Schreiber Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Kort sagt: Hver gang jeg starter Steam får jeg beskjed om at den ikke klarer å logge på, eller noe sånt bullshit. Når jeg prøver igjen går det helt fint. Det i seg selv er jo irriterende nok, og jeg vet det er lett å si jeg bare må reinstallere skiten. Problemet er bare at jeg har hatt det sånn lenge (etter å ha reinstallert flere ganger), og for en stund siden kjøpte jeg en helt ny PC - og FORTSATT sliter Steam med dette tullet. Hva er det som foregår her? Har det noe med at jeg ikke logger ut, eller noe sånt? Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Er sånn hos meg med jevne mellomrom. Typisk når jeg har satt Steam til å starte opp sammen med Windows. Har dessverre ingen løsning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Samme her. Har ikke kjøpt et eneste spill på Steam siden de byttet UI til den "smarte" driten de har nå, så at den skal klage hver gang den starter er egentlig bare en fin påminnelse på en tjeneste jeg en gang likte. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Du kan reinstallere til du ser mannen med ljåen. Jeg er helt sikker på at problemet ligger hos Steam. Skjer det samme hos meg, på alle maskinene. Dog ikke hver eneste gang. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Samme her. Inkompetanse hos Valve. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Har hatt dette problemet i så lang tid at jeg ikke husker når det begynte. Åpenbart latskap fra Valve sin side da de ikke har fått orden på dette ennå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Jepp... Velkjent steam problem dette. Det hjelper noe, for de som starter Steam med windows, og avslutte klienten helt dersom passord feiler- ikke bare prøv nytt passord igjen. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Du kan reinstallere til du ser mannen med ljåen. Jeg er helt sikker på at problemet ligger hos Steam. Skjer det samme hos meg, på alle maskinene. Dog ikke hver eneste gang. Som sagt i førsteposten har kjeg kjøpt helt ny PC, og problemet er fortsatt der. Men er bra det er flere som sliter med dette. Fryktet en stund tråden skulle fylles opp av Valve fanboys som vanlig. Lenke til kommentar
Garmroth Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Du kan reinstallere til du ser mannen med ljåen. Jeg er helt sikker på at problemet ligger hos Steam. Skjer det samme hos meg, på alle maskinene. Dog ikke hver eneste gang. Som sagt i førsteposten har kjeg kjøpt helt ny PC, og problemet er fortsatt der. Men er bra det er flere som sliter med dette. Fryktet en stund tråden skulle fylles opp av Valve fanboys som vanlig. Kan hende du har en annen applikasjon som snakker på samme porten ved oppstart av windows. Testet å slå av automatisk oppstart på Steam? Altså funker det på første forsøk etter et par minutter? Litt vanskelig å feilsøke med netstat og tcpview akkurat i booten av windows. Evt sjekke event loggen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Tror dette problemet oppstod etter en oppdatering siste uken(e). Jeg løser det ved å avslutte og åpne Steam på nytt om jeg får feilmelding under login. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Problemet har vært mer eller mindre siden minst 2012 i følge steam-forumene. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Se i windows event viewer'n neste gang det skjer. Hvis det er det samme som til meg, ser du noe sånt som at steam ble stoppet av windows sin brannmur. Man kan unngå problemet ved å legge inn et unntak (regel) for brannmuren. Problemet er at hver gang steamlauncheren oppdateres, må du legge inn et nytt unntak. Det skjer jo nesten hver dag.. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 Du kan reinstallere til du ser mannen med ljåen. Jeg er helt sikker på at problemet ligger hos Steam. Skjer det samme hos meg, på alle maskinene. Dog ikke hver eneste gang. Som sagt i førsteposten har kjeg kjøpt helt ny PC, og problemet er fortsatt der. Men er bra det er flere som sliter med dette. Fryktet en stund tråden skulle fylles opp av Valve fanboys som vanlig. Kan hende du har en annen applikasjon som snakker på samme porten ved oppstart av windows. Testet å slå av automatisk oppstart på Steam? Altså funker det på første forsøk etter et par minutter? Litt vanskelig å feilsøke med netstat og tcpview akkurat i booten av windows. Evt sjekke event loggen. Som sagt har jeg en helt ny PC, og problemet er fortsatt der. Jeg hadde samme problem der jeg bodde før så da er det ikke PCen eller linjen det er noe feil med. Begge to har jo vært byttet ut fullstendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå