Gå til innhold

når blir du norsk?


Anbefalte innlegg

500 millioner løftet ut av fattigdom. 82 millioner i fattigdom. Dette er faktisk gode resultater. Det betyr at middelklassen er i flertall enn den fattige borgeren. Demokrati hadde ikke vært noe bedre. Faktisk så ville demokrati ført til at Kina hadde blitt enda fattigere. Trenger ikke å se lengre enn Europa Unionen og USA.

 

http://www.brookings.edu/research/papers/2014/08/poverty-america-global-context-chandy-smith

 

Norge har dessuten bare 5 millioner innbyggere. Kan sammenligne Norge med kina senere når befolkningen har økt til 80 millioner innbyggere. Vietnam som er ca like stor som Norge og har 85 millioner innbyggere. Norge er bare en mygg i forhold til Kina når det gjelder populasjon.

 

http://www.vietnamonline.com/az/vietnam-population.html

Kina er fattigere enn Norge med dårligere skoler som pugger men får bedre resultater.

At Kina er mindre fattig enn før endrer ikke dette faktum at de ikke får bedre resultater fordi de har bedre og mer intersannt laboratorie demoer

Det du skriver er usaklig og ikke relevant til din tidligere påstand

Endret av Quote
Ryddet opp i siteringspyramide. Quote, mod.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderatormelding

Jeg ryddet opp i siteringspyramide. Det er ikke nødvendig å sitere de samme innleggene igjen og igjen. Jeg ber også om at vi drar emnet tilbake til trådens opprinnelige emne: "Når er man norsk?" fremfor kinesisk skolegang.

 

Kommentering av moderering tas på PM.

Lenke til kommentar

Haha.  :wee:

 

For å være helt seriøs, så synes jeg det er et vanskelig spørsmål. 

Har man norske foreldre og er født i Norge, så er man norsk automatisk.

 

Med spørsmålet om hvor lang tid det tar å bli norsk, så går jeg ut ifra at du sikter til våre nye landsmenn. 

 

Jeg regner flere venner med utenlandsk opprinnelse for norske. De kan språket vårt, feirer nasjonaldagen vår, er stolte over landet vårt og verdiene vi skaper hver dag. Hva som er definisjonen på det å være norsk har jeg ikke peiling på, og jeg tror det er vanskelig å si at det er det ene eller det andre. Det finnes gråsoner uansett, men at man kan språket er vel et minstekrav i min bok. :)

Å lære å snakke forståelig norsk bør være et krav til innvandere som kommer hit mener jeg. Jeg mener aksenten ikke er viktig, men å kunne språket. Og har du norsk statsborgerskap er du vel per definisjon "norsk" som Imlekk sa.

Lenke til kommentar

Hva det egentlig vil si å være norsk? Er man født inn i en kultur, eller er det noe man kan tilegne seg flere ganger i livet? 

Man er norsk hvis man er født i Norge.  De fjorten onklene og tantene som Mustafa får inn i landet på familiegjenforening blir aldri norske, selv om enkelte krefter i Norge mener så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...