Gå til innhold

Kan one.com virkelig sende meg regninger og gå til inkasso?

Anbefalte innlegg

Bestilte meg et domene og webhotell hos one.com for et år siden og ble senere frastjålet visakortet mitt og ordnet nytt. Ble visst sånn at one.com ikke kunne trekke meg for noe mer og sånt, men det tenkte jeg ikke på fordi jeg ikke glemte at jeg hadde domenet i det hele tatt...

Nå har jeg plutselig en inkasso-sak hos dem, for de har vel prøvd å fornye domenet eller trekke meg for noe, men har jo aldri takket ja til å få regninger fra dem eller noe slikt. Å bestille domene/webhotell er ren internett business og de skulle ikke funnet på å sende noe i POSTKASSA mi.

Er som om netflix skulle sendt meg regning fordi de ikke har tilgang på kortet mitt liksom, jeg forstår det bare ikke...

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du de skulle gjort da, når avtalt betalingsmåte ikke fungerer? 

Geir :)

Slik som netflix og spotify.

Det er tross alt den avtalte betalingsmåten som jeg gikk med på. Har ikke gått med på noe som helst annet. Det må være lov å være glemsk. Nå skal de ha over 1000 kroner og går til langtidsoppfølging om to uker. For en jævla tragisk bedrift.

Anbefaler ikke one.com til noen. Styr unna.

Lenke til kommentar

Så du bestiller en tjeneste, får tjenesten som går på abonnement inntil avbrutt av deg, sperrer kortet ditt og glemmer regningen for så å ikke skjønne at de vil ha pengene sine?

Er helt vanlig praksis og de har nok sitt på det tørre i tillegg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så du bestiller en tjeneste, får tjenesten som går på abonnement inntil avbrutt av deg, sperrer kortet ditt og glemmer regningen for så å ikke skjønne at de vil ha pengene sine?

Er helt vanlig praksis og de har nok sitt på det tørre i tillegg.

Kanskje det, men hadde jeg bestilt domene fra et firma i annet land hadde jeg aldri fått regninger fra dem for de har ikke myndighet til det. Hadde flere abonnement på det kortet fra forskjellige tjenester og ingen av dem skulle ha pengene mine, de bare avslutta medlemskapet jeg hadde hos dem.

Dersom jeg hadde bodd i USA og bestilt domene fra one.com kunne de heller ikke gjort det på den måten.

Så det at de bare gjør det fordi de kan er bare bullshit og dårlig gjort mot kunder.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Det må være lov å være glemsk. 

Ha-ha, det var dagens beste!

Velkommen til verden, det er nok ikke slik det fungerer, ser du! Du har IKKE "lov" til å være glemsk.

Du må nok lære deg til å kikke i postkassa og åpne alle brev du får, ellers får du etter hvert mange ubehagelige overraskelser.

Endret av Vox_populi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må være lov å være glemsk. 

Ha-ha, det var dagens beste!

Velkommen til verden, det er nok ikke slik det fungerer, ser du! Du har IKKE "lov" til å være glemsk.

Du må nok lære deg til å kikke i postkassa og åpne alle brev du får, ellers får du etter hvert mange ubehagelige overraskelser.

Ikke ønsk meg velkommen til en plass jeg ikke valgte å være selv, og ikke prøv å ta den tonen der, jeg bryr meg faen ikke om å ta ansvar for noe som helst.

Jeg bryr meg ikke om "krav" som settes til meg. Jeg skal ikke LÆRE meg noe som helst.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...