Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har de ikke en sikkerhetsavdeling også? Eller blander jeg med et annet selskap nå?

Edit: Og der kom fasiten på hva slags stilling det var i det jeg skreiv denne posten.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Er nok ikke bare å sende en søknad for å jobbe på romstasjonen..

Du trenger ikke mer enn to(?) års trening. For å komme inn på programmet er det ønskelig med en relevant Master. I tillegg foretrekker de folk med militær flybakgrunn, gjerne som testpilot. Utover det så er det faktisk bare å søke om opptak til kurset. Det er selvsagt god kamp om plassene. USA, som også utdanner ESA-astronauter, har bare 10 eller 12 plasser i hvert kull og opptak annenhvert år. Men om jeg ikke husker feil så er det vedtatt at det skal være en 50/50-kjønnsfordeling, så begge kjønn har like dårlige sjanser. Selv med gjennomført trening er du ikke garantert å bli sendt opp. Er du heldig har du en så relevant bakgrunn at de tar kontakt med deg og ber deg om å søke.

Dette er tatt fra hukommelsen så ta høyde for at jeg kan huske feil.

Skal se om jeg finner kilde. Så en Youtube-video om det for noen måneder siden.

Edit: Gidder ikke leite mer etter kilden min. Dere får ta det som det står.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Hvis man er smart, kan man kanskje få et eller annet media i USa til å gjøre et kult poeng utav det.

Vips så får man ordnet seg en gratistur opp til ISS som "ISS ansatt".

Da venter jeg heller til Bigelow Aerospace gjør alvor av planene om en privat romstasjon. Per i dag så har de en "oppblåsbar" modul festet til den internajsonale romstasjonen som en tech demo. Den har vært der i rundt et år, og skal være der i hvertfall ett år til. Astro-/kosmonautene er inne og tar målinger der ved noen måneders mellomrom. NASA har opsjon på å gjøre modulen til en permanent del av ISS, men enn så lenge er det bare teoretisk.

Bigelow har som uttalt mål å lage en fullverdig, privat romstasjon som de leaser ut til private eller stater som ikke har råd til å drifte en selv på fulltid.

Da gjenstår det bare å komme opp. Med SpaceX sin kommende sertifisering for oppskytning av mennesker ser jeg ikke på det som et problem. Har du råd til å lease en plass på en romstasjon må du ta høyde for transportkostnadene også. I tillegg så har jo Amazon-eier Jeff Bezos et romselskap (Blue Origin) som også tar høyde på å bli "human rated" etterhvert.

Bigelow-stasjonen har blitt kalt "space hotel", men det blir en overdrivelse. I realiteten er det nok bare statlige organisasjoner som eventuelt kommer til å bli kunder. Vanlige folk må tenke med lommeboka. Mye lettere å bruke andre sine penger liksom.

edit: La inn et par lenker for folk som vil lese mer om disse teknologiene.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man er smart, kan man kanskje få et eller annet media i USa til å gjøre et kult poeng utav det.

Vips så får man ordnet seg en gratistur opp til ISS som "ISS ansatt".

Da venter jeg heller til Bigelow Aerospace gjør alvor av planene om en privat romstasjon. Per i dag så har de en "oppblåsbar" modul festet til den internajsonale romstasjonen som en tech demo. Den har vært der i rundt et år, og skal være der i hvertfall ett år til. Astro-/kosmonautene er inne og tar målinger der ved noen måneders mellomrom. NASA har opsjon på å gjøre modulen til en permanent del av ISS, men enn så lenge er det bare teoretisk.

Bigelow har som uttalt mål å lage en fullverdig, privat romstasjon som de leaser ut til private eller stater som ikke har råd til å drifte en selv på fulltid.

Da gjenstår det bare å komme opp. Med SpaceX sin kommende sertifisering for oppskytning av mennesker ser jeg ikke på det som et problem. Har du råd til å lease en plass på en romstasjon må du ta høyde for transportkostnadene også. I tillegg så har jo Amazon-eier Jeff Bezos et romselskap (Blue Origin) som også tar høyde på å bli "human rated" etterhvert.

Bigelow-stasjonen har blitt kalt "space hotel", men det blir en overdrivelse. I realiteten er det nok bare statlige organisasjoner som eventuelt kommer til å bli kunder. Vanlige folk må tenke med lommeboka. Mye lettere å bruke andre sine penger liksom.

edit: La inn et par lenker for folk som vil lese mer om disse teknologiene.

Ganske kult å lese! Takk for informasjonen! Jeg digger jo verdensrommet og ting relatert til det. Men desverre har jeg egentlig ikke holdt meg spesielt oppdatert på SpaceX og denne oppblåsbare delen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Haha sykemelde seg pga man har sovet dårlig en natt? ikke innafor. Herregud.

Var jo noen som unnskyldte Famke Janssens dårlige oppførsel på London comic con med at hun ikke hadde sovet godt....det hadde ikke jeg heller men det er ingen grunn til å oppføre seg som ei drittkjerring. Er man ikke i godt humør så ta for helvete å kanseller.....ikke la det gå ut over fans som faktisk har BETALT for dette.  

"Bla bla , hun har en stalker".....det har Danielle Harris også men ikke faen om hun behandler fansen dårlig av den grunn.  

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Sikker lenge til "jan" får dra til space. Er ikke spesielt hyppen jeg, ikke bare for en tur opp og ned hvertfall.

Men om man fikk tilbud om å være med på noe enveis greier, skulle jeg vurdert det. Hadde vært greit å komme bort fra all dritten her nede.

Det blir spenennde å følge med på hva som skjer framover.iallefall :)

Lenke til kommentar

Tror ikke karer som har "benzo diazepin" som facebookvenn ligger FØRST i køen til bemannede romferder heller. Skal vel ha ganske stødig helse og historie for å bli bedømt engang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ah, søren, jeg trudde du skulle til The International Space Station.

11k for flybilett , skal du fly hjem til "Overformynderstan" :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Health[edit]

Moore nearly died from double pneumonia when he was five.[52] He had an infection of his foreskin at the age of eight and underwent a circumcision, and had his appendixtonsils, and adenoids removed.[53]

Moore was a long-term sufferer of kidney stones[54] and needed to be hospitalised during the making of Live and Let Die in 1973[55] and again while filming the 1979 film Moonraker.[56]

In 1993, Moore was diagnosed with prostate cancer, and underwent successful surgery for the disease.[57]

Moore collapsed on stage while appearing on Broadway in 2003,[58] and was fitted with a pacemaker to treat a potentially deadly slow heartbeat.[49]

In 2012 Moore revealed he had been treated for skin cancer several times.[59] He was diagnosed with Type 2 diabetes in 2013.[49]

Lenke til kommentar

Ganske kult å lese! Takk for informasjonen! Jeg digger jo verdensrommet og ting relatert til det. Men desverre har jeg egentlig ikke holdt meg spesielt oppdatert på SpaceX og denne oppblåsbare delen.

Sjekk ut Youtube-kanalen TMRO (uttales Tommorow).

https://www.youtube.com/channel/UCeQYemGBA3zkt2WY5dpRxsw

De har ukentlige liveshow hver lørdag. Der går de gjennom alt som har skjedd den siste uken innenfor romfart, de har intervjuer både små og store figurer innenfor romfart og astronomi. Her for noen uker siden hadde de Tory Bruno, sjefen for United Launch Alliance, som de intervjuet.

Du kan også chatte med de live under showet hvis du går inn på tmro.tv.

Det minner meg på at jeg må oppdatere Visa-informasjonen min på Patreon.com. Fikk nytt kort i går og det er det gamle som er registrert der. Dette showet er det eneste jeg støtter på Patreon.

Du kan se showene deres på Twitch, Youtube, Periscope og Facebook. De strømmer til alle samtidig, men Twitch-streamen ser ut til å være den mest stabile. Skal du delta i diskusjonen anbefaler jeg å se via hjemmesiden deres. Det er den chatten de følger mest med på. Der har jeg også snakka med folk ganske høyt oppe i systemet. Han ene som ofte henger i chatten var prosjektleder for Curiosity-teamet, Cassini (under deler av programmet) og STEREO-prosjektet. NASA-Jim kaller han seg i chatten. Han er nå pensjonert da. En annen fast i chatten kaller seg VAXHeadroom. Han leder avdelinga si på Northrop Grumman. Han kan naturlig nok ikke uttale seg om alt han gjør, men har vært intervjuet flere ganger på showet også.

En annen artig ting er at det er et ektepar som startet TMRO. Begge jobber nå for SpaceX. Han er en av de som har ansvaret for grafikken under livestreamingen av SpaceX sine oppskytninger. Hu jobber bare som barista i hovedkvarteret til SpaceX, men likevel SpaceX-ansatt. Etter at de begynte i SpaceX måtte de få med seg noen andre programledere, fordi de vil ikke lenger dekke SpaceX nyheter personlig. Det er fordi de ikke vil blande noen roller.

Dessverre tror jeg de har pause pga. oppussing av studio denne helgen, men neste uke skal de være tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis vi skal dra opp den diskusjonen igjen så må jeg gi min støtte til den siden som sa at søvnmangel kan være en god grunn til en sykedag. Er søvnmangelen så ille at du ikke kan fungere tilfredstillende på jobb er det helt innafor å bli hjemme. Søvnmangel nedsetter deg ofte like mye som en god promille. Du møter ikke på jobb full heller.

Det er selvsagt forskjeller på jobber og forskjeller i hvordan folk reagerer på søvnmangel. Jeg veit at jeg fint kan fungere med fire timer søvn. Får jeg under tre så er jeg fullstendig ubrukelig. Jeg hadde gjort dårlig arbeid, jeg hadde vært irritabel, hadde ikke klart å konsentrere meg und so weiter, und so weiter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Konkluderer med at hvis jeg starter en bedrift så ansetter jeg Bytex. Resten av dere får ligge å sove å motta trygd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...