huf Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 klarer altså ikke å skrive krøllalfa tegnet i slack 9.0, noen som vet hvordan jeg får til dette? Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 alt gr + 2 ? nix. prøvd det meste, men får det ikke til. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 loadkeys i386/qwerty/no-latin1.map.gz burde funke. Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 loadkeys i386/qwerty/no-latin1.map.gz burde funke. og hva skal krøllen ligge på da da? får det fortsatt ikke til. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 ligger på altgr+2 her hos meg ihvertfall. Burde jo være samme keymap i Slack :S Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 ligger på altgr+2 her hos meg ihvertfall. Burde jo være samme keymap i Slack :S hmm, skal ta å skifte tastatur jeg, å se om det fungerer da. kan hende det rett og slett er alt-gr tasten min som ikke virker skikkelig. Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 ligger på altgr+2 her hos meg ihvertfall. Burde jo være samme keymap i Slack :S hmm, skal ta å skifte tastatur jeg, å se om det fungerer da. kan hende det rett og slett er alt-gr tasten min som ikke virker skikkelig. funket ikke det heller. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Funker i slack 9.1 her.. Er det X eller konsoll det ikke fungerer i? Sjekk om det står loadkeys no-latin1.map i /etc/rc.d/rc.keymap Lenke til kommentar
moesen Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har du prøvd med den engelske vrien da? Shift+2 (Hold inne skift mens du trykker 2) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hadde samme problemet. Mitt kom av at jeg brukte 'us' som default tastatur layout og norsk som andre. Det fungerte fint hvis jeg gjorde det omvendt eller brukte 'en' eller 'gb' som default layout. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hmm.. når jeg tenker meg om så er det alt+2 i slackware og altgr+2 i f.eks. fedora Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå