elviz Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Skiftet abbonement fra NetCom til Chess i går. Da jeg skulle sette i det nye SIM-kortet kom følgende melding: "SIM-kortregistrering mislyktes", og ingen dekning på telefonen var et faktum. :grine: Noen som har peiling på hva det kan være? Det gjør ikke kundeservice'n til Chess iallefall. Det som er litt pussig er at jeg fremdeles kan ringe med NetCom-SIM'en, men ikke sende meldinger. Det er vel et eller annet som krasjer her kan jeg tenke meg. Noen som har tips om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
gveiset Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Når du får denne meldinga er det fordi at SIM-kortet ikke er aktivert enda. Jeg skulle få et nytt sim-kort fra chess, så satte jeg det nye i før det var aktivert (noe jeg måtte ringe for å gjøre), fikk jeg den meldinga som du beskriver. Kanskje du ikkje har nådd porteringstidspunktet enda, siden NetCom fungerer. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Skiftet abbonement fra NetCom til Chess i går. Da jeg skulle sette i det nye SIM-kortet kom følgende melding: "SIM-kortregistrering mislyktes", og ingen dekning på telefonen var et faktum. :grine: Noen som har peiling på hva det kan være? Det gjør ikke kundeservice'n til Chess iallefall. Det som er litt pussig er at jeg fremdeles kan ringe med NetCom-SIM'en, men ikke sende meldinger. Det er vel et eller annet som krasjer her kan jeg tenke meg. Noen som har tips om hva jeg kan gjøre? Hei Jeg hadde det samme "problemmet"selv,men det er bare å vente,i det første døgnet etter portering,så har du dekning fra begge operatørene sammtidig,det er normalt Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Så lenge netcom-kortet fungerer er ikkje siste del av porteringa igangsatt. Du bør kontakte Chess og sjekke kvifor det ikkje er igangsatt siste del. Netcom kan kanskje svare på når Chess har bestilt portering til. No har eg mest erfaring med å protere inn til netcom, men det er berre unntak at det går over ti dager, då er det noko som har gått gale. Problem med å bli nådd dei første 12 timene er eit heilt anna problem. Oppdatering av routerpunkt i nettet, slik at samtalen blir sendt til rett sentral. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå