Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste blir sint hvis jeg setter meg foran pcen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bor nesten sammen med min kjære (5 netter i uka). Vi har det bra sammen og trives godt ilag. Vi er ofte sammen nesten hele dagen når hun er hos meg osv. Vi har vært sammen i over to år så den forelskelsesfasen hvor alt er fantastisk er over.

Hun blir utrolig sur hvis jeg spiller. Det er ikke snakk om mye. Kanskje en eller to timer på en lørdag. Hun kan kanskje sitte på telefonen eller gjøre et eller annet slikt. Men skrur jeg på pcen braker det løs. Det er egentlig ikke så stort problem og hun har akseptert det.

Det verste er når kvelden kommer. Vi har kanskje ligget og kost og hatt det hyggelig hele dagen. Vi har forskjellige døgnrytmer. Hun legger seg tidligere enn meg og står opp senere enn meg. Jeg kan gjerne ligge inntil henne til hun sovner, for så å sette på pcen og slappet av litt. Hun våkner som regel da av en eller annen grunn og blir skikkelig sur. Maser om "er pcen viktigere enn meg?" og ting videre som det. Hun sover ganske dårlig og våkner ofte og snakker masse i søvne. Hun blir sur og lei seg og maser helt til jeg evt kommer, eller ikke. Hun klager i tillegg masse i søvne, men det er alt hva hun mener og sier ellers.

Hva skal jeg gjøre? Jeg er ikke akkurat en ond person fordi jeg vil tilbringe litt tid foran pcen? Er ikke slik at jeg er avhengig og spiller 8 timer hver dag. (det hender iblant, men gjør aldri det hvis hun er med meg). Hun ser på spilling som noe forferdelig. Jeg ser det på underholdning på lik linje med tv, tlf osv, men neida.

Så går hun veldig i forsvarsposisjon når jeg tar det opp på en avslappet måte og vi kommer ingen vei. Sier at jeg vil tilbringe litt tid for meg selv, koble av og sitte foran pcen litt, en time eller to etter hun har lagt seg. Dette fordi hun legger seg tidligere og jeg sovner sent. Ser egentlig ikke noe problem med dette. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 6d033...3a6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du setter ned foten og sier at dette finne jeg meg ikke i. Get your shit togheter og voks opp kvinne!

Det er ikke så lett og jeg har prøvd. Men lar meg heller ikke være tøffelen hennes. Dersom hun spør pent om jeg ikke kan komme og jeg ikke gjør noe spesielt, ja da kommer jeg. Men sånn hun holder på, så føles det som tvang dersom jeg kommer. Og det fører bare til dårlig stemning. Og noen ganger jeg har latt meg føre av henne i den situasjonen har hun sagt "du er her bare fordi du føler du må, ikke fordi du vil. Hvis du liker den jævla pcen og spillet ditt mer enn meg, kan du værsågod å gå og spille"

Og det setter jo meg i en vanskelig situasjon..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg bor nesten sammen med min kjære (5 netter i uka). Vi har det bra sammen og trives godt ilag. Vi er ofte sammen nesten hele dagen når hun er hos meg osv. Vi har vært sammen i over to år så den forelskelsesfasen hvor alt er fantastisk er over.

Hun blir utrolig sur hvis jeg spiller. Det er ikke snakk om mye. Kanskje en eller to timer på en lørdag. Hun kan kanskje sitte på telefonen eller gjøre et eller annet slikt. Men skrur jeg på pcen braker det løs. Det er egentlig ikke så stort problem og hun har akseptert det.

Det verste er når kvelden kommer. Vi har kanskje ligget og kost og hatt det hyggelig hele dagen. Vi har forskjellige døgnrytmer. Hun legger seg tidligere enn meg og står opp senere enn meg. Jeg kan gjerne ligge inntil henne til hun sovner, for så å sette på pcen og slappet av litt. Hun våkner som regel da av en eller annen grunn og blir skikkelig sur. Maser om "er pcen viktigere enn meg?" og ting videre som det. Hun sover ganske dårlig og våkner ofte og snakker masse i søvne. Hun blir sur og lei seg og maser helt til jeg evt kommer, eller ikke. Hun klager i tillegg masse i søvne, men det er alt hva hun mener og sier ellers.

Hva skal jeg gjøre? Jeg er ikke akkurat en ond person fordi jeg vil tilbringe litt tid foran pcen? Er ikke slik at jeg er avhengig og spiller 8 timer hver dag. (det hender iblant, men gjør aldri det hvis hun er med meg). Hun ser på spilling som noe forferdelig. Jeg ser det på underholdning på lik linje med tv, tlf osv, men neida.

Så går hun veldig i forsvarsposisjon når jeg tar det opp på en avslappet måte og vi kommer ingen vei. Sier at jeg vil tilbringe litt tid for meg selv, koble av og sitte foran pcen litt, en time eller to etter hun har lagt seg. Dette fordi hun legger seg tidligere og jeg sovner sent. Ser egentlig ikke noe problem med dette. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Du kan redusere pcbruken, sitte på pcen når du er alene, eller gjøre det slutt med henne.

Er pcen så viktig for deg?

Lenke til kommentar

Du kan redusere pcbruken, sitte på pcen når du er alene, eller gjøre det slutt med henne.

Ehm? Det er ikke snakk noen stor pcbruk. Kanskje 1-2 timer på en dag, noen ganger 3 hvis det er lite som skjer. Mange dager uten pcbruk i det hele tatt. Mens hun sitter på mobilen sin omtrent 24/7 gjennom hele dagen og sier "det er noe annet" når jeg prøver å sette de ved siden av hverandre.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vel, da får du gjøre det samme, klage hver gang trynet forsvinner ned i en tlf eller hun driver med en eller annen hobby. Jeg har gjort det slutt pga slike situasjoner. Det handler ikke om å spille, men faktisk kunne være fra hverandre innenfor samme husrom, å kunne gi hverandre litt fred og slappe av uten at det sitter et annet menneske oppå deg og lurer på hva som skjer. Ikke er det sunt for et forhold når det er sånn heller. 

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

...hun sitter på mobilen sin omtrent 24/7 gjennom hele dagen...

Nettopp!

Jeg har det på samme måten. Bare jeg tar PC på fanget, eller slår på TV begynner gnellingen!

Jeg bruker TV og PC mindre enn gjennomsnittet, og hun er på insta/face HELE døgnet! 'Men det er ikke det samme'

Hun forstår ikke 'hvorfor jeg er så avhengig av PC/TV', mens problemet egentlig er henne.

Kanskje alle damer er sånn?

Jeg er iallfall på randen av å gjøre det slutt, fordi normal TV og PC bruk er noe alle burde få lov til, uten å bli mast på hele tiden. Spesielt når hun selv gjør det mer enn meg, men da er det selvfølgelig noe viktig som må gjøres/ses på, ikke sant?...  :ermm:

Endret av ozone
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nettopp!

Jeg har det på samme måten. Bare jeg tar PC på fanget, eller slår på TV begynner gnellingen!

Jeg bruker TV og PC mindre enn gjennomsnittet, og hun er på insta/face HELE døgnet! 'Men det er ikke det samme'

Hun forstår ikke 'hvorfor jeg er så avhengig av PC/TV', mens problemet egentlig er henne.

Jeg er iallfall på randen av å gjøre det slutt, fordi normal TV og PC bruk er noe alle burde få lov til, uten å bli mast på hele tiden. Spesielt når hun selv gjør det mer enn meg, men da er det noe viktig som må gjøres/ses på, sant...

Jepp, dette er et utbredt problem. Et veldig egoistisk krav fra den klagende parten.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Vel, da får du gjøre det samme, klage hver gang trynet forsvinner ned i en tlf eller hun driver med en eller annen hobby. Jeg har gjort det slutt pga slike situasjoner. Det handler ikke om å spille, men faktisk kunne være fra hverandre innenfor samme husrom, å kunne gi hverandre litt fred og slappe av uten at det sitter et annet menneske oppå deg og lurer på hva som skjer. Ikke er det sunt for et forhold når det er sånn heller. 

Dette. Ikke tull. Kan ikke være oppå hverandre hele tiden heller.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Enig i det Lord Nuker skriver. Når man bor sammen så må det være mulig å ha dager der man gjør helt forskjellige ting, selv om man befinner seg i samme leilighet. At par ikke får til dette, er mye av årsaken til at forholdet slutter å fungere når man blir samboere. I tillegg så slutter mange gjerne å finne på artige ting sammen, og når man da heller ikke får lov til å gjøre sine egne ting, går med andre ord forholdet til h******.

Vi har forskjellige døgnrytmer. Hun legger seg tidligere enn meg og står opp senere enn meg.

Haha, hvor lenge sover hun egentlig?

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun sover kanskje fra kl 22-13. Jeg sover fra 24-08. Sånn ca.

Om normalen hennes ligger på rundt 15 timer er det andre problemer inne i bildet, mest sannsynlig. Mulig noe depresjoner eller noe som er relatert til det?

Hun sover en del. Men så mye har hun sovet de siste dagene. Det går ofte ned i 12 timer også, men hun sover mye.

Lenke til kommentar

De fleste har behov for alenetid i et forhold. Hun har nok et betydelig større behov for nærhet/trygghet/intimitet enn det du har. Det er slett ikke uvanlig at de som er litt angstfylte/urolige tiltrekkes av de som er stoiske/uavhengige. Det gjelder å forstå dynamikken i dette for dere begge om dette skal løse seg bedre for dere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste har behov for alenetid i et forhold. Hun har nok et betydelig større behov for nærhet/trygghet/intimitet enn det du har. Det er slett ikke uvanlig at de som er litt angstfylte/urolige tiltrekkes av de som er stoiske/uavhengige. Det gjelder å forstå dynamikken i dette for dere begge om dette skal løse seg bedre for dere.

Vi tilbringer utrolig mye tid med intimitet og det trives jeg veldig godt med også. Men det er bare om kvelden at dette her blir et problem. 

Lenke til kommentar

Eller bare ordne det slik at dere bor hver for seg, også setter du besøksrestriksjoner på enkelte tider i uken?  :wee:

Hun sover en del. Men så mye har hun sovet de siste dagene. Det går ofte ned i 12 timer også, men hun sover mye.

Det sies jo at barn har større behov for søvn enn hva voksne har  :wee:  ;)

Nettopp!

Jeg bruker TV og PC mindre enn gjennomsnittet, og hun er på insta/face HELE døgnet! 'Men det er ikke det samme'

Hun forstår ikke 'hvorfor jeg er så avhengig av PC/TV', mens problemet egentlig er henne.

Jeg er iallfall på randen av å gjøre det slutt, fordi normal TV og PC bruk er noe alle burde få lov til, uten å bli mast på hele tiden. Spesielt når hun selv gjør det mer enn meg, men da er det selvfølgelig noe viktig som må gjøres/ses på, ikke sant?...   :ermm:

Tipper det har noe med at damer er mer sosialt anlagt enn oss. Tenk på det som en livsnødvendighet, som de må få tilfredsstillet. Mens menn, de har mer behov for å koble av litt i fred og ro. Eller sitte og stirre på fiskestanga, eller speide etter et bytte på jakt, kose seg med å mekke bilmotor, og liknende.

Jeg kan ikke tale på alles vegne. Men de stundene jeg har brukt flere timer (da snakker vi om mer enn 2 timer), så har det til tider vært lurveleven i min heim også.  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Selv så sover jeg rundt 5-6timer, så er klart det finnes store variasjoner i hva som er "normalt". Men jeg skjønner ikke at noen har tid til å sove så mye. Skole/jobb tar 8 timer, og med reisevei 1-2 timer ekstra. I tillegg så går det endel tid til lage mat, dusje, kanskje trene, osv. Så med 12 timer søvn så blir det ikke tid til mye utover det helt basale.

Lenke til kommentar

Selv så sover jeg rundt 5-6timer, så er klart det finnes store variasjoner i hva som er "normalt". Men jeg skjønner ikke at noen har tid til å sove så mye. Skole/jobb tar 8 timer, og med reisevei 1-2 timer ekstra. I tillegg så går det endel tid til lage mat, dusje, kanskje trene, osv. Så med 12 timer søvn så blir det ikke tid til mye utover det helt basale.

Sover så klart ikke 12+ timer før skole/jobb, det hadde ikke gått ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...