martlo Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hallo Nettopp kjøpt meg Sapphire Radeon 9800Pro. Så langt er jeg veldig fornøyd. Trenger imidlertid litt hjelp til å sette det opp skikkelig. Jeg brukte installasjons-cd'en som fulgte med i pakka, og er ikke helt sikker på hva slags driver-versjon jeg har nå. Hører mye snakk om Catalyst, og om de medfølgende problemene, så lurer på om jeg skal velge 3.7, 3.8 eller 3.9. Hører også at det er viktig og avinstallere de gamle driverne først. Hva er beste måten å gjøre dette på? "Legg til/fjern programmer", eller ATI's Catalyst Uninstaller? Jeg driver å spiller MOHAA Breakthrough for tiden, og da jeg fikk det nye skjermkortet, satte jeg alt av texture details, weather effects + oppløsning på max. Og det fungerer jo veldig bra, men oppdaget nylig at dersom jeg ser nøye etter, så ser jeg en slags flimring/skjelving i bildet. Det er jo ganske irriterende, og jeg har opplevd det samme på desktop, men da er det bare å skru opp skjermens hertz på max(85) og det forsvinner. Tror ikke skjermen min er så dårlig at bildet skal flimre i Breakthrough. Er det ellers andre ting man bør tenke på når det gjelder oppsettet av skjermkortet? Håper på gode svar! Vet det er mange her inne som har dette kortet Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Ati catalyst uninnstaller kom vel med 3.8 versjonen og skal fjerne det som er nødvendig å fjerne. Når det gjelder 3.8 drivern har den fått sinnsykt mye pepper fordi den har mange mangler og feil. 3.9 har jeg selv ikke testet, men denne drivern skal vist ha rettet opp endel av feilene på 3.8. Hvis skjermen ikke støtter 85 hertz, vil du heller ikke få dette valget, det er derfor helt trygt og kjøre 85 hertz. Hvis du tenker å klokke anbefaler jeg ett program som heter powerstrip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå