djgudleif Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 (endret) Bestilte meg et domene og webhotell hos one.com for et år siden og ble senere frastjålet visakortet mitt og ordnet nytt. Ble visst sånn at one.com ikke kunne trekke meg for noe mer og sånt, men det tenkte jeg ikke på fordi jeg ikke glemte at jeg hadde domenet i det hele tatt... Nå har jeg plutselig en inkasso-sak hos dem, for de har vel prøvd å fornye domenet eller trekke meg for noe, men har jo aldri takket ja til å få regninger fra dem eller noe slikt. Å bestille domene/webhotell er ren internett business og de skulle ikke funnet på å sende noe i POSTKASSA mi. Er som om netflix skulle sendt meg regning fordi de ikke har tilgang på kortet mitt liksom, jeg forstår det bare ikke... Endret 31. mai 2015 av ikkespisgress Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Hva mener du de skulle gjort da, når avtalt betalingsmåte ikke fungerer? De jeg har domener hos sender gjerne en epost i første omgang, men reagerer man ikke på dem så går det nødvendigvis til inkasso etterhvert. Og inkassovarsler skal sendes skriftlig, det fremgår av loven. Geir 5 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Kanskje du kan kontakte dem og få ordnet betalingen uten at de tar det via inkasso? Betalingsanmerkninger er ikke gøy å ha på seg. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Spørs om det er mer enn et inkassovarsel. Er det bare et varsel, så blir det ingen betalingsanmerkning om det betales i tide. Et surt gebyr, selvsagt, men det får man leve med. Geir Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Du bestilte en tjeneste som du fikk (selv om du glemte å bruke den). Det er klart de vil og skal ha betalt. Det må være orden i sysakene! 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Ser heller ikke at one.com har gjort noe galt eller engang oppført seg ufint eller dårlig. Leit at du glemte hele greia, men det er jo din egen skyld. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Hva mener du de skulle gjort da, når avtalt betalingsmåte ikke fungerer? Geir Slik som netflix og spotify. Det er tross alt den avtalte betalingsmåten som jeg gikk med på. Har ikke gått med på noe som helst annet. Det må være lov å være glemsk. Nå skal de ha over 1000 kroner og går til langtidsoppfølging om to uker. For en jævla tragisk bedrift. Anbefaler ikke one.com til noen. Styr unna. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Ser heller ikke at one.com har gjort noe galt eller engang oppført seg ufint eller dårlig. Det er det verste firmaet på hele jorda Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Så du bestiller en tjeneste, får tjenesten som går på abonnement inntil avbrutt av deg, sperrer kortet ditt og glemmer regningen for så å ikke skjønne at de vil ha pengene sine? Er helt vanlig praksis og de har nok sitt på det tørre i tillegg. 2 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Så du bestiller en tjeneste, får tjenesten som går på abonnement inntil avbrutt av deg, sperrer kortet ditt og glemmer regningen for så å ikke skjønne at de vil ha pengene sine? Er helt vanlig praksis og de har nok sitt på det tørre i tillegg. Kanskje det, men hadde jeg bestilt domene fra et firma i annet land hadde jeg aldri fått regninger fra dem for de har ikke myndighet til det. Hadde flere abonnement på det kortet fra forskjellige tjenester og ingen av dem skulle ha pengene mine, de bare avslutta medlemskapet jeg hadde hos dem. Dersom jeg hadde bodd i USA og bestilt domene fra one.com kunne de heller ikke gjort det på den måten. Så det at de bare gjør det fordi de kan er bare bullshit og dårlig gjort mot kunder. Endret 1. juni 2015 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Det må være lov å være glemsk. Ha-ha, det var dagens beste! Velkommen til verden, det er nok ikke slik det fungerer, ser du! Du har IKKE "lov" til å være glemsk. Du må nok lære deg til å kikke i postkassa og åpne alle brev du får, ellers får du etter hvert mange ubehagelige overraskelser. Endret 1. juni 2015 av Vox_populi 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Beklager, men du vet nok ikke hvordan avtaler fungerer, håper du har brent deg og skyr ilden fra nå av så slipper du flere overraskelser. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Det må være lov å være glemsk. Ha-ha, det var dagens beste! Velkommen til verden, det er nok ikke slik det fungerer, ser du! Du har IKKE "lov" til å være glemsk. Du må nok lære deg til å kikke i postkassa og åpne alle brev du får, ellers får du etter hvert mange ubehagelige overraskelser. Ikke ønsk meg velkommen til en plass jeg ikke valgte å være selv, og ikke prøv å ta den tonen der, jeg bryr meg faen ikke om å ta ansvar for noe som helst. Jeg bryr meg ikke om "krav" som settes til meg. Jeg skal ikke LÆRE meg noe som helst. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Beklager, men du vet nok ikke hvordan avtaler fungerer, håper du har brent deg og skyr ilden fra nå av så slipper du flere overraskelser. Nei, desverre, jeg driter i alt Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Faen så jævli mange viktigperer det skal være her, sitter og forteller hvordan alt er, faen så forbanna jeg blir. Tror dere har fasiten for faen, jævla fittetroll Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Tror dere har fasiten for faen, jævla fittetroll Ja, vi tror det..^^ 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg