Ignorancus Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Tok initiativet til å lage en tråd om eksamen i samfunnsfaglig engelsk. Noen som har noen ideer om hva som kan komme i år? Obama har jo tross alt vært nevnt i eksamen hele 7 (!) år på rad. 1 Lenke til kommentar
momi Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Valget i Storbritannia 2015 kan jo være relevant. Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Valget i Storbritannia 2015 kan jo være relevant. Sant, men oppgavene lages et halvt år i forveien. De kan ikke ha forutsett resultatet Lenke til kommentar
momi Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Valget i Storbritannia 2015 kan jo være relevant. Sant, men oppgavene lages et halvt år i forveien. De kan ikke ha forutsett resultatet Så mye som et halvt år, ja? Det visste jeg ikke. Kanskje the Scottish independence referendum 2014 kan være et tema? Eller generelt devolution? Endret 1. juni 2015 av momi Lenke til kommentar
HannaSofie Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Gun control kan jo være et tema vi kan få om. Gruer meg veldig, for jeg tror vurderingen er veldig streng... Lenke til kommentar
DivineEntity Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Tenker meg at i forhold til valget i Storbritannia kan valgsystemet i både Storbritannia og USA være relevant. I tillegg vil jeg tro gun control lett kan dukke opp. Vanskelig å forutsi ettersom det er så mye de kan velge mellom. Lenke til kommentar
momi Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Ja, gun control kunne vært et tema, men eksamen høsten 2013 var det en oppgave med akkurat dette temaet. Er det sjanse for at temaet kan dukke opp igjen da? Er jo veldig relevant da med tanke på alt som har skjedd i USA i det siste. Lenke til kommentar
HannaSofie Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 å sammenligne First- past- the- post og Proportional representation kan jo være en oppgave Lenke til kommentar
Ole994 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Valget i Storbritannia 2015 kan jo være relevant. Sant, men oppgavene lages et halvt år i forveien. De kan ikke ha forutsett resultatet Stemmer vel ikke helt! "Michael Brown, an unarmed black teenager, was shot and killed on Aug. 9, by Darren Wilson, a white police officer, in Ferguson." Dette kom på eksamen i fjor, og fra august til november er det bare 3 mnd Btw syntes jeg oppgavene i år var helt på tryne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå