xoxo123 Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Flere som har kommet opp i eksamen i kommunikasjon og kultur 3? Isåfall kan vi dele litt tanker og ideer her :-) Lenke til kommentar
JennyogInga Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hei! Vi kom også opp! Klassa kom fram til at Bourdieu sin teori, kulturforståelse, interkulturell kommunikasjon, typisk norsk, identitet og nasjonalisme kunne være viktige begreper å ta med. Er det noen som har noen ideer på hva oppgaven kan handle om? Lenke til kommentar
Matt Chew Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Vi kom fram til at oppgaven kan handle om:* Kulturendringer i Norge - Fattig til rik nasjon* Bonderomantikken * Norges klassereise - Kulturelle forutsetningener* Norsk kulturarv* Kulturelle verdier Begreper:* Kultur, identitet og tradisjon* Interkulturell og intrakulturell kompetanse* Stereotypier* Normativ kulturbegrep* Individualistisk kultur/kollektivistisk * Det essensialistisk kulturbegrepetNoen flere forslag? Endret 1. juni 2015 av Matt Chew Lenke til kommentar
xoxo123 Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Gode innspill! Kanskje oppgaven handler om hvordan de kulturelle verdiene knyttet til hytteliv har endret seg over tid? Ellers er nok identitet, nasjonalisme, kulturelle verdier og kulturavstand viktige begreper tror jeg og ikke minst bourdieu sine kapitalformer som tidligere nevnt Lenke til kommentar
Tjohei! Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hei! Eg kom opp i Kommunikasjon og kultur 2, og sjølv om vi kanskje ikkje har samme tema lurte eg på om det var mulig å få litt hjelp. Forberedelsesheftet er "Tekster om å reise til andre kulturer", og eg kan faktisk ikkje noko om dette temaet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå