marterenee Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Heisann!Tenkte meg ut på interrail i sommer i Europa. Lurte på om det var noen andre som skulle?Lurer også på om noen har tips til:- Hva trenger jeg å ha med?- Kan man finne seg småjobber rundt omkring?- Må jeg ha med meg pass på turen? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 For det første: Uten pass kan du glemme turen. Riktignok er mange land i Europa Schengen-land, men problemet i den sammenheng er at det eneste godkjente ID-dokumentet norske instanser utsteder, er passet. Og da en del land har id-plikt ved forespørsel på gaten, er man i praksis nødt til å ha passet med seg. (En del hoteller forlanger også pass, detaljene her har jeg ikke oversikt over...) For det andre: Helsekortet som beviser medlemsskapet i Folketrygden. For det tredje: Jeg anbefaler å finne, og pugge, telefonnummeret til UDs infosentral, for alle tilfellers skyld... For det fjerde (og fra meg, det siste punktet): Vurder reiseforsikring, MED ulykke- og sykedel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå