Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny linje, fy som jeg angrer!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hatt Telenor de siste to årene, grei kundeservice, stabil linje. Det som har gjort at jeg har skiftet leverandør er Telenors idiotiske prispolitikk.

Da ønsker vi deg velkommen til det som skjer når en presser prisene ned, dårligere service, kundebehandling og mindre stabile linjer.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Henger meg på trådstarter her,veldig misfornøyd med den 3 dager gamle linjen min fra Tiscali, holder 7xx hastighet i noen minutter så er det rake veien ned til 28.8 hastighet....

Men er positiv og regner med Tiscali ordner opp,hvis ikke er det jo bare å bytte leverandør,vi får jo ikke det produktet vi er forespeilet....

Lenke til kommentar

Har hatt Tiscali i et halvt år nå, ingen nedetid, full båndbredde hele tida, har ikke hatt en eneste telefonsamtale. Prøvde å bestille NGT først, men de var alt for trege med å koble opp linja, så jeg gidda ikke. Telenor er uaktuelt, sitter her hos svigerfar med Telenor ADSL, TREGT!!!!, så mye problemer med oppkoblinga som han har hatt, herregud, og for en dårlig service, aldri ALDRI i livet om jeg så mye som rører Telenor igjen..... :(

Lenke til kommentar
Har du noen gang hatt Telenor adsl? 50/50 oppetid/nedetid jo!

Har en maskin på Tiscali linje, den er 15% overhead på nesten hele tiden!

Jeg hadde Telenor i 2 år og oppetid på omtrent 100%, nå har jeg Bluecom. Oppetida er nok 98-99% nå også, men halvparten av tia har jeg 28.8 hastighet.

Har du sagt fra til Bluecom Support ? 5-10 min ventetid ........ :roll:

Lenke til kommentar

Har hatt Tiscali 704\128 i 2mnd nå. Får hele tiden høyere hastighet enn lovet(720). Vel...Telenors telefonsupport er vel den som har fått mest kritikk i Norge til nå. Bortsett ifra Canal digital da som var(er) en del av Telenor sysytemet. NGT er uten tvil norges beste (der det er tilgjengelig), deretter er det close race. Holder en knapp på tele2 og tiscali av de landsdekkende. Kvalito har jeg inside informasjon ifra. Det jeg kan si er....om ei 1024\256 linje har i utgangpunktet kostet 250kr mnd har det fortsatt vært helt uaktuelt!!!!

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Telenor ADSL. Har hatt 768/128-linje siden 22.september, og den har bare vært nede 1 time, og det var en nettfeil i hele asker/bærum området. Jeg ringte kundeservice med en gang jeg så at jeg ikke fikk koblet til (da var de mao. midt oppi feilrettinga + storm på kundeservice mest sannsynlig), men jeg fikk likevel svar innen 10-20 sekunder!

Fyren visste nesten på forhånd hva problemet var, tydelig at de hadde en flom av kunder på tråden akkurat da. Han hørtes passe lei ut :)

Generellt sett laster jeg ned/surfer/streamer video fra hvor som helst i verden med litt over hastigheten jeg egentlig skal ha, og TV2 webtv målte hastigheten min til 800kbit/s. Sett at serveren jeg laster ned fra ikke er overbelastet da (som f.eks. gamespot, der jeg knapt får 20kbps stort sett).

Nå spiller jeg aldri FPS-spill online, men i Anarchy Online har jeg stort sett veldig lav latency (40-120ms jevnt over)

Lenke til kommentar

Jeg har også Nettopp kjøpt 1024/256 fra Tiscali. Det går for det meste på 5-10kB/s når jeg prøver å laste ned testfila fra Tiscali (på hjelp-adsl-tjenester på siden deres). Når jeg syns det går tregt ellers så prøver jeg den testen.

Av og til går det veldig rakst, når jeg da kjører testen ligger jeg på 125-135kB/s konstant (burde vel være rundt 128kB/s ved 1Mb linje). Noen ganger ligger det og lurer på 60-80kB/s, noe jeg også kan leve med og som er i henhold til betingelsene (les nedenfor).

Det er jo sykt at jeg i 80% av brukstiden ligger på under 1/10 av oppgitt hastighet! Det står i betingelsene for Tiscali ADSL at man må regne med redusert hastighet på grunn av at man deler linje med andre. Føler meg litt lurt! Jeg har hatt Tiscali Surfer (analogt modem) tidligere og det var veldig bra!

Det burde ikke være linjen min det er noe problem på fordi når jeg kjører speedtest på www.dslreports.com så får jeg resultater som feks. 36/220 (upload/download) og da kan dere se at linja mi er fullt kapabel til å levere full båndbredde på upload, men noe bremser downloaden min. Dessuten så fungerer det jo på 1Mb hastighet av og til, noe som tilsier at linjen min takler det.

Jeg har kjørt "packet loss test" og får ingen "lost packets".

Akkurat nå ligger det forresten på mellom 4-8kB/s.

Link til Tiscali ADSL Betingelser

Sitat fra betingelsene:

Kunden har fri trafikkmengde i sitt ADSL abonnement. Internettets oppbygging, andre Internettbrukere og TISCALI kunders bruk av Internett, påvirker den kapasitet som er tilgjengelig for kunden. Kapasiteten som oppgis i produktbeskrivelsen for Kundens ADSL linje er i tråd med alminnelige bransjebetegnelser og spesifikasjoner fra underleverandører og er brutto kapasitet. 10 % eller mer avhengig av trafikktype vil alltid benyttes til nødvendig kontrollinformasjon og kan således ikke benyttes til dataoverføring. TISCALI kan ikke garantere at maksimal aksesshastighet til enhver tid. Kunden er inneforstått med at kapasitet i Internett for øvrig deles med andre brukere.  Kunden vil derfor oppleve å få noe lavere kapasitet/ hastighet enn hva produktbeskrivelsen angir.
Lenke til kommentar

Jeg har 10 mbit, og er kjempe fornøyd :lol:

Stakkars dere Dsl brukere :p:

Hvorfor Tiscali enkelte ganger har dårilg speed kan komme av flere årsaker.

Dårlig kvalitet på kobberlinja. Dvs linja faller ned.

Stor overbooking på transporten.

Feil konfigurert hos Tiscali.

etc.....

Lenke til kommentar

Har 1024/256 linje fra Telenor her... hatt nedetid noen timer en sen kveld/natt i løpet av et halvt år. En annen ting er jeg blir disconnecta slik at IPen endrer seg, men har aldri merket noen nedetid av det (Linux-boksen i hjørnet kobler seg opp igjen automatisk).

Eneste jeg savner er en statisk IP, er litt for ofte den endrer seg. Ellers er farta som den skal, og virker som den klarer seg bedre enn NGT under tung opp *og* nedlasting (får fillebank for samme prisen om man driver opp *eller* nedlasting da).

Personlig er jeg godt fornøyd med linja. Men, flytter jeg på meg bytter jeg nok likevel, ikke sååå mye bedre for den høye prisen...

Kjella

Lenke til kommentar

Jeg hadde Telenor i 2 år og oppetid på omtrent 100%, nå har jeg Bluecom. Oppetida er nok 98-99% nå også, men halvparten av tia har jeg 28.8 hastighet.

Har du sagt fra til Bluecom Support ? 5-10 min ventetid ........ :roll:

Nei, jeg har ikke det inn denne forbindelse, og jeg kan ikke si det frister. Da jeg ble kunde fikk jeg det ikke til å virke, ringte support som ikke kunne kjelpe, men de skulle ringe tilbake .

Neste dag ringte de, det viste seg at kontoen ikke var aktivisert.

Litt merkelig egentlig, jeg har tidligere instalert internet fra både tele2 og telia hvor koden på cd-plata ikke var aktivisert, så heretter betaler jeg heller litt mer.

Lenke til kommentar

Vel, da er det jo åpenbart noe riv ruskende galt, enten med linja eller annet utstyr.

Burde være en grei sak og få fikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...