Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Oppgradere fra Windows 8.1 til Windows 10

Anbefalte innlegg

Som dere skjønner av spørsmålet er det ikke ofte jeg gjør dette, og stort sett i forbindelse med ny maskin og tomme harddisker. Denne gangen er det annerledes.

Jeg forstår at jeg må formatere C:-disken underveis i Windows 10 installeringen, men vil det ha noen betydning for min andre snurredisk på en annen stasjonsbokstav at jeg går fra Win 8.1 til Win 10?

Jeg tenker på om alle programmer på F:-disken må slettes og installeres på nytt, eller er det kun plug-and-play?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det vil aldri påvirke andre disker. Men for å være helt sikker på å unngå feil kan du jo koble ut alle andre disker mens du installerer.

Oppgradere til Win10 er dog kanskje noe tidlig? Den er veldig uferdig. Og du må vel slette alt og begynne på nytt når prøveversjonen går ut.

Lenke til kommentar

Ja, det var i forhold til når fullversjonen til Windows 10 kommer ut. Jeg har ikke tenkt til å begi meg ut på noe technical preview.

Men ser nå at det kom to forskjellige svar hvorav det siste kanskje svarte på spørsmålet, dvs. at hvis jeg installerer et spill nå, så må det reinstalleres når jeg begynner med Win 10. Dokumenter, bilder og andre "stillestående" ting kan brukes uten problemer.

Lenke til kommentar

Data som ligger på F: vil ikke påvirkes, men programmer som er installert der vil ikke lengre være registrert i det nye operativsystemet.  Dette betyr ikke nødvendigvis at de må reinstalleres; finn programfilen og se om programmet vil kjøre når du dobbeltklikker på den.  Starter det og kjører som vanlig lager du bare en ny snarvei og alt er vel.  Starter det ikke, eller om du får feilmeldinger under bruk må det reinstalleres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...