Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lage til gressplen før en legger stein?

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann!

Har kjøpt et hus hvor det er litt å gjøre på utsia :D Det så og si råtomt så i "hagen" er planen å legge en beleggingsstein ut ifra huset og rundt på den ene siden, og så ha gress utenfor dette. Må kanskje fylles på en 15-20 cm og jeg ser for meg at om en skal ha det i samme høyde, for å få det pent, er det mye lettere å legge beleggingsstein først for da fyller en bare opp med jord.

Gjør jeg det omvendt og legger gress først og bare lar der det er tenkt å legges stein stå har jeg ikke den samme kontrollen. Men det utsetter en større kostnad som er en av grunnene til at jeg kanskje ønsker å utsette stein leggingen til feks neste år. Hadde jo vært flott om en kunne fylle på litt jord, så litt gress å så ble det grønt - men er det mye pes?

I verste fall ser jeg for meg at jeg må legge på mer jord og ha litt fall over et par meter, gitt at steinene kommer høyere enn gresset.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett kantstein først, og problemet er løst. Du vil uansett ha en eller annen form for kant mellom plen og belegg.

Ellers er det ikke et stort problem å lage plen for så å sette kant og belegg inntil siden, men du må da regne med litt ekstra arbeid og muligens du vil få behov for å få inn litt mer jord for å fikse i overgangen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...