Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått tilbud på montering av badekar på ett bad og dusj på et annet bad for mellom 10000 og 12500 fra to forskjellige rørleggere (kun arbeid - det er snakk om bytting/oppgradering av allerede eksisterende utstyr). Tilbudene var ekstremt like, de har også stort sett foreslått de samme produktene. Har noen her en formening om dette gjengs pris for slikt arbeid? Det jeg reagerte litt på var egentlig at de alle har vektet arbeidet med dusjkabinettet mest.

Å montere et dusjkabinett (9 hoved-deler + gjennomføring av batteri + oppheng til dusj) er selvsagt mer krevende enn å montere et badekar (1 kar og 2 vegger). Dessuten må det gamle dusjkabinettet muligens demonteres for å få det ut døra, så der gjelder det samme.

Selve prisen har jeg ikke noen formening om.

Hvorfor bruke rørlegger? "Alle" med god helse kan montere et dusjkabinett.

Lenke til kommentar

Har fått tilbud på montering av badekar på ett bad og dusj på et annet bad for mellom 10000 og 12500 fra to forskjellige rørleggere (kun arbeid - det er snakk om bytting/oppgradering av allerede eksisterende utstyr). Tilbudene var ekstremt like, de har også stort sett foreslått de samme produktene. Har noen her en formening om dette gjengs pris for slikt arbeid? Det jeg reagerte litt på var egentlig at de alle har vektet arbeidet med dusjkabinettet mest.

Å montere et dusjkabinett (9 hoved-deler + gjennomføring av batteri + oppheng til dusj) er selvsagt mer krevende enn å montere et badekar (1 kar og 2 vegger). Dessuten må det gamle dusjkabinettet muligens demonteres for å få det ut døra, så der gjelder det samme.

Selve prisen har jeg ikke noen formening om.

Hvorfor bruke rørlegger? "Alle" med god helse kan montere et dusjkabinett.

Må/vil uansett ha dem til å montere badekaret (trangt, potensielt flytte noe vannuttak, demontere utstyr som henger i flisene).

Når det kommer til dusjkabinettet er det vel bare usikkerhet. Jeg er såpass lite handy at tanken på at noe går galt i et våtrom fra 1990 er noe jeg ikke liker. Jeg bor også i et borettslag, så alt jeg gjør har jo potensielt større skadeomfang enn kun for meg. I tillegg er badet ikke akkurat A4 i utforming.

Er det innenfor i forhold til forsikring å montere og koble dusjkabinett selv?

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Montering av kabinett mener jeg at i hvert fall er innafor. Om det er feilmontert, betyr det bare at du dusjer på gulvet - noe badet uansett er designet for (om det tåler det er en annen sak). Så kan rørlegger koble til.

Du kan jo spørre hva han skal ha bare for å koble det på. Sikkert mye billigere, og fortsatt trygt.

Lenke til kommentar

Hadde vært fantastisk om den het Black Origin istedet for Blue.

Jeg liker at en av de første svarene på twitter er

@elonmusk when will you build a real dragon? 

Whoa det kameraet ser ut som en eller annen megabazooka fra et japansk robot-anime show.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Montering av kabinett mener jeg at i hvert fall er innafor. Om det er feilmontert, betyr det bare at du dusjer på gulvet - noe badet uansett er designet for (om det tåler det er en annen sak). Så kan rørlegger koble til.

Du kan jo spørre hva han skal ha bare for å koble det på. Sikkert mye billigere, og fortsatt trygt.

Svært usikker på om det går mtp plass på badet. Må nok koble som en del av oppsettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...