Delvis Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Det kan være skummelt. Kom på sykehus i fjor pga solforbrenning. De rådet tll å brukesolfaktor 50. fast alltid ute i sol. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 En hører så mye forskjellig om hvilken solfaktor man skal bruke. Jeg leste for litt siden at solfaktor 25 gir omlag 95% beskyttelse, så det er lite hensiktsmessig å gå opp i solfaktor. Dessverre finner jeg ikke kilden akkurat nå. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Er så solbrent at det ikke er morsomt engang. Dæven døtte. Blemmer og faenskap. Fikk dette på begge skuldrene en gang jeg var i Tyrkia. Helt jævlig er det!! Gå til legen å få noe å smøre blemmene med Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Hele Norge hadde gått i stå om alle som hadde sovet dårlig skulle gått å sykemeldt seg. Hadde blitt totalt krise. Men noen av oss har jobber hvor det er livsfarlig og ulovlig å dra på jobb om man ikke er uthvilt. Nå kan man selvsagt diskutere hvor grensen går for at det å ikke få sove er likestilt med sykdom, men i mitt eget eksempel hvor jeg kan være og stort sett er alene på jobb og uten kunde eller kollegkontakt utover telefon kan jeg være på jobb med en del typiske smittsomme sykdommer uten fare for å smitte andre. Ettersom en del av jobben involverer å kjøre en 26 tonn tung storbil på offentlig vei kan jeg derimot ikke møte på jobb om jeg har sovet så dårlig at det går utover trafikksikkerheten. 2 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Hele Norge hadde gått i stå om alle som hadde sovet dårlig skulle gått å sykemeldt seg. Hadde blitt totalt krise. Men noen av oss har jobber hvor det er livsfarlig og ulovlig å dra på jobb om man ikke er uthvilt. Nå kan man selvsagt diskutere hvor grensen går for at det å ikke få sove er likestilt med sykdom, men i mitt eget eksempel hvor jeg kan være og stort sett er alene på jobb og uten kunde eller kollegkontakt utover telefon kan jeg være på jobb med en del typiske smittsomme sykdommer uten fare for å smitte andre. Ettersom en del av jobben involverer å kjøre en 26 tonn tung storbil på offentlig vei kan jeg derimot ikke møte på jobb om jeg har sovet så dårlig at det går utover trafikksikkerheten. Exactly, det er som forslaget til "alle" ungdomspartiene som fremmes her: https://www.nrk.no/ytring/sykelonnen-er-for-sjeneros-1.12279772 Det er jobber hvor slikt faktisk er farlig, har jeg influensa så skal jeg faktisk ikke på jobb da jeg jobber i helsevesnet mens en "kontordame" kan faktisk sitte å svare på telefoner og hoste og harke uten at det går ut over noe særlig. Kortsiktig tankegang så det hyler etter. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 sytpeis. egenmelding skal brukes når man er SJUK ikke trøtt Det spørs. Bruker han maskineri og sånt i jobben eller har en annen jobb hvor han må være årvåken ellers kan noe skje så er det best at han lar vær for alles sikkerhet. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Er det innafor å ta en sykedag på grunn av søvnmangel? La meg kl 00:00 og det har vært helt steil umulig å slukne.. Helt innafor. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 En hører så mye forskjellig om hvilken solfaktor man skal bruke. Jeg leste for litt siden at solfaktor 25 gir omlag 95% beskyttelse, så det er lite hensiktsmessig å gå opp i solfaktor. Dessverre finner jeg ikke kilden akkurat nå. Jeg har lest flere ganger at kremene ofte ikke holder det de lover. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 (endret) En hører så mye forskjellig om hvilken solfaktor man skal bruke. Jeg leste for litt siden at solfaktor 25 gir omlag 95% beskyttelse, så det er lite hensiktsmessig å gå opp i solfaktor. Dessverre finner jeg ikke kilden akkurat nå. Du har helt rett. Endret 22. mai 2017 av Lami Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 En hører så mye forskjellig om hvilken solfaktor man skal bruke. Jeg leste for litt siden at solfaktor 25 gir omlag 95% beskyttelse, så det er lite hensiktsmessig å gå opp i solfaktor. Dessverre finner jeg ikke kilden akkurat nå. Og likevel. Hver gang jeg går under spf 50, blir jeg knall rosa. Jeg vet dette, fordi jeg tester 30 titt og ofte siden det er det eneste jeg finner når jeg trenger det. Kjøper 50 etterpå, og finner den sjelden igjen. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Er så solbrent at det ikke er morsomt engang. Dæven døtte. Blemmer og faenskap. Noob mistake. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Hele Norge hadde gått i stå om alle som hadde sovet dårlig skulle gått å sykemeldt seg. Hadde blitt totalt krise.Ja, fysj! Det ville jo været forjævlig. Lenke til kommentar
EdisMester™ Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Tror jeg glemte å slå av stekeplata. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 En hører så mye forskjellig om hvilken solfaktor man skal bruke. Jeg leste for litt siden at solfaktor 25 gir omlag 95% beskyttelse, så det er lite hensiktsmessig å gå opp i solfaktor. Dessverre finner jeg ikke kilden akkurat nå. Og likevel. Hver gang jeg går under spf 50, blir jeg knall rosa. Jeg vet dette, fordi jeg tester 30 titt og ofte siden det er det eneste jeg finner når jeg trenger det. Kjøper 50 etterpå, og finner den sjelden igjen. Jeg tror hovedproblemet for mange er at de bare smører seg en gang, og tror det skal holde hele dagen. Men hvis 50 funker for deg, så hvorfor ikke? Mener jeg så 40-50 på Rema1000. Jeg husker ikke navnet, men de er hvite med gul kork, også er de parfymefrie. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Jeg har veldig sensitiv hud, så jeg gikk for solfaktor 80. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 *sjekke almanakken* Jepp, har avtale med mora di den dagen også. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Rulle Yes. Nesten. Bare at jeg er mørk, sånn, rent bortsett fra hudmessing. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 https://www.youtube.com/watch?v=tML8VIlPHYE "Has James Bond finally met his match ?" (slagord 007 AVTAK) Sadly , yes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå