Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 snipOff, stakkars mann! Men godt de er kommet til bunns nå. Jeg ønsker jo å leve ett så normalt liv som mulig. Uføre tror jeg ikke jeg ville ha klart, blir for mye tid i egne tanker tenker jeg. Mistet han seksualiteten?? Anonymous poster hash: 43784...f17 Han sier lykkepillene hadde to store bivirkninger mener jeg å huske - det er så lenge siden han gikk på dem. Men ereksjon kunne han se langt etter og søvnen ble verre. Det er jo merkelig at man gir piller som gir dårligere søvn når nettopp søvnløshet og stress er problemet. Ei venninne går på de nå og hun sier det samme, samt han man går litt i sin egen verden... Kanskje nettopp det er en god ting?! Forøvrig sier han at den aldri har tatt seg opp igjen i samme grad som før. Min erfaring er den samme som nevnt over, men at seksualiteten kom tilbake når jeg stoppet på dem. Virkningen uteble, men jeg trengte de nok egentlig ikke. Tror slike piller er mest for de som skikkelig sliter. Forøvrig kan de være bra for de som sliter med for tidlig utløsning!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Kan forøvrig legge til at vedkommende har jobbet hardt i alle år, har hatt en stressende jobb og karriere med utdannelse ved siden av. Han har gitt hele sitt privatliv føyken fordi han har vektlagt jobb og penger, ikke seg selv. På mange måter kan man si han har litt skyll i det selv, men han har følt at han hele tiden har prioritert og gjort det på den måten samfunnet har krevd. Alt for å stå i arbeid. Fulgt legens ordre fremfor å tenke selv. Resultatet er skremmende og mannen ligger mest mulig i ro på sofaen i dag for å lindre smertene. Har ikke ork til noen ting og er konstant utbrent. Han har aldri prioritert ferier og selve livet. Selv kjenner jeg noe av det samme på kroppen og har bestemt meg for å kaste inn kortene selv. Økonomien min tilsier at jeg kan ta dette valget - jeg kjenner meg heldig - og jeg vil ikke gå i samme fella. Livet er viktigere enn penger og karriere. Vennskap og gode sosiale ferdigheter bør ikke settes på prøve og man bør ikke sette arbeid og utdanning foran alt annet. At samboer og vennskap går fløyten pga. jobb er ikke bra. Psykisk helse er viktig! Kjenner meg igjen i mye av dette! Må nok gjöre storre endringer enn jeg har sett for meg! Anonymous poster hash: 43784...f17 Det er iallefall viktig å være klar over balansegangen. Nedbetaling av lån kan bli en besettelse, det samme kan karrierejaget være. Det å skulle vise at man er noe er kanskje ikke så bra i lengden. Er trivsel på arbeidsplassen viktigere enn lønn? Er nedbetaling av lån viktigere enn ferie, velferd og nytelse? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 snip Off, stakkars mann! Men godt de er kommet til bunns nå. Jeg ønsker jo å leve ett så normalt liv som mulig. Uføre tror jeg ikke jeg ville ha klart, blir for mye tid i egne tanker tenker jeg. Mistet han seksualiteten??Anonymous poster hash: 43784...f17 Han sier lykkepillene hadde to store bivirkninger mener jeg å huske - det er så lenge siden han gikk på dem. Men ereksjon kunne han se langt etter og søvnen ble verre. Det er jo merkelig at man gir piller som gir dårligere søvn når nettopp søvnløshet og stress er problemet. Ei venninne går på de nå og hun sier det samme, samt han man går litt i sin egen verden... Kanskje nettopp det er en god ting?! Forøvrig sier han at den aldri har tatt seg opp igjen i samme grad som før. Min erfaring er den samme som nevnt over, men at seksualiteten kom tilbake når jeg stoppet på dem. Virkningen uteble, men jeg trengte de nok egentlig ikke. Tror slike piller er mest for de som skikkelig sliter. Forøvrig kan de være bra for de som sliter med for tidlig utløsning!! Off ja jeg føler ikke at jeg er helt der at det er nødvendig med slike piller. Skulle gjerne hatt noe som tok vekk smertene da... Då tror jeg mye av det psykiske hadde roet seg:) Anonymous poster hash: 43784...f17 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Jeg ville sjekket ut om du har en somatiseringslidelse. https://sml.snl.no/somatiseringslidelse Det der er en "ikke-diagnose", og et merkelig sted å gå. Som et minimum bør det være fravær av faktiske problemer eller symptomer. Trådstarter beskriver at han har vonde klumper i brystmuskulaturen. Det har i hvert fall ikke jeg. At "blodprøvene er normale" har jeg hørt noen ganger for mye til å gå på en gang til. Det hadde vært interessant å vite hva som faktisk er tatt, og hvor "bra" det egentlig er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Piller som er veldig bra i disse tilfellene er dog piller som er vanedannende under uforsvarlig bruk. Vival er vanligst i dag. Før fikk man ett mye bedre produkt som het Flunipam eller Rohypnol. Disse selges ikke lenger fordi de var for bra, og for vanedannende, men det er liten tvil om at de er meget effektive. Under kontrollert bruk er det lite som matcher disse. Hadde jeg vært trådstarter ville jeg testet ut Vival - det er ikke skadelig og gjør intet med potensen! Man blir heller ikke avhengig av forsvarlig bruk i noen måneder. I beste fall virker disse øyeblikkelig og da kan du slippe å være nervøs for feks. hjerte eller andre alvorlige lidelser. Da er det mest sannligvis psyken eller muskelspenninger. Så en bekymring mindre! Forøvrig må jeg si at smerter i nedre del av arm og fingre ofte skyldes prolaps. Feks. så henger lillefinger og den ved siden av i sammen. Tommel tilhører en annen nakkevirvel osv. Det samme gjør overside eller undersiden på armen. En skikkelig lege vet dette. Fysioterapi er ikke bra før man har tatt bilder av nakken. Jeg håper TS kommer til bunns i problemene sine - jeg er ingen lege men tipper stressrelaterte greier! Forøvrig er paracet og ibux helt ufarlig og kjøpes reseptfritt på butikken - de fjerner smerter effektivt og er betennelsesdempende og litt muskelavslappende, noe du kanskje har nytte av. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Rohypnol er et sovemiddel, og et veldig potent benzodiazepam. Det er sterkt vanedannende og det produseres ikke lengre. Benzo-preparater bør ikke brukes lengre enn noen uker og ikke over flere måneder. Da er det stor fore for at du blir avhengig. Rohypnol ble også mye brukt som voldtektsdop i det en droppet det i drikken til offeret. Det var yndet av heroinister, da Rohypnol forsterket virkningen heroinen når du satte et skudd. Paracet er ikke ufarlig, men kan være svært skadelig for leveren, og må ikke tas i for store doser eller over for lang tid. Derfor får du kun kjøpt én pakke om gangen. Ibux kan også gi farlige bivirkninger, da i form av blødninger fra mage-tarm og personer med hjerte- eller blodtrykksproblem må ikke bruke Ibux på egen hånd. Det er jo bare å lese i Felleskatalogen, det er ikke vanskeligere enn det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Dag har rett i det han skriver men alternativet til Paracet og Ibux er ingenting. Dvs. at det ikke finnes noe annet mildere enn dette som er egnet medisin. Dispril er utdatert men kan være ett alternativ. Når det gjelder flunitrazepam så er savnet av disse stort blant de lærde. Det finnes ikke noe bedre og mer potent produkt, tannlegen min bruker disse enda. Synd at alt som virker utgår eller blir hardt reseptbelagt. Misbrukerpotensialet er alltid tilstede. Men det finnes ikke noe legemiddel hverken over eller ved siden av. Min personlige erfaring med flunitrazepam er fra tannlegekontoret. Jeg blir ikke dopet, søvning eller noe men kjenner de er angstdempende. Ett veldig bra produkt som jeg mener i mye større grad bør være førstevalget fremfor SSRI, for å finne ut av virkning og diagnose, siden SSRI ofte trenger lang tid for å virke skikkelig. Man kan heller gå over på SSRI etterhvert, for ett mer varig alternativ. Muskelklumpene til TS bør sjekkes ut av lege - man kan jo tenke kreft, lymfeknuter osv... så får man enda en bekymring mindre! Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Benzo og SSRI er to vidt forskjellige medikamentgrupper og virker på helt ulike system i hjernen og for helt ulike plager. De kan ikke brukes som erstatning for hverandre. Det er ikke slik ting gjøres - heldigvis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Benzo og SSRI er to vidt forskjellige medikamentgrupper og virker på helt ulike system i hjernen og for helt ulike plager. De kan ikke brukes som erstatning for hverandre. Det er ikke slik ting gjøres - heldigvis. Det er nettopp at det er slik det gjøres hos fastlegene. Man kommer med stressrelaterte plager og feks. søvnvansker. Så går man ut med sykemelding og SSRI/lykkepiller, mens det burde vært sovepiller/avslappende piller. Som kjent så har lykkepiller en lei tendens til å virke negativt på søvnen i tillegg til å ha masse andre bivirkninger som man kanskje ikke trenger i en slik situasjon. SSRI ser alltid ut til å være førstevalget hos legen, alternativt de gamle antidepressive legemidlene som Sarotex (som forøvrig er ett bedre valg enn de mer moderne SSRI som skal ha mindre bivirkninger, sånn på papiret). Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Om det er en somatiseringslidelse vil vel bare medisiner bytte opp under en tanke om at man er syk. Og SSRI-preparater strammer musklene, så det er helt feil å bruke. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Om det er en somatiseringslidelse vil vel bare medisiner bytte opp under en tanke om at man er syk. Og SSRI-preparater strammer musklene, så det er helt feil å bruke. Helt riktig, Emancipate. Å gi medisiner for en sykdom somatiseringspasienten ikke har, vil bare fungere angstdrivende og øke ( det falske ) fokuset på at personen er (kroppslig) syk. Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Har du tidligere startet tråder på diskusjon.no med omtrent samme spørsmål? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå