Havnegata Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Jeg har konfigurert min Asus router med Openvpn. Jeg har også konfigurert min Android telefon med Openvpn og dette fungerer. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få min Android til å kunne koble til en Windows klient på mitt Lan. På denne kjører jeg en Domoticz server som jeg vil ha kontakt med. Dette må vel kanskje ha noe med routing å gjøre, men jeg forstår ikke det helt. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Routing har kun med hvilken vei eller rute trafikken skal gå. Når du er på VPN så er android enheten en del av lanet du kobler til. Støtter denne serveren en android tilkobling? Må kanskje ha en software for å connecte til den på android enheten? Har ikke snøring på android.. er apple mann, men nettverk kan jeg Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Har du konfigurert tun eller tap? Hvis tun, så må du "pushe" ruten fra openvpn serveren på Asus ruteren. Typisk i openvpn "server" configen på Asusen: push "route 192.168.0.0 255.255.255.0" Hvor 192.168.0.0 er ditt lokal LAN på Asusen. Lenke til kommentar
Havnegata Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Routing har kun med hvilken vei eller rute trafikken skal gå. Når du er på VPN så er android enheten en del av lanet du kobler til. Støtter denne serveren en android tilkobling? Må kanskje ha en software for å connecte til den på android enheten? Har ikke snøring på android.. er apple mann, men nettverk kan jeg Det er bare snakk om en webside som kjører lokalt på windows pc. Jeg har også en app som kobler til denne websiden. Er det ingen porter som må forwardes? Edit: Det har egentlig funket hele tiden, jeg bare skjønte ikke hvordan. Du fikk meg til å forstå at jeg jo faktisk er på mitt LAN hele tiden ("Når du er på VPN så er android enheten en del av lanet du kobler til") og ergo må jeg bruke lan-adresse og ikke dns-adressen Takker for innspill ARJ og kpolberg! Endret 1. juni 2015 av Havnegata Lenke til kommentar
Havnegata Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Har du konfigurert tun eller tap? Hvis tun, så må du "pushe" ruten fra openvpn serveren på Asus ruteren. Typisk i openvpn "server" configen på Asusen: push "route 192.168.0.0 255.255.255.0" Hvor 192.168.0.0 er ditt lokal LAN på Asusen. Om det er tun eller tap vet jeg ikke for det var ingen slike valg. Hvordan kan jeg finne ut det? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Kjenner ikke asus selv. Men denne siden ser ut til å ha en bra guide. http://www.smallnetbuilder.com/other/security/security-howto/32538-setting-up-and-using-openvpn-on-asus-routers?start=1 Spesielt den biten om push lan network er nok den som du mangler. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Asusen støtter pptp.. ikke så sikkert som openvpn, men gud så mye enklere å dulle med Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Svarte i feil i innlegg! Endret 3. juni 2015 av ChrisCo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå