Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppsigelse og utvasking

Xprez

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg ikke så fryktelig mye erfaring med lover og regler når det kommer til utflytting fra hybelbygg med fellesområder.

Jeg har meldt oppsigelse nå og utleieren kommer med at deler av fellesområdene skal vaskes ved utflytting. Ingenting av dette står i kontrakten som vi har men det har vært forsøkt lurt inn i papirer som vi har fått beskjed MÅ skrives under på som jeg ganske enkelt ikke har gjort av prinsipp for jeg har en kontrakt så de andre tingene skulle ha stått i der når vi signerte om de vil ha det inn.

Har de i det hele tatt noen krav her? at personlige hyller i kjøkkenet skal vaskes ut ser jeg på som en selvfølge men det andre går jo teknisk sett under vaskelistene som roterer ukentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal alle flytte ut samtidig? Kva er avtalt angåande fellesareal slik som på kjøkkenet?

Eg også tenker litt som deg, at det er den delen som du har avtalt eksklusiv bruk av som skal vaskast ut. Det er ikkje vanlig at fellesareal inngår i utvasken (skulle tatt seg ut om man selg ei burettslagleiligheit og må ha alle trappene og gangene nedvaska i tillegg til sjølve leiligheita ved overtakelse).

I eit vanlig hybelhus der alle flyttar ut samtidig, eller der ein person i kollektivet har leigeavtalen med huseigar så vil det være vanlig at siste mann som flytter ut også sørger for at heile leiligheita er nedvaska.

Men å vaske ned kjøkkenet medan det er fleire andre personar som aktivit brukar kjøkkenet er både tungvindt og unødvendig. Ein får ikkje tatt ein skikkelig nedvask av kjøkken og bad medan romma er i vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...