Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Katten går meg på nervene

Anbefalte innlegg

Beklager at dette kanskje er usaklig, men jeg har det ikke bra for tiden i tillegg til å være syk, men dette synes jeg var kjempemorsomt å lese! Jeg lo faktisk høyt, for det var et gøyalt og annerledes innlegg! Mener ikke å være frekk, det var bare veldig morsomt å lese!!

Røytete katt (hahaha) vet jeg er temmelig irriterende og den bare er 7mnd, så den trenger å aktiviseres som folk sier! Katten min er 9 år og etterhvert vil du savne at den er full av energi! Kanskje prøve å leke med den selv og så eventuelt lære den at å tisse på klær og ting er fyfy! Håper dere har en tissekasse eller noe? Sett katten oppi der flere ganger selv om den ikke må på do og da vil den etterhvert lukte og lære at det er oppi der det skal foregå! Man trenger bare tid og tålmodighet. Den vil bli også bli roligere etterhvert, men i den alderen er de veldig lekne og trenger aktivitet!
Skaff kattebånd og ta den med på tur, da skal du se at katten kanskje blir sliten av å leke ute og blir roligere inne når den har fått aktivisert seg ute. Sterilisering/kastrering er ikke dumt å investere i selv om det koster.. Den blir roligere og for min del holder katten seg unna andre katter og slagsmål, den er faktisk redd for andre katter, men har havnet i flere situasjoner med skader og bitt som også koster når den må til dyrlege. Men det blir ikke kattunger og de blir forholdsvis roligere. Det er jo deres valg om den skal steriliseres/kastreres, men lek med den, kos den ihjel og ta den med ut i kattebånd (om det er innekatt og ikke kan slippes ut alene, bør den få aktivisert seg noen minutter ute). 

Håper det ordner seg! Og ja, ikke meningen å le, men det var et lyspunkt for min del for dagen idag! Goodluck! Katter er noen herlige og merkelige dyr :)

Endret av Imis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Herregud hadde det vært min samboer hadde jeg dengt han. Siden det tydeligvis står på latskap (?) fra hans side så hadde jeg fikset time og tatt katta dit selv. Og revurdere hele forholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...