave. Også ville jeg lest en del artikler, inkludert kommentarfeltene. :-) Vil tro oppgaven kommer til å gå en del inn på markedsføring av produkter, med tanke på at de nevner disse tre som er idrettsutøvere innenfor hver sin sport. Ville da spesielt lest mye om sykler ettersom det er det de går mest inn på. Men som en over skriver, Markedsstrategi og økonomi er nok ikke dumt å forberede seg på. 

Siden du begynner å skrive oppgaven i dag og formulerer deg teoretisk, hva tenker du oppgavene kommer til å bli? Hvilke emner skriver du teoretisk om? :)

du kan no bare forberede deg på foretaksformer, du må stole på egne instinkt ;) ;) ;) men får å være mer seriøs, så ville faglæreren din ha tatt opp hvilke tema som mest sannsynlig vil komme i morgen og hva du burde forberede deg på :)

Hehe, tar det som privatist selv, så skjønner. Jeg skriver teoretisk om markedsstrategi, kapitalbehov og finansiering(excel) og nettbasert handel  :)  Legger med en grei mal til hvordan å skrive oppgave. 

1.    Innledning

a.      Definer begreper

b.      Presenter teori du vil bruke

c.       Bruk referanser

2.    Hoveddel

a.      Bruk teorien du har presentert til å besvare oppgaven

b.      Lag overskrifter som du henter fra teorien, vis at du har oversikt

c.       Drøft/vurder casebedriften i forhold til teorien du har presentert, gjør dette grundig

d.      Vis at du har satt deg inn i bransjen

3.    Avslutning

a.      Konkluder eller oppsummer på bakgrunn av det du har skrevet i hoveddelen

b.      Pass på at du har besvart oppgaven

Lenke til kommentar

Hehe, tar det som privatist selv, så skjønner. Jeg skriver teoretisk om markedsstrategi, kapitalbehov og finansiering(excel) og nettbasert handel  :)  Legger med en grei mal til hvordan å skrive oppgave. 

1.    Innledning

a.      Definer begreper

b.      Presenter teori du vil bruke

c.       Bruk referanser

2.    Hoveddel

a.      Bruk teorien du har presentert til å besvare oppgaven

b.      Lag overskrifter som du henter fra teorien, vis at du har oversikt

c.       Drøft/vurder casebedriften i forhold til teorien du har presentert, gjør dette grundig

d.      Vis at du har satt deg inn i bransjen

3.    Avslutning

a.      Konkluder eller oppsummer på bakgrunn av det du har skrevet i hoveddelen

b.      Pass på at du har besvart oppgaven

Tusen takk! 

Lenke til kommentar

Lager dere ny forretningsidé?

Nei, da ville det nok vært nevnt mer om det i forberedelsesdelen slik det har vært tidligere.  

Det er ikke sikkert det. Bra å være forberedt. 

Nei.

Det virker tydligvis som at du vet hva vi får i morgen. Kan ikke du fortelle oss andre hva vi får da?

Jeg kan ikke bekrefte eller benekte at jeg har en "innsider" ;)

Har du en insider ? Kan du finne ut av oppgavene ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...