norsemanGrey Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 I dag/morgen er siste frist for å betale restskatt. På min selvangivelse i år var ikke skatteberegningen utført og følgende beskjed lå ved i selvangivelsen. Hvis det viser seg at jeg må betale restskatt når min skatteberegning endelig blir ferdig, må jeg da betale renter av dem fra dagens dato? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 0,91% er rentesatsen nå, dvs gratis lån fra Staten etter inflasjonsjustering. http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Rentesatser-pa-tilgodebelop-restskatt-og-resterende-skatt/ Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Men er det ikke litt rart at de kan pålegge deg til å betale renter på en sum du ikke vet hva er så du ikke får betalt den før fristen går ut for når du må begynne å betale renter på den summen? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Har du vurdert å regne ut et overslag over hvordan det går med deg på skatten? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Det er ditt ansvar å betale riktig skatt, og det pålegges renter på for lite innbetalt forskuddsskatt. At du slipper disse om du betaler inn før 31.05 er et tilbud og en fordel for deg. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Men er det ikke litt rart at de kan pålegge deg til å betale renter på en sum du ikke vet hva er så du ikke får betalt den før fristen går ut for når du må begynne å betale renter på den summen? For de fleste er betalingsfristen etter selvangivelsesfristen, og når selvangivelsen er levert vet du hvor mye du selv mener du skal betale i skatt og hvor mye du allerede har betalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå