Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste blir sint hvis jeg setter meg foran pcen

Anbefalte innlegg

Vi snakker her om gjennomsnittet. Trodde det var underforstått. Da må også trådstarter kunne komme med gjennomsnittstall, og ikke ytterpunktene. Det gir ikke et objektivt bilde av situasjonen.

For meg virker du som en tøffel for jenta di. Sett foten ned, fortell hvor skapet står, og bruk tid på det du vil (selvfølgelig i "normale mengder"). Om hun ikke kan akseptere det så må hun lære seg det, eller gå. Om ikke vil du forbli en tøffel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde det på lik måte. Nå var det en del andre problemer inne i bildet som førte til at det ble slutt, men døgnrytmen var hovedproblemet vil jeg si. Ble mye gneldring fordi jeg la meg senere enn hun og sto opp senere enn hun. Hun kunne legge seg mellom 21-22, og stå opp fra 06-08 alt etter hvilke planer hun hadde for dagen (trente to ganger hver bidige dag).

Da hun la seg følte jeg at jeg fikk pustet ut litt, koblet av med MIN-tid. Da var det å game, se det som i hennes øyne var teite serier osv.

Døgnrytmen vår passet ikke hverandre nok, og hun la veldig mye mer i det enn jeg gjorde. Du må nok bare snakke med hun, få hun til å forstå deg og dine behov, og du må lytte til og forstå hvorfor hun føler som hun gjør. Deretter kan dere komme til en enighet. Hvis ikke spørs det om forholdet er liv laga.. :/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selv så sover jeg rundt 5-6timer, så er klart det finnes store variasjoner i hva som er "normalt". Men jeg skjønner ikke at noen har tid til å sove så mye. Skole/jobb tar 8 timer, og med reisevei 1-2 timer ekstra. I tillegg så går det endel tid til lage mat, dusje, kanskje trene, osv. Så med 12 timer søvn så blir det ikke tid til mye utover det helt basale.

Jeg forstår det godt. Ikke alle sovner før hodet har truffet puta, og som ts sier, såver hun veldig ujevnt. Som igjen gjør søvnkvaliteten pill råtten, og selv om hun bruker 12 på soverommet har hun i realiteten kanskje kun fått 6 timer effektiv søvn. Jeg har to brødre og en far som sovner på 1 sek, mens jeg og min mor bruker timesvis på å sovne for deretter våkne kanskje hver bidige time. Så kanskje det ikke handler om så mye som å ha tid, som at hun rett og slett er nødt til det for å få nok effektiv søvn. Kanskje et fjern realitet for de aller fleste men det kan jo være en tanke.

Selv har jeg opplevd klage på pc bruk og jeg brukte også argumentet som det er kun underholdning på lik linje som med tv eller tlf. Det er rart hvor lite akseptert det kan være å sitte ved pcen kontra å se tv. Jeg forstår det ikke selv den dag i dag.

Det du sier om å få pustet ut goldshoten kan jeg relatere sterkt til, artig å høre andre i samme situasjon.

Endret av Everket
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forstår det slik at hun er på besøk hos han. I mine øyne er det da litt rart hvis han velger å sitte foran PC'en fremfor å være med dama.

Vel, det virket som om du ikke forsto det faktum at han bare velger å spille når hun sover. Det går ikke å sitte på sengekanten halve natta for at hun skal føle seg bra i tilfelle hun våkner, jeg antar at dere er voksne mennesker (18+)

Når man lærer barn å sove alene så lar man døra stå oppe og har et nattlys der. Når barnet skriker så går man til dem og sjekker. Man pleier stort sett ikke å sitte der til de sovner engang.

Hvis jeg antar at du sitter med hodetelefoner så kan du jo holde ene øret ledig for å høre om dama våkner. Du ber henne selvfølgelig om å si ifra til deg når hun våkner slik at du kan gå inn, hvis problemet er at hun er "redd" når hun våkner. Hvis det fungerer så vet du jo hva problemet er og det er en enkel løsning. Hvis dette fungerer så er innlegget mitt over tull :p

Det kan dog hende at hun godtar dette, men ligger våken slik at du aldri får spilt mer enn fem minutter for å få, som jeg skrev over, en følelse av å ha makt over deg.

Lykke til! :) :)

Lenke til kommentar

Kan det tenkes at hun føler at du er mindre tilgjengelig om du er på PCen? 

Å sette seg ved PCen kan oppfattes som et "statement", hvis du skjønner. At der har du tenkt til å sitte, og vennligst ikke forstyrr. 

Dersom du bruker 2-3 timer på det hver dag, og hun føler at du er utilgjengelig mens du sitter der, så kan jeg forstå henne. Det er lettere å bryte inn med spørsmål mens noen sitter på Facebook enn det er mens noen er midt i en dungeon i WoW. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Greit å lese den første posten til TS. "Hun blir utrolig sur hvis jeg spiller. Det er ikke snakk om mye. Kanskje en eller to timer på en lørdag". Uansett så bør det være rom for noen timer med utilgjengelighet hver dag.

Husker jeg pleide å spøke med kjæresten min om at vi ikke kom til å flytte sammen før vi hadde råd til hvert vårt separate soverom/arbeidsrom. En trenger kanskje ikke være så ekstrem, men da må en samtidig også evne å sitte i samme rom uten at man trenger hverandres oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Han skrev også dette senere:

Kanskje 1-2 timer på en dag, noen ganger 3 hvis det er lite som skjer. 

Selvfølgelig. Det handler ikke om å ha konstant oppmerksomhet, men det kan være at hun føler at hun står i andre rekke - etter en PC. 

TS: Er det lenge siden du tok henne med på noe? Kino? Restaurant? Piknik? En spasertur? 

Lenke til kommentar

Vi snakker her om gjennomsnittet. Trodde det var underforstått. Da må også trådstarter kunne komme med gjennomsnittstall, og ikke ytterpunktene. Det gir ikke et objektivt bilde av situasjonen.

For meg virker du som en tøffel for jenta di. Sett foten ned, fortell hvor skapet står, og bruk tid på det du vil (selvfølgelig i "normale mengder"). Om hun ikke kan akseptere det så må hun lære seg det, eller gå. Om ikke vil du forbli en tøffel.

Vi har mange tøfler i Norge. Norske menn er ganske teddymyke..

Lenke til kommentar

Vi har mange tøfler i Norge. Norske menn er ganske teddymyke..

Blir av og til litt sjokkert over hvordan noen lar seg snurre rundt fingeren til partneren. Likevekt og (rimelige) krav fra begge sider er viktige i ett forhold.

Burde ikke være så vanskelig, egentlig. Om man velger å bruke en dæsj av fritiden sin på akkurat det man vil så er det helt i orden. Fritid er akkurat det - tid til å gjøre hva man ønsker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir av og til litt sjokkert over hvordan noen lar seg snurre rundt fingeren til partneren. Likevekt og (rimelige) krav fra begge sider er viktige i ett forhold.

Det kan sies. Men samtidig kan mange, deriblant meg selv, føle en avmakt når man setter ned foten gang på gang, og forklarer voksent, men likevel møter null forståelse, og alltid ekstremt surt tryne som eneste resultat. (At hun sitter på PC'en før, under og etter diskusjonen, ser aldri ut til å styrke min sak)

Da gir man seg for husefredens skyld, og spiller/TV/surfer, etter hennes leggetid. Sykt men sant.

Lenke til kommentar

.. Så med 12 timer søvn så blir det ikke tid til mye utover det helt basale.

.. hun veldig ujevnt. Som igjen gjør søvnkvaliteten pill råtten, og selv om hun bruker 12 på soverommet har hun i realiteten kanskje kun fått 6 timer effektiv søvn. Jeg har to brødre og en far som sovner på 1 sek, mens jeg og min mor bruker timesvis på å sovne for deretter våkne kanskje hver bidige time. Så kanskje det ikke handler om så mye som å ha tid, som at hun rett og slett er nødt til det for å få nok effektiv søvn.

Jeg tipper at dersom man har mobilen sin til lading på soverommet. At mobilen kan være et av flere potensielle kilder til at man ikke sover bra nok igjennom natten. Spesiellt om man ikke har gjort mobilen lydløs og tildekket den slik at skjermen ikke plutselig lyser opp ved en Facebook-melding og liknende.  :hmm:

Endret av G
Lenke til kommentar

Forstår det slik at hun er på besøk hos han. I mine øyne er det da litt rart hvis han velger å sitte foran PC'en fremfor å være med dama.

Vel, det virket som om du ikke forsto det faktum at han bare velger å spille når hun sover. Det går ikke å sitte på sengekanten halve natta for at hun skal føle seg bra i tilfelle hun våkner, jeg antar at dere er voksne mennesker (18+)

Når man lærer barn å sove alene så lar man døra stå oppe og har et nattlys der. Når barnet skriker så går man til dem og sjekker. Man pleier stort sett ikke å sitte der til de sovner engang.

Hvis jeg antar at du sitter med hodetelefoner så kan du jo holde ene øret ledig for å høre om dama våkner. Du ber henne selvfølgelig om å si ifra til deg når hun våkner slik at du kan gå inn, hvis problemet er at hun er "redd" når hun våkner. Hvis det fungerer så vet du jo hva problemet er og det er en enkel løsning. Hvis dette fungerer så er innlegget mitt over tull :p

Det kan dog hende at hun godtar dette, men ligger våken slik at du aldri får spilt mer enn fem minutter for å få, som jeg skrev over, en følelse av å ha makt over deg.

Å jo, forsto det. Leste også mellom linjene og kunne konkludere med at dette ikke bare skjer når dama sover, men også ellers. 

Lenke til kommentar

Da gir man seg for husefredens skyld, og spiller/TV/surfer, etter hennes leggetid. Sykt men sant.

I noen tilfeller sant, i andre absolutt ikke.

Null forståelse og mas om det samme, med surfakte osv ... vil si at det har vært null forhold for mitt vedkommende. Da har det blitt husfred og egoisten kunne funnet seg en tøffel en eller annen plass.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Jeg lar meg noen ganger komme, men det er bare av fri vilje. Jeg gjør det omtrent aldri ellers, blir bare feil og tvang. Har mer det med at hun blir så utrolig sur og vanskelig som er problemet, uansett.

Selv så sover jeg rundt 5-6timer, så er klart det finnes store variasjoner i hva som er "normalt". Men jeg skjønner ikke at noen har tid til å sove så mye. Skole/jobb tar 8 timer, og med reisevei 1-2 timer ekstra. I tillegg så går det endel tid til lage mat, dusje, kanskje trene, osv. Så med 12 timer søvn så blir det ikke tid til mye utover det helt basale.

Jeg forstår det godt. Ikke alle sovner før hodet har truffet puta, og som ts sier, såver hun veldig ujevnt. Som igjen gjør søvnkvaliteten pill råtten, og selv om hun bruker 12 på soverommet har hun i realiteten kanskje kun fått 6 timer effektiv søvn. Jeg har to brødre og en far som sovner på 1 sek, mens jeg og min mor bruker timesvis på å sovne for deretter våkne kanskje hver bidige time. Så kanskje det ikke handler om så mye som å ha tid, som at hun rett og slett er nødt til det for å få nok effektiv søvn. Kanskje et fjern realitet for de aller fleste men det kan jo være en tanke.

Selv har jeg opplevd klage på pc bruk og jeg brukte også argumentet som det er kun underholdning på lik linje som med tv eller tlf. Det er rart hvor lite akseptert det kan være å sitte ved pcen kontra å se tv. Jeg forstår det ikke selv den dag i dag.

Det du sier om å få pustet ut goldshoten kan jeg relatere sterkt til, artig å høre andre i samme situasjon.

Ja, man trenger litt tid for seg selv. Og ja, rart hvordan folk ser på pcen og spill som noe farlig og bare noe alene-nerder gjør hele dagen. Er jo ikke noe så negativt i det og en underholdningsmetode på lik måte som mobil osv. Faktisk som bøker.

Hva tror du hadde skjedd hvis du satt å leste bok i 2-3 timer? Tror du hun hadde blitt grinete av den grunn?

ps. jeg er helt enig med deg btw.

Tror ikke jeg hadde fått samme reaksjon da. Hun hadde "bare" blitt irritert.

Vi har vært sammen i over 2 år og er sammen døgnet rundt omtrent hver dag. Å bruke 1-2 timer på en pc går helt fint for de fleste. Hvis du ikke forstår det, så må det være noe galt med deg.

Kan det tenkes at hun føler at du er mindre tilgjengelig om du er på PCen? 

Å sette seg ved PCen kan oppfattes som et "statement", hvis du skjønner. At der har du tenkt til å sitte, og vennligst ikke forstyrr. 

Dersom du bruker 2-3 timer på det hver dag, og hun føler at du er utilgjengelig mens du sitter der, så kan jeg forstå henne. Det er lettere å bryte inn med spørsmål mens noen sitter på Facebook enn det er mens noen er midt i en dungeon i WoW. 

Jeg er veldig tilgjengelig når jeg sitter på pcen. Hører alltid på hva hun sier og vi kan godt konversere som vanlig selv om jeg er på pcen så det er ikke tilfelle. Kan også alltid lett gå fra om det skulle være noe, og pauser heller spillet eller det jeg driver med og prioriterer andre ting.

En annen spurte om alderen vår. Vi er begge mellom 25-26 år :)

Anonymous poster hash: 6d033...3a6

Lenke til kommentar

Hei. Enn om dere inngår en avtale da? At dere f. eks legger dere samtidig. Du ligger sammen med henne til hun sovner og på forhånd sier du at du kommer til å sette deg ved PC`en din et par timer når hun har sovna også kommer du når du er ferdig, så sier du at du er tilgjennlig for henne hvis hun lurer på noe. Det bør jo være en grei deal.

Eventuelt, så kan du holde på med PC`en din når du er hele alene for deg selv. Jeg mener. Hvis dere ikke er sammen alle dagene, så har du jo litt tid for deg selv og da kan du vel holde på med PC`en?

Ellers er jeg usikker på hvordan du kan løse det. Du kan jo eventuelt hmmmmm. Lese bøker i senga når hun har sovna, så er du der iallefall hvis hun våkner.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Mange kvinner forsøker nærmest å ta eierskapet over mannen - skal dirigere og forme han etter sitt hode. Sitat: Maser om "er pcen viktigere enn meg?"  = Klassisk hersketeknikk. 

Hun kan sikkert være grei på mange måter, men her har du noen unoter å luke bort. Snakk med henne - som du sier - på en rolig og saklig måte. Legg bare mere press enn tidligere. Vær mer kompromissløs og mindre tøffel. Hvis det er noe to i henne vil hun forhåpentligvis jenke seg. Test henne ut med å være konsekvent og holde på ditt samtidig som du viser at du elsker henne.  

Endret av Fjellvåken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...