Gå til innhold

ATi Radeon 9600

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte et ATi Radeon 9600 for en liten stund siden, men jeg hadde på den tid så ufattelig mye problemer med pcen (skadet strømforskyning).. men nå som alt var fikset så la jeg merke til at når jeg startet enkelte spill (spesielt helt nye spill) så plutselig frøs hele maskinen og jeg måtte restarte.. ja jeg vet, høres ikke ut som skjermkort problemer, men så testet jeg pcen med et G-force TI4200 kort og da funker alt helt fett..

Er kortet defekt eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:nice: Hvilke spill dreier det seg om ? Når du går gra Nvidia til ATI MÅ du fjerne ALLE filer som hører til Nvidia driverene . "Unninstall" i windows holder ikke . Helst formatering , Clean Sweep fra Norton eller søke i registry etter nvidia regirstreringer .

Hvis det ikke er noe av dette , hva slags Direct X har du på maskinen?

Det kan oxso være driverproblemer , men jeg har ikke hørt om noe "maskin fryser ved oppstart" problemer på Catalyst 3.9 driverene .....

Lenke til kommentar

Jeg har nøyaktig det samme problemet.. først hadde jeg 9600 pro, som gikk til ****** fordi vifta bråkte(sa datakjeden). så fikk jeg ett nytt kort av samme slaget, og der frøs spillene helt likt men vifta bråkte ikke.. så det er muligens noe feil med hele 9600 PRO serien. svakt av ATI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...