Gå til innhold

Ny Android telefon, pris VS ytelse og kvalitet

Anbefalte innlegg

Heisann, 

Begynner å bli godt over 2 år siden jeg kjøpte meg en LG optimus 4x og jeg er rimelig skuffet over at den ikke er brukbar lengre. Simkortetleseren fungerer ikke lengre. 

Så nå er det på tide å kjøpe noe nytt. 

Viktige apper jeg må ha: Snapchat, Tinder, Facebook, Opera nettleser, mobilbank, Endomondo, Poweramp, spotify, outlook, etc. Altså ingen som krever sinnsykt bra ytelse. Spiller sjelden på telefonen, og når jeg gjør det er det spill som HillClimb racer, candycrush eller noe annet for tidsfordriv. Spiller ingen grafikkkrevende spill på android. 

Viktige funksjoner; god antenne, robust, god batteritid, god skjerm(stor oppløysning) og godt kamera. 

Har begynt å forske litt på google cardboard så jeg holder litt på med VR. Vet ikke hvor god ytelse jeg trenger for å bruke mobilen til dette. 

Når det gjelder androidversjon så vil jeg ha så ny som mulig. 

Når det gjelder pris så er det billigst som mulig som kan gjenspeile mine krav. 

Har tenkt litt på den nye sony z3+, men lurer på om det er for mye penger å bruke. Så har jeg sett på samsung a5 som ser ut som en rimelig og bra mobil. Trenger egentlig ny mobil så fort som mulig så z3+ er relativt utelukket da den ikke er til salgs enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

z3+ kommer vel på lager i slutten av mnd.

z3 compact er et godt alternativ syns jeg, om du bare klarer å la være å knuse bakdekselet som er et kjent problem på z3/z3 compact.

God antenne er vanskelig å vite noe om på forhånd, men kan ut fra egen erfaring si at samsung generelt sett har DÅRLIGE antenner, ja jeg bruker telefonen ofte på plasser med svak dekning.

Har i dag en LG G2, og denne har over snittet god antenne, selv om det er langt fra eldre nokia telefoner.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Bakdekselet går ofte i stykker ikke pga skade, men dårlig konstruksjon. Har hørt flere som har fortalt at telefonen lå stille på bordet og så knakk baksiden av seg selv. Mulig det er spenn i konstruksjonen som gjøre det. Kan umulig være tilfeldig at så mange opplever akkurat dette.

Samsungtelefonen nevnt i første post A5 er vel ikke noe dårlig valg. LG G4 er nok også et godt valg. I mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...