Eriksendrul Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg tenkte og kjøpe en kontroller. Egentlig mest til Mortal kombat X Men er det lett og hoppe frem og tilbake fra tastatur til kontroller ? Med tanke på alt+tab osv ? har aldri prøvd det før men noe sier meg at Mortal Kombat X vil bli noe lettere/Bedre med kontroller Er det noen spesifikk kontroller du vil anbefale ?Tenkte og kjøpe i dag så evt noe de har på gamestop,spaceworld,lefdal osv. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Når du kobbler ifrå kontrollaren så tar mus og tastatur over som primær-kontroller. Så det er ganske uproblematisk å bytte fram og tilbake. Dette er blant anna populært blant dei som spelar GTA5 på PC. Der er det mange som bruker kontrolleren når dei er i kjøyretøy, og deretter plugger dei ifrå eller slår av kontrolleren når dei skal ut til fots og heller bil bruke mus og tastatur til å styre. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg har en vanlig XBOX 360 kontroller tilkoplet hele tiden. I noen få spill må man inn i menyen og sette "input" til kontroller. Men i de fleste spill kan jeg spille med kontrolleren til jeg blir lei, og fortsette direkte med tastatur. Jeg skjønner med andre ord ikke helt problemstillingen. Jeg vet ikke om XONE kontrollere fungerer til PC, de er vel trådløse alle sammen? Men jeg mener å ha lest at de skal kunne brukes, evt. "snart". Min bror kjøpte en kopi av x360 kontroller med kabel på Gamestop, den fungerte helt topp. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg har en vanlig XBOX 360 kontroller tilkoplet hele tiden. I noen få spill må man inn i menyen og sette "input" til kontroller. Men i de fleste spill kan jeg spille med kontrolleren til jeg blir lei, og fortsette direkte med tastatur. Jeg skjønner med andre ord ikke helt problemstillingen. Jeg vet ikke om XONE kontrollere fungerer til PC, de er vel trådløse alle sammen? Men jeg mener å ha lest at de skal kunne brukes, evt. "snart". Min bror kjøpte en kopi av x360 kontroller med kabel på Gamestop, den fungerte helt topp. Xbox One kontrolleren fungerer utmerket på pc, den sender signalet via kabelen når det er tilkoblet med den. Her i huset blir den brukt til bla. Mortal Kombat X, og man kan fint bruke 2 om gangen viss man har en kompis på besøk. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Når du kobbler ifrå kontrollaren så tar mus og tastatur over som primær-kontroller. Så det er ganske uproblematisk å bytte fram og tilbake. Dette er blant anna populært blant dei som spelar GTA5 på PC. Der er det mange som bruker kontrolleren når dei er i kjøyretøy, og deretter plugger dei ifrå eller slår av kontrolleren når dei skal ut til fots og heller bil bruke mus og tastatur til å styre. De fleste spill trenger du ikke å koble av, det er bare å bytte fritt, men du vil få prompts osv basert på det du begynte med som regel "press X to continue" osv. X360-kontrolleren fungerer fint, gjerne den fancy varianten med bedre dpad, eller en arcadestikke om du kun skal spill fightere, for trådløs tilkobling må du ha en egen "dongle", xbone-kontrolleren er mye mer stress å få til å fungere trådløst. AtW 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg bruker xboxkontroller til alle bilspill jeg spiller. Det er et must for meg. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Microsoft skal komme med en trådløst Xbox One utgave til Windows snart. Om du kan vente litt så gjør det. Ellers så er det bare å kjøpe en Xbox One kontroller og en mikro til vanlig USB kabel. EDIT: Og ja...det er så absolutt verdt det. Er et must i mange spill på PC idag. Endret 1. juni 2015 av LarZen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Microsoft skal komme med en trådløst Xbox One utgave til Windows snart. Om du kan vente litt så gjør det. Ellers så er det bare å kjøpe en Xbox One kontroller og en mikro til vanlig USB kabel. EDIT: Og ja...det er så absolutt verdt det. Er et must i mange spill på PC idag. Hvorfor ikke bare kjøpe en 360-kontroller? Å måtte ha kabel er slitsomt. AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hvorfor ikke bare kjøpe en 360-kontroller? Å måtte ha kabel er slitsomt. AtW Fordi XBO kontrolleren er sånn ca 10x bedre? Men ja kabel er noe herk... Derfor er det bra at det snart kommer en egen utgave til Windows. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hvorfor ikke bare kjøpe en 360-kontroller? Å måtte ha kabel er slitsomt. AtW Fordi XBO kontrolleren er sånn ca 10x bedre? Men ja kabel er noe herk... Derfor er det bra at det snart kommer en egen utgave til Windows. På hvilken måte? AtW Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Jeg spiller GTA V på pc med PS4 kontroller. Funker både med bluetooth og USB, et program som heter input mapper emulerer den slik at spill tror det er en x360 kontroll som er tilkoblet. Edit: Verdt å vite at bluetooth ikke fungerer i W7 og bakover, men dette er null problem om du er på w8 eller 10. Endret 1. juni 2015 av chri-ot Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg syns at det er verdt å kjøpe kontroller. Jeg bruker selv en Xbox 360 Controller for Windows. Der følger det med en mottaker med ledning, så du kan plassere den et sted du ønsker, gjerne et sted hvor det ikke syns men hvor det fortsatt for kontakt med kontrolleren. Jeg bruker min til kjøretøy i GTA V. Det er enklere å bruke den til Assassins Creed spilla, og jeg syns at det også er enklere å bruke den til The Witcher 3, da man ikke trenger presis sikting med f.eks bil og bue / armbrøst. Bruker også kontrolleren til blant annet ETS2, Need for Speed: Shift og Shift 2, og mange andre spill. Til andre spill som strategispill, FPSer og MMORPGer så bruker jeg tastatur og mus, evt Logitech G13 og mus. Noen spill har også støtte for sømløs bytting mellom kontroller og mus/tastatur, så du kan legge fra deg kontrolleren og med en gang bruke mus/tastatur. GTA V og The Witcher 3 har også sømløs bytting. Og en ting til som er kjekt med Xbox 360 Controller for Windows, er at den er Plug 'n Play, trenger ingen ekstra drivere eller konfigurasjon. De fleste spill har native støtte for en Xbox 360 kontroller så ingen oppsett/konfigurering er nødvendig, bare start og spill Anbefaler også å bestille med batteripakke og lader. Da slipper du å måtte bytte ut de 2 AA batteriene hele tiden, Xbox 360 Wireless Controller for Windows Xbox 360 Play and Charge Kit Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Jeg har også trådløs X360 hjemme. Men på reise tar jeg med kabel, ellers blir det så mye ekstra med play n charge kit og trådløs dongle. Endret 1. juni 2015 av Gabri3L Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 De charge-pack-greiene er jo bare bedritne normale AA-oppladdbare stappet inn i en plastboks, like greit å bruke valig oppladbare AA. AtW Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Betalte vel 30kr for en 360 motaker på ebay for noen år siden. Fungerer sømmløst med opptil 4 360 kontrollere på pc. Og nesten alle spill støtter 360 stikken native, dvs det står "press x" i spill istede for "press enter" f.eks. Xbox one stikka er enda bedre å bruke på pc, men pga man må ha kabelen i så bruker jeg 360 stikkene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Xbox one stikka er enda bedre å bruke på pc, men pga man må ha kabelen i så bruker jeg 360 stikkene. Hva gjør den bedre? AtW 1 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 De charge-pack-greiene er jo bare bedritne normale AA-oppladdbare stappet inn i en plastboks, like greit å bruke valig oppladbare AA. AtW Trodde det var noe ala batteriet som er i en PS3 kontroller, altså noe av det samme man har i nettbrett/mobiler. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 De charge-pack-greiene er jo bare bedritne normale AA-oppladdbare stappet inn i en plastboks, like greit å bruke valig oppladbare AA. AtW Trodde det var noe ala batteriet som er i en PS3 kontroller, altså noe av det samme man har i nettbrett/mobiler. Nix, det er ikke lion, det er noe dritt-greier av samme type som oppladbare AA-bruker, ihvertfall i det jeg har, om du river den opp så ser du (dvs, det er den jeg fikk med kontrolleren, men regner med det er det samme du får i charge packen) AtW Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 ja. prøv å spill Metal Gear Rising med tastatur du...... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Xbox one stikka er enda bedre å bruke på pc, men pga man må ha kabelen i så bruker jeg 360 stikkene. Hva gjør den bedre? AtW Står en del her: http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/side-by-side-xbox-one-gamepad-vs-xbox-360-gamepad-1158091 Er jo en mye nyere type stikke. Mye bedre d-pad. Bedre vibrering og bedre thumbsticks. Osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå