Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele Norge hadde gått i stå om alle som hadde sovet dårlig skulle gått å sykemeldt seg. Hadde blitt totalt krise.

Men noen av oss har jobber hvor det er livsfarlig og ulovlig å dra på jobb om man ikke er uthvilt.

Nå kan man selvsagt diskutere hvor grensen går for at det å ikke få sove er likestilt med sykdom, men i mitt eget eksempel hvor jeg kan være og stort sett er alene på jobb og uten kunde eller kollegkontakt utover telefon kan jeg være på jobb med en del typiske smittsomme sykdommer uten fare for å smitte andre. Ettersom en del av jobben involverer å kjøre en 26 tonn tung storbil på offentlig vei kan jeg derimot ikke møte på jobb om jeg har sovet så dårlig at det går utover trafikksikkerheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hele Norge hadde gått i stå om alle som hadde sovet dårlig skulle gått å sykemeldt seg. Hadde blitt totalt krise.

Men noen av oss har jobber hvor det er livsfarlig og ulovlig å dra på jobb om man ikke er uthvilt.

Nå kan man selvsagt diskutere hvor grensen går for at det å ikke få sove er likestilt med sykdom, men i mitt eget eksempel hvor jeg kan være og stort sett er alene på jobb og uten kunde eller kollegkontakt utover telefon kan jeg være på jobb med en del typiske smittsomme sykdommer uten fare for å smitte andre. Ettersom en del av jobben involverer å kjøre en 26 tonn tung storbil på offentlig vei kan jeg derimot ikke møte på jobb om jeg har sovet så dårlig at det går utover trafikksikkerheten.

Exactly, det er som forslaget til "alle" ungdomspartiene som fremmes her: https://www.nrk.no/ytring/sykelonnen-er-for-sjeneros-1.12279772

Det er jobber hvor slikt faktisk er farlig, har jeg influensa så skal jeg faktisk ikke på jobb da jeg jobber i helsevesnet mens en "kontordame" kan faktisk sitte å svare på telefoner og hoste og harke uten at det går ut over noe særlig.

Kortsiktig tankegang så det hyler etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En hører så mye forskjellig om hvilken solfaktor man skal bruke. Jeg leste for litt siden at solfaktor 25 gir omlag 95% beskyttelse, så det er lite hensiktsmessig å gå opp i solfaktor. Dessverre finner jeg ikke kilden akkurat nå.

Jeg har lest flere ganger at kremene ofte ikke holder det de lover.

Lenke til kommentar

En hører så mye forskjellig om hvilken solfaktor man skal bruke. Jeg leste for litt siden at solfaktor 25 gir omlag 95% beskyttelse, så det er lite hensiktsmessig å gå opp i solfaktor. Dessverre finner jeg ikke kilden akkurat nå.

Du har helt rett.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Og likevel. Hver gang jeg går under spf 50, blir jeg knall rosa. Jeg vet dette, fordi jeg tester 30 titt og ofte siden det er det eneste jeg finner når jeg trenger det. Kjøper 50 etterpå, og finner den sjelden igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ja, fysj! Det ville jo været forjævlig.
Lenke til kommentar

Og likevel. Hver gang jeg går under spf 50, blir jeg knall rosa. Jeg vet dette, fordi jeg tester 30 titt og ofte siden det er det eneste jeg finner når jeg trenger det. Kjøper 50 etterpå, og finner den sjelden igjen.

Jeg tror hovedproblemet for mange er at de bare smører seg en gang, og tror det skal holde hele dagen. Men hvis 50 funker for deg, så hvorfor ikke? Mener jeg så 40-50 på Rema1000. Jeg husker ikke navnet, men de er hvite med gul kork, også er de parfymefrie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...