Gå til innhold

[Løst] Trenger nytt/nye skjermkort til QHD (2560x1440)


Anbefalte innlegg

Det har blitt skammelig klart at mine trauste 2 gtx 680'er med 2gb vram ikke er tilstrekkelig til å spille nyere spill med 2560x1440 oppløsning (ny skjerm).
Jeg har sett mye på forskjellige kort, og det virker som 970 er en klar "vinner" prismessig. Men jeg hører at den faktisk "bare" har opp til 3.5gb vram, i tillegg til at den egentlig bare er bedre enn mine 680'er ved høyere oppløsning. Det later heller ikke til at den har noen egentlige konkurrenter prismessig.
Det jeg da lurer på er om det er noen "billige" high-end kort på vei i overskuelig fremtid?

Setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigste 980 på komplett er nå 4999,-

 

Dersom det skal ned til 4699,- "ish" så er dette det samme som prisen var ved release av gtx 980 (hvertfall det jeg betalte). Jeg ser derfor for meg at vi muligens kommer til å se priser rundt 4499,- vis vi er heldige. Da skal du ikke se bort i fra superweekend med gtx 980 til 3999 :) Vi får ihvertfall håpe.

Lenke til kommentar

Om 980 nytt kommer ned til 4000Kr-ish, ser jeg for meg at bruktprisen ikke blir så gælli. Ettersom 980Ti på 1.1Ghz er ca like rakst som 980 på 1500Mhz. så kan du bare klokke 980^^^

 

Dog... helt til du bencher sammen med en som har klokket sitt 980Ti.. :p

 

Ang sli scaling så synes jeg 900 serien ikke har noen problemer med det, i de spillene som jeg har sli problemer med så er det ofte early-spill som ikke er optmilaisert for noe :p

Lenke til kommentar

Nåja, vi trenger amd. Men nei for mye kluss. Nytter ikke å ha ett kort som er sinnssykt bedre om ikke driveren er med i praksis.

 

Jeg har hatt så godt som alle AMD skjermkort de siste 10 åra, og hatt de fleste i CFX også. Har virkelig prøvd å få dem til. Ikkje klart å fått dem topp notch desverre. Jeg digger AMD, men hater at dem ikkje får det skikkelig til.

 

De "AMD" skjermkorta jeg har vært mest fornøyd den med var 5870, og de hadde jeg 4 av. Den gang  kostet de ca 3500kr for topp ytelse, og driverene var faktisk da på høyde med nVidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...