Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Salg av bil til oppkjøper

Anbefalte innlegg

Jeg har en avtale om å levere bilen til en oppkjøper som jeg fikk kontakt med via Møller hvor jeg har kjøpt ny bil. 

Det jeg lurer på er om det er vanlig med kontrakt når man selger til en oppkjøper?

De tar jo en mye lavere pris for bilen en markedspris for å forsikre seg mot reklamasjon osv fra kjøper ved videresalg.

Bilen har et par magler som ble påpekt ved service. Dette er oppkjøper opplyst om.

Det er muligens lurt med en kontrakt der det står hva som er opplyst om av mangler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Nei, går ut ifra at møller selv har kikket på bilen før de kommer med tilbudet til deg. Det er bare å ta med deg del 2 når du leverer den, og signer den. Det er den nye kjøperen som må ta opp problemene med møller hvis det oppstår, nye kjøper får sikkert en eller annen form for bruktbil garanti når den blir solgt, og de feilene som oppstår kan ikke lastes deg uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tommelfingerreglen er at bil blir solgt i den standen den er. Man kan ikke komme fire måneder etterpå og klage på at man måtte bytte bremser fordi de var slitt. Men selvfølgelig, heller du dritt i tanken rett før overtakelse, og bilen ruller 40km før den stopper blir du ansvarlig. Men hvis du føler deg usikker, så er det jo bare å sette opp en enkel kontrakt som lister opp mangler og ved siden av dette blir bilen solgt slik som den er i salgs øyeblikket. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...