KH12 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Trenger noen synspunkter på ett par situasjoner her : Mann min er sjømann og 14 dager borte fra meg og ungene. Vi har ett supert forhold hvor vi forteller hverandre alt. For ett år tid siden fortalte han meg at han hadde fått ei venninne på jobb som var så lik han selv i væremåte og at de hadde fått veldig god kontakt det siste året da. Kjente at jeg syntes det var ugreit i starten og var nok en del sjalu, noe vi pratet om. Jeg forstod etterhvert at mann min oppriktig hadde behov for å dele noe med noen han også( jeg har min bestevennine... og siden vi ikke har så mange venner fra før noen av oss så er nettverket lite for begge oss) men det kjentes "kleint" ut for meg lenge. Jeg slet med det en stund , pratet med han om det og det gikk seg til. Mann hennes slet visstnok også veldig med dette så følte igrunn da at jeg var ganske normal... Hvordan og hva hadde du gjort om dette var deg?( altså du i min situasjon) tar i mot svar fra både mann og dame Så viser det seg at det er ei ny ei på jobben hans som mulig er intr, i han da... hun småflørter litt og han lurer på om hun svermer litt for han men er ikke sikker sier han. De sitter på ett røykerom alle tre, han , bestevenninna hans og hun her som svermer da.... en dag hadde bestevn. hans vært ute av rommet, da hadde hun "nye" satt seg ved siden av han , strøket på håret og små-kost litt med hodet hans. Jeg kjenner at dette blir for spesielt for meg, ikke sjalusi denne gang, men syntes det er veldig rart. Ennå mer rart er det at han lar henne gjøre det, han sier hun vet han er godt gift og han er ikke intr i henne i det hele tatt. Hvorfor lar man andre småflørte meg seg da uten å si noe til henne??? Om dette hadde vært sin situasjon- hva da? Har måtet forhøre meg med ett par venninner om det er normalt å reagere på dette eller ei og jeg er vist innenfor normalen så langt, men den siste situasjon der er ikke så ålreit selv om jeg stoler på han så er det noe som skurrer for meg der altså.... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 (endret) hvis man genuint ikke er interessert i noe med et vedkommende så lar man ikke vedkommende utføre fysiske tilnærminger mot en selv som en finner ubehagelige. Altså Enten: så er mannen din ikke interessert i henne men fant ikke hennes handling som provoserende/ubehagelig likevel.....jeg mener, venner gir jo massasje til hverandre osv. Eller: Han ER interessert i noe mer med denne damen og fant hennes aktivitet positiv, dog merkelig at han forteller det til deg. Sannsynligvis: Han er ikke interessert i denne damen, fant ikke aktiviteten hennes til å være ubehagelig nok til å si ifra ved første hendelse men kommer til å si ifra hvis det fortsetter/utvikler seg. Alle liker litt oppmerksomhet og å bli begjært... men en plass går grensen også for han. At han har ei venninne må du bare tåle, du har giftet deg med en sjømann.... sjømannskoner har i alle år måtte leve med viten om hvordan sjømenn lever. Det at han forteller det er positivt da, men dere er mye borte ifra hverandre og mennesker trenger nærhet. Fortsett å snakk Endret 31. mai 2015 av Henrik2k 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 hvis man genuint ikke er interessert i noe med et vedkommende så lar man ikke vedkommende utføre fysiske tilnærminger mot en selv som en finner ubehagelige. Det er et veldig firkantet svar og stemmer nødvendigvis ikke. Kanskje han ikke vil bli uvenner med denne jenta siden de jobber sammen, det er ikke uvanlig at man godtar ganske mye mer i en jobbsituasjon pga det. Vanskelig å si ifra uten at det blir kleint mellom dem som han sikkert ikke vil at det skal bli. Jeg hadde snakket med ham og fått ham til å forstå hvor mye dette roter med hodet ditt. Hvis han virkelig er god venn med den andre jenta så vil jeg anbefale ham å be henne si ifra til ho mannetyven. Han burde klare å finne en løsning eller manne seg opp for å fikse dette, det er viktigere at du har det bra hjemme enn om han har en uvenn på jobb. Det du sier om de fysiske tilnærmingene til mannetyven er rett og slett sexuell trakkasering! Mannetyven bør få sparken! Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Det du sier om de fysiske tilnærmingene til mannetyven er rett og slett sexuell trakkasering! Mannetyven bør få sparken! Sitat ts: "satt seg ved siden av han , strøket på håret og små-kost litt med hodet hans." Er dette seksuell trakassering, så har jeg dessverre opplevd alt for lite seksuell trakassering! 3 Lenke til kommentar
KH12 Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Takker for innspill, har måttet forhøre meg rundt siden han mener han ikke har gjort noe galt ved å "motta" komplimenter og kos på hodet( regner med dere skjønner at det er det store hodet vi snakker om her) "verden" rundt meg hadde tilta i vinkel om deres mann ikke hadde avvist en potensiell mannetyv/dametyv med en gang. Da følte jeg meg normal allikevel, siden han prøver å rettferdig/ uskyldig gjøre at han ikke sa noe på det å bli kosa litt med. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Han burde ha avvist dette høflig, men bestemt. Angående trakassering, så kalles det ikke det når man ønsker det selv. Det er unødvendig å bagatellisere trakassering med slike billige poeng. Om dette fortsetter etter at han har avvist det, så er det trakassering. Men vi må gå ut i fra at hun kan ta et nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå