Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Katten går meg på nervene

Anbefalte innlegg

Det at den ikke aktiveres er problemet ja, hva er ditt forslag til løsning på problemet?

Er ikke så mange alternativer egentlig...

At den steriliseres selvfølgelig, og får gå ut som den vil. Eller at den gis bort til noen som faktisk er villig til å ta ansvar for katten.

Ts

Anonymous poster hash: 96074...441

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og dette er noe du kan fikse?

Jeg har ikke råd til å sterilisere den, nei. Jeg har nok av andre ting som må betales - noe som er litt av grunnen til at jeg ikke har skaffet meg dyr.

Og å finne den et nytt hjem, er ikke akkurat på min plass da det ikke er min katt. Selv om det til tider er fristende. Men da kan jeg banne på at jeg får en nokså forbanna samboer.

Lenke til kommentar

Så antar planen din er å sitte å irritere deg over at han ikke tar vare på katten sin da, uten å gjøre noe med det selv?

Enten må du ta vare på den eller samboeren din.

Ellers vil ingen ta vare på den, noe set ser ut som blir resultatet.

Stakkars katt...

Lenke til kommentar

Så antar planen din er å sitte å irritere deg over at han ikke tar vare på katten sin da, uten å gjøre noe med det selv?

Enten må du ta vare på den eller samboeren din.

Ellers vil ingen ta vare på den, noe set ser ut som blir resultatet.

Stakkars katt...

Hva mener du jeg skal gjøre da? Finne et nytt hjem til en katt som ikke er min? Betale utgifter som jeg virkelig ikke har råd til fordi samboeren min skaffer en katt som han tror bare er en kosebamse?

Ts

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Mange katter har det sikkert fint som innekatt, men hvordan kan han påstå at denne katten har det fint? Den bør steriliseres og slippes ut. Er det utrygt å ha den ute, bør dere iallefall sørge for at den har ting å gjøre på inne

Lenke til kommentar

SÅ dyrt er det da ikke å sterilisere en katt. Kan dere ikke spleise på utgiften? Jeg hadde forøvrig regnet det som delvis min katt i det jeg valgte å flytte sammen med kjæresten min.

Jeg er student, og tjener mindre enn han. Har diverse andre ting jeg må betale ned, så jeg lever relativt stramt som det er. Er nettopp derfor jeg ikke har dyr - fordi jeg ikke har råd til det.

Ts

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke, men på en eller annen måte sørge for at katten har det bra :)

Beste er jo å overtale samboeren til å gi den bort, men virker ikke som det er mulig.

Hva kan du gjøre egentlig?

Vet ikke hva jeg kan gjøre lenger. Har prøvd å snakke med han flere ganger, men da blir han bare sint og sier at noe sånt orker han ikke å diskutere - som om det var en filleting. Sier at han skal sterilisere katten etterhvert, men det har han sagt i over to måneder nå. Så jeg vet ikke.

Ts

Lenke til kommentar

Kronerulling? Kan gi 200 (er også student).

200 kr? Å sterilisere en katt, koster ofte opp i 1500 kr.

Som sagt, så har jeg andre ting som må nedbetales, noe som gjør at jeg har et strammer budsjett enn folk flest som er student.

Dessuten har samboeren min råd til det. Handler bare om å ville, og ikke løse penger på alt annet.

Ts

Lenke til kommentar

Kronerulling? Kan gi 200 (er også student).

200 kr? Å sterilisere en katt, koster ofte opp i 1500 kr.

Som sagt, så har jeg andre ting som må nedbetales, noe som gjør at jeg har et strammer budsjett enn folk flest som er student.

Dessuten har samboeren min råd til det. Handler bare om å ville, og ikke løse penger på alt annet.

Ts

Kronerulling er det samme som spleiselag. Skal ikke mer enn 7 fler til, så hadde vi dekket hele operasjonen. Opp til deg/dere ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Har dere ikke råd til 1500 kr til å sterilisere katten er det noe feil med prioriteringene. Det dummeste jeg hører er studenter som klager på at de ikke har råd til noenting. Studentkro og flerfoldige drinker i helgene har de derimot råd til. Så den kjøper jeg ikke. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...