Gå til innhold

når blir du norsk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende. Det er lenge siden vi har hatt en god diskusjon om den hvite rases genetiske overlegenhet her...

 

Geir :)

 

Hvorfor ikke snakke den svarte rases genetiske overlegenhet innenfor friidrett? Hvor lenge siden er det sist en hvit person vant 100 meteren i VM?

Lenke til kommentar

På hvilke områder mener du at den "hvite rase" er overlegen? 

 

Hvordan har du fått det for deg at jeg mener det? Jeg refererte vel til utsagn som disse:

 

Å ta inn villmenn fra Afrika eller Midtøsten er ikke ønskelig for Europa, om ikke man da ønsker at Europa skal bli like suksessfullt som Kongo.

 

Vel, kvaliteten på mennesker varier helt klart, men det er ingen tvil om at religiøs fanatisme også spiller en viktig rolle.

 

Afrika skårer desidert lavest i de internasjonale målingene man ønsker å skåre høyt på, som f.eks. lesedyktighet, levestandard, fred, infrastruktur, økonomisk stabilitet og fremgang, nasjonalt samhold etc. Dette avhenger av folket i disse landene.

 

Jeg har ingenting imot å ta inn noen hardarbeidende kinesere, japanere eller koreanere, som skårer høyt på intelligens og andre målinger, men å ta inn villmenn som skårer høyt på kriminalitet, arbeidsløshet og annen negativitet vil jeg ikke ha i landet mitt.

 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

De var ikke det samme folket, de hadde forskjellige språk og kulturer og ofte jaget hele befolkning borte. Noe lignende ville hendt hvis tyskerne hadde drept eller jaget bort alle nordmenn og okkupert Norge og fullstendig endret kulturen og språket.

 

 

Det blir som å si at Sverige, Norge, Danmark og Island ikke kommer fra de samme viking forfedrene.

De indianere er jo samme folk med forskjellige språk. På samme måte som Norden er samme folk med forskjellige språk.

 

 

 

Midtøsten var fremragende på matematikk og vitenskap helt til noe som heter Islam kom og regelrett forbød studering av alt annet enn Islam. Dette har skapt ca. tusen år med intellektuell stagnasjon i muslimske land.

Ok. Arabere er ikke genetiske villmenn, altså (men de er fortsatt villmenn, hvis jeg husker rett. Korriger meg gjerne). Har jeg forstått deg rett?

 

 

Arabere er forresten morsomt å se på. Når de ikke preiker Islam da selvfølgelig.

https://www.youtube.com/watch?v=jZKc050e99A

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

I Asia da?

 

Spør FrihetensRegn.

 

Hvorfor ikke snakke den svarte rases genetiske overlegenhet innenfor friidrett? Hvor lenge siden er det sist en hvit person vant 100 meteren i VM?

 

Hvorfor snakke om noen rases overlegenhet? Sist jeg sjekket var det dyktige individer som vant 100 meter. Det må nok litt mer til enn å være født på Jamaica...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at "den hvite rase er overlegen", dette er dine ord. Jeg påpeker bare at det er forskjeller på folk, vi er ikke alle født like. Heldigvis.

 

Det har tydeligvis ikke falt så heldig ut for villmennene i Afrika, etter dine utsagn å dømme.

 

Og jo, når du sier at "Europa er verdens siviliserte og mest avanserte sivilisasjon gjennom tidene" og at "Afrika sør for Sahara er strake motsetningen" og fastslår at "Dette avhenger av folket i disse landene" (din utheving), så sier du - riktig nok med andre ord - at de hvite er overlegne. Hvordan ellers ser du for deg at man skal tolke det?

 

"Jeg er ikke rasist, men ..."?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I Asia da?

 

Spør FrihetensRegn.

 

Hvorfor ikke snakke den svarte rases genetiske overlegenhet innenfor friidrett? Hvor lenge siden er det sist en hvit person vant 100 meteren i VM?

 

Hvorfor snakke om noen rases overlegenhet? Sist jeg sjekket var det dyktige individer som vant 100 meter. Det må nok litt mer til enn å være født på Jamaica...

 

Geir :)

 

 

Jamaicanere er vestafrikanere. Vestafrikanske gener er spesialiserte på anaerobiske egenskaper, i motsetning til østafrikanere som er kjent for sine gode prestasjoner i langdistanseløp.

Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri sagt at "den hvite rase er overlegen", dette er dine ord. Jeg påpeker bare at det er forskjeller på folk, vi er ikke alle født like. Heldigvis.

 

Det har tydeligvis ikke falt så heldig ut for villmennene i Afrika, etter dine utsagn å dømme.

 

Og jo, når du sier at "Europa er verdens siviliserte og mest avanserte sivilisasjon gjennom tidene" og at "Afrika sør for Sahara er strake motsetningen" og fastslår at "Dette avhenger av folket i disse landene" (din utheving), så sier du - riktig nok med andre ord - at de hvite er overlegne. Hvordan ellers ser du for deg at man skal tolke det?

 

"Jeg er ikke rasist, men ..."?

 

Geir :)

 

 

Nei, jeg syns faktisk at alle raser har forskjellige egenskaper, ikke at en er bedre enn den andre. Igjen, dette er dine ord. Europas historie, spesielt innen den romerske og greske utviklingen innen alt fra militær, politisk og teknologiske utvikling, viser at Europa er overlegen Afrika, innen sivilisasjonsutvikling. Det sagt, så er ikke Europeere overlegne på alt. Afrikanere er derimot bedre på sprint og langdistanseløp, mens asiatere har høyere gjenomsnittsintelligens. Kall meg hva du vil, men jeg benekter ikke menneskets utvikling og forskjeller på dette området. Om jeg er rasist for å påpeke at folk er forskjellig, så kan du godt kalle meg det. Jeg er ikke så opptatt av hva folk kaller meg. "Rasist" er et så diffust og oppbrukt begrep at det ikke betyr mye i dag uansett.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nei, jeg syns faktisk at alle raser har forskjellige egenskaper, ikke at en er bedre enn den andre. Igjen, dette er dine ord. Europas historie, spesielt innen den romerske og greske utviklingen innen alt fra militær, politisk og teknologiske utvikling, viser at Europa er overlegen Afrika, innen sivilisasjonsutvikling. Det sagt, så er ikke Europeere overlegne på alt. Afrikanere er derimot bedre på sprint og langdistanseløp, mens asiatere har høyere gjenomsnittsintelligens. Kall meg hva du vil, men jeg benekter ikke menneskets utvikling og forskjeller på dette området. Om jeg er rasist for å påpeke at folk er forskjellig, så kan du godt kalle meg det. Jeg er ikke så opptatt av hva folk kaller meg. "Rasist" er et så diffust og oppbrukt begrep at det ikke betyr mye i dag uansett.

 

Da skal jeg kun ansette asiatere framover, om du kan dokumentere denne påstanden. Gjelder dette alle land i Asia?

Endret av Sommerstund
Lenke til kommentar

Har ikke noe behov for kalle deg hverken det ene eller det andre, FrihetensRegn. Ville bare at du skulle presisere ditt standpunkt. Så får folk gjøre seg opp sin egen mening.

 

For et muligens interessant blikk på hvorfor Europa vant "siviliasjonskrigen", anbefaler jeg denne: 

 

Våpen, pest og stål - menneskenes historie gjennom 13 000 år, av Jared Diamond.

 

Prøv den. Det skader ikke å få utfordret sitt verdenssyn av og til. 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Nei, jeg syns faktisk at alle raser har forskjellige egenskaper, ikke at en er bedre enn den andre. Igjen, dette er dine ord. Europas historie, spesielt innen den romerske og greske utviklingen innen alt fra militær, politisk og teknologiske utvikling, viser at Europa er overlegen Afrika, innen sivilisasjonsutvikling. Det sagt, så er ikke Europeere overlegne på alt. Afrikanere er derimot bedre på sprint og langdistanseløp, mens asiatere har høyere gjenomsnittsintelligens. Kall meg hva du vil, men jeg benekter ikke menneskets utvikling og forskjeller på dette området. Om jeg er rasist for å påpeke at folk er forskjellig, så kan du godt kalle meg det. Jeg er ikke så opptatt av hva folk kaller meg. "Rasist" er et så diffust og oppbrukt begrep at det ikke betyr mye i dag uansett.

 

Da skal jeg kun ansette asiatere framover, om du kan dokumentere denne påstanden. Gjelder dette alle land i Asia?

 

 

Nei, for det meste østasiatiske land.

 

 

 

Har ikke noe behov for kalle deg hverken det ene eller det andre, FrihetensRegn. Ville bare at du skulle presisere ditt standpunkt. Så får folk gjøre seg opp sin egen mening.

 

For et muligens interessant blikk på hvorfor Europa vant "siviliasjonskrigen", anbefaler jeg denne: 

 

Våpen, pest og stål - menneskenes historie gjennom 13 000 år, av Jared Diamond.

 

Prøv den. Det skader ikke å få utfordret sitt verdenssyn av og til. 

 

Geir :)

 

Jeg har allerede lest den boken og konklusjonen var at forfatteren kun fokuserte på miljø og sosiale tilfeldigheter istedenfor arv og genetikk for hvorfor enkelte sivilisasjoner var/er mer suksessfulle i sine utviklinger og kriger. Med andre ord sosial-liberalt vrøvl og politisk korrekt synsing for å skape en "feel good" stemning blant leserne.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Da skal jeg kun ansette asiatere framover, om du kan dokumentere denne påstanden. Gjelder dette alle land i Asia?

 

Det gjelder bare Kina og India. Trenger du matte spesialister så må du garantert ansette indere fra middelklassen.

https://www.youtube.com/watch?v=7Nd9lp0G2c4

 

Også i Kina studerer de 12 timer hver eneste dag. De sover og studere på skolen.

https://www.youtube.com/watch?v=4dYg9Zl4JHk

Lenke til kommentar

Nei, jeg syns faktisk at alle raser har forskjellige egenskaper, ikke at en er bedre enn den andre. Igjen, dette er dine ord. Europas historie, spesielt innen den romerske og greske utviklingen innen alt fra militær, politisk og teknologiske utvikling, viser at Europa er overlegen Afrika, innen sivilisasjonsutvikling. Det sagt, så er ikke Europeere overlegne på alt. Afrikanere er derimot bedre på sprint og langdistanseløp, mens asiatere har høyere gjenomsnittsintelligens. Kall meg hva du vil, men jeg benekter ikke menneskets utvikling og forskjeller på dette området. Om jeg er rasist for å påpeke at folk er forskjellig, så kan du godt kalle meg det. Jeg er ikke så opptatt av hva folk kaller meg. "Rasist" er et så diffust og oppbrukt begrep at det ikke betyr mye i dag uansett.

Det som gjør deg til rasist er ikke at du sier at folk er forskjellige, men at du sier at svarte er voldelige og usiviliserte fordi de er svarte. Dette har vi vært gjennom før:

 

[...]

 

Før noen drar kortet om at jeg drar rasismekortet så vil jeg si at det her overhodet ikke er noen tvil. Du sier rett ut at enkelte raser er mer voldelige og aggressive (evt. usiviliserte) enn andre, og at dette kausalt skyldes rasen de tilhører. Dette er ren rasisme under selv de strengeste og smaleste definisjonene.

 

 

Og?

Som påpekt trenger du ikke bekymre deg for at rasismebegrepet blir utvannet, du passer fint inn selv med 'gammeldags' bruk av ordet.

 

Edit: Og ja, for å fjerne all tvil, det er fra tråden 'Det hvite folkemordet'. Brunere retorikk skal man lete lenge etter.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

Nei, jeg syns faktisk at alle raser har forskjellige egenskaper, ikke at en er bedre enn den andre. Igjen, dette er dine ord. Europas historie, spesielt innen den romerske og greske utviklingen innen alt fra militær, politisk og teknologiske utvikling, viser at Europa er overlegen Afrika, innen sivilisasjonsutvikling. Det sagt, så er ikke Europeere overlegne på alt. Afrikanere er derimot bedre på sprint og langdistanseløp, mens asiatere har høyere gjenomsnittsintelligens. Kall meg hva du vil, men jeg benekter ikke menneskets utvikling og forskjeller på dette området. Om jeg er rasist for å påpeke at folk er forskjellig, så kan du godt kalle meg det. Jeg er ikke så opptatt av hva folk kaller meg. "Rasist" er et så diffust og oppbrukt begrep at det ikke betyr mye i dag uansett.

Det som gjør deg til rasist er ikke at du sier at folk er forskjellige, men at du sier at svarte er voldelige og usiviliserte fordi de er svarte. Dette har vi vært gjennom før:

 

[...]

 

Før noen drar kortet om at jeg drar rasismekortet så vil jeg si at det her overhodet ikke er noen tvil. Du sier rett ut at enkelte raser er mer voldelige og aggressive (evt. usiviliserte) enn andre, og at dette kausalt skyldes rasen de tilhører. Dette er ren rasisme under selv de strengeste og smaleste definisjonene.

 

 

Og?

Som påpekt trenger du ikke bekymre deg for at rasismebegrepet blir utvannet, du passer fint inn selv med 'gammeldags' bruk av ordet.

 

Edit: Og ja, for å fjerne all tvil, det er fra tråden 'Det hvite folkemordet'. Brunere retorikk skal man lete lenge etter.

 

Vel, du kan jo ta deg en reise gjennom Afrika og se selv. Eller ta deg en gåtur i Detroit og byens bakgater. Eller hva med en ferieuke i Haiti, så får du kanskje virkeligheten i fleisen. Sist gang jeg var i Afrika i jobbsammenheng måtte jeg ha væpnede vakter under transport for ikke å bli stoppet og ranet og drept. Underveis fra flyplassen så vi flere "ulykker" der naive turister ofte stopper for å hjelpe, for bare så å bli ranet og slått til blods. Noen mennesker er mer voldelige enn andre, slik er det bare. Nei takk, jeg liker meg best i den siviliserte verden takk.

Lenke til kommentar

Med andre ord sosial-liberalt vrøvl ...

 

Siden jeg regner meg både som "liberal", eller snarere "liberalistisk", og "sosial", er det vel ikke noen overraskelse at jeg ikke synes det er vrøvl.

 

og politisk korrekt synsing ...

 

 

Det hender at det "politisk korrekte" er korrekt...

 

for å skape en "feel good" stemning blant leserne.

 

 

Jeg følte meg ikke spesielt godt etter å ha lest den. Sikker på at vi har lest den samme boka?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Da skal jeg kun ansette asiatere framover, om du kan dokumentere denne påstanden. Gjelder dette alle land i Asia?

 

Det gjelder bare Kina og India. Trenger du matte spesialister så må du garantert ansette indere fra middelklassen.

 

Det kan forklare hvorfor det er enormt mange indere og kinesere på NTNU, og andre norske universiteter. 

Lenke til kommentar

Faaak, hvite europeere har nesten utryddet folket som bodde i Amerika, de har erobret og undertrykket 90% av Afrika, de har forpestet og nesten utryddet folket som først bodde i Australia, nesten utryddet jødene. Grafsa til seg gull, diamanter og "feil rase barn" som arbeidskraft også nå sitter den hvite europeeren på sin høye hest å sier at Afrikanerne er den brutale og usiviliserte rasen.

 

Lets scramble for Africa.

Lenke til kommentar

 

Da skal jeg kun ansette asiatere framover, om du kan dokumentere denne påstanden. Gjelder dette alle land i Asia?

 

Det gjelder bare Kina og India. Trenger du matte spesialister så må du garantert ansette indere fra middelklassen.

https://www.youtube.com/watch?v=7Nd9lp0G2c4

 

Også i Kina studerer de 12 timer hver eneste dag. De sover og studere på skolen.

https://www.youtube.com/watch?v=4dYg9Zl4JHk

 

Når dine påstander backes opp av Youtube-snutt, må den stemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...