Ragnar Skj Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Gamle Hurum kommuehus Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Alltid lurt å dokumentere, og desto bedre når kvaliteten er som dette! -bjarte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Flott bilde av ærverdig bygning. Flott komposisjon og med fine farger . Vi får håpe at de nye eierne tar godt vare på det. Mvh Alec Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Nok en gang ett kjent og kjært motiv som du presenterer på en meget fin måte. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Alltid lurt å dokumentere, og desto bedre når kvaliteten er som dette! -bjarte. Takk for din gode kommentar. Når det gjelder dokumentasjon/opplysninger så glemte jeg å nevne dine fine kommentarer til bildet Kveldsro. Til slike bilder er det nyttig å få med litt historie i tillegg. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Nok en gang ett kjent og kjært motiv som du presenterer på en meget fin måte. Mvh. Rolf Kanskje jeg kom deg i forkjøpet her Rolf. Tror det bare er fra omtrent dette ståsted en får det riktige inntrykk av bygningen. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Flott bilde av ærverdig bygning. Flott komposisjon og med fine farger . Vi får håpe at de nye eierne tar godt vare på det. Mvh Alec Takk for din tilbakemelding ! Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Ser jo ut som om kommunehuset trekker litt på venstre skulderen av hele salget hvilket er et resultat av skrå kameravinkel nedenfra - he he. Hva steinstøtta som har fått blomster til minne om ett eller annet er - tier historien om. Ellers fint utsnitt og komp i fint lys med god dybdeskarphet som henter farger og detaljer. Den siste samling grøntverk mot venstre oppunder ramma ville jeg klonet bort og kanskje tre små oppunder kanten til høyre for den også. Men pirk opp og pirk i mente er det så "take it or leave it." Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Hei Roar, og takk for dine alltid fyldige og konstruktive tilbakemeldinger. Må si at jeg har lært mye av deg i den tiden jeg har vært på dette forum (fra okt 2014), selv om noen antakeligvis ikke har merket så mye til det. Bildet er tatt med 10mm brennvidde (15 i 135 format) og har i utgangspunket svært hellende linjer, noe som ble forsterket av lav kameravinkel. Har en versjon hvor alt er rettet opp, mens denne med vilje heller litt hvilket gir litt mer dybde i bildet. En del andre uønskede elementer er allerede klonet bort, med ser poenget ditt med å ta bort den siste lille samling av grøntverk til venstre oppunder ramma. Steinstøtta er et krigsminnesmerke etter 2. verdenskrig, og kunne gjerne vært tatt med i orienteringen min (Vil bli rettet opp/lagt til) Skj Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Synes du er flink til å formidle det du ser på en svært naturlig og likefram måte. Og som vanlig er også det tekniske i orden her, ser jeg. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Liker godt din kameravinkel på dette bildet. Huset får en spennende fremtoning. Den blå himmelen gjør jo mye for bildet også!! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Synes du er flink til å formidle det du ser på en svært naturlig og likefram måte. Og som vanlig er også det tekniske i orden her, ser jeg. Mvh Fredrik Takk for kommentaren ! Når det gjelder det tekniske, så er nok ting blitt bedre etter hvert, blant annet takket være råd og konstruktiv kritikk i tilbakemeldingene. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Liker godt din kameravinkel på dette bildet. Huset får en spennende fremtoning. Den blå himmelen gjør jo mye for bildet også!! Hilsen Tove Ja her er nok kameravinkel viktig for uttrykket i bildet. (samt videvinkeleffekt). Takk for kommentaren ! Skj Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Hei Ragnar Viktig at dokumentere det gamle før det blir forandret som du sier God beskrivelse M v h Leif Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Hei Ragnar Viktig at dokumentere det gamle før det blir forandret som du sier God beskrivelse M v h Leif Hei Leif, og takk for tilbakemeldingen ! Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg