Gå til innhold

Problemer med å koble laptop til TV.

Anbefalte innlegg

Har HP pavilion laptop som jeg av og til kobler til TV (Philips smart tv) og det funker. Dvs. det funker av og til. Når jeg tar HDMI kabelen ut av laptop og setter den inn igjen forsvinner forbindelsen til TV. Da kan det ta opptil flere dager før det funker igjen. Hjelper ikke å starte på nytt eller restarte TV. Noen som har vært borti dette problemet og løst det? Problemet er det samme hvis jeg har hatt forbindelse og så setter laptop til hvilemodus. Ved oppstart igjen  er det umulig å få forbindelse til TV igjen. Håper på hjelp. 

Endret av proust
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså når du kobler i HDMI kabelen i PCen (og den er koblen i TVen) og det ikke skjer noe på TVen, da regner jeg med du har prøvd å trykke windows+P og velge duplikat eller utvid?  Hvis du går i kontrollpanelet til skjermkortet, og går der du velger hvilke skjermer du skal vise (i nvidia kontrollpanel heter det "konfigurer flere skjermer") så kommer ikke TVen opp i tillegg til laptopen, som et valg?

Endret av sindredl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har prøvd windows+P der man kan velg utvid osv. Ingen hjelp i det. I kontrollpanelt finner jeg ikke noen kategori "skjermkortet", men under enhetsbehandling kontrollpanel finner jeg "skjermer" og "skjermadaptere". Er det et annet ord for "skjermkortet"? Finner ingen TV ved å velge disse. Takk for at du prøver å hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du valgt korrekt input på TVen?

Jada. Den biten er grei. Når jeg har koblet til, og ting fungerer, hvis jeg da trekker ut HDMI kabelen fra Laptop og stikker den inn igjen med en gang (eller lenge etterpå) skjer ingenting. Kanskje ting funker igjen dagen etter, eller om to dager. Men da kan jeg ikke slå av Laptop eller dra ut ledning. Da er det samme leksa igjen.  Sprøtt! Prøvd forskjellig HDMI kabler også. iPad kobling til samme TV er ikke problem. Det er som om Laptop glemmer at det har vært kontakt til TV. Men sier ja takk igjen når det passer den. 

Lenke til kommentar

Porten på hr Laptop dårlig?

Nei, det tror jeg ikke. Snakket med folk på EL kjøp, men de hadde ikke vært borti dette problemet før. Hvis jeg ikke har brukt Laptop på noen dager, så funker det. Men stenger jeg av og prøver igjen etter en tid virker det ikke. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...