frostkondenskulde Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 I manualen for min Dv står det Temperaturområde for drift 0 - 40 C for batteri 0 - 40 C for minnekort 0 - 40 C Hva med bruk ute om vinteren ? Er garantien gyldig kun når termometeret viser 0 - 40? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 I brukermanualene står det bruksområde 0 - 40ºC på alle de digitale kamera jeg har vært borti, men det betyr ikke at de ikke virker i kulde. De fleste kamera fungerer godt i -10/-15ºC, men batteriene er ikke særlig glad i kulde, så det kan være lurt å ha et liggende i lomma. Når det gjelder garanti og kulde så kjenner jeg heller ikke til at kulde har vært årsak til at et kamera har blitt ødelagt, men derimot kan det hende at batteriet har streiket. Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 har brukt dv kamera i minusgrader og det går helt greit...tåler fint et par timer uti kulda, selv om nok batterikapasiteten synker...(bare varm det med hånda hvis det skulle slite virkelig) Lenke til kommentar
berre Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Heisann! Har benyttet en Canon XM2 i temperaturer helt ned i 40minus uten problemer i det heletatt. Selvfølgelig går batteriene fortere, men det er bare å sørge for å ha nok. SAFT lager engangsbaterier som enkelt kan settes sammen i en pakke på nødvendig spenningsbehov. Cellene er på 3,6V og 13Ah, veier lite, men koster et sted mellom 100 og 200 kr stykke. Det som imidlertid kan bli et problem i kulda er temperatursvingninger rundt 0. PS LCD'n funker ikke så veldig bra når det kryper under -25. Lenke til kommentar
froflo Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Litt sent svar, men fortsatt aktuelt --det går mot vinter... Jeg har brukt min TRV 950 ned i 20 minus uten problemer. Før jeg går inn i hytta igjen, legger jeg kameraet i en helt tett plastpose, slik at kameraet ikke kommer i kontakt med den varme innelufta, som har mye høyere fuktighet. Kameraet ligger minst en times tid i posen før jeg tar det ut i romluft. Derved unngår jeg kondens på (og inni !!) kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå