ineedhelp Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hei! Jeg skal ha en liten øving til muntlig eksamen i rettslære og skulle gjerne hatt litt hjelp! Vi har aldri hatt noe spesielt muntlig øving i klassen, alt har gått på skriftlig. Derfor lurer jeg på om det er noen der ute som kanskje kan hjelpe meg med å fortelle litt hvordan jeg skal sette opp oppgaven, hvordan jeg skal fremføre og kanskje hva slags rettspørsmål jeg kan bruke og slikt. Dette er oppgaven vi har fått tildelt: Tema: Metodelære og erstatningsrett Kompetansemål som skal dekkes: - Du skal kunne identifisere rettsspørsmål og bruke prinsippene i juridisk metode for å løse disse. - Du skal kunne forklare innholdet i de fire grunnleggende vilkårene for å få erstatning og vurdere om vilkårene er oppfylt. - Du skal kunne bruke reglene om arbeidsgiveransvaret. Du skal lage en presentasjon ut fra kompetansemålene, på ti minutter. Etterpå er det en samtale med utgangspunkt i det du legger frem, men også andre emner og lærerplanmål. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå