Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har kjøpt? Eller selger?

Hvis det er det første så gratulerer. :)

Alt jeg veit om Vats er at fattern ukependla dit da de bygde betongplatformer der på 90-tallet. Muttern klikka vinkel da han slo ny personlig rekord over fjellet for at han ville se oss ungene før vi la oss. Husker ikke om han sa det tok fire timer eller fire og en halv, men Google Maps sier at det i dag hadde tatt mellom fem timer og fem timer og 39 å kjøre samme veien. Ser for meg det har vært en del vei-forbedringer siden den gang.

Lenke til kommentar

Du har kjøpt? Eller selger?

Hvis det er det første så gratulerer. :)

Alt jeg veit om Vats er at fattern ukependla dit da de bygde betongplatformer der på 90-tallet. Muttern klikka vinkel da han slo ny personlig rekord over fjellet for at han ville se oss ungene før vi la oss. Husker ikke om han sa det tok fire timer eller fire og en halv, men Google Maps sier at det i dag hadde tatt mellom fem timer og fem timer og 39 å kjøre samme veien. Ser for meg det har vært en del vei-forbedringer siden den gang.

Hovedsaklig et par tuneller i Åkrafjorden. Ellers overraskende lite.

Lenke til kommentar

Vel det var spesielt, en inder som ringte med en spørreundersøkelse visstnok for The Economist.

Trodde først det var en scam, men virket legit, synd at det var vanskelig å skjønne han og at spørsmålene var så dårlige.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Vel det var spesielt, en inder som ringte med en spørreundersøkelse visstnok for The Economist.

Trodde først det var en scam, men virket legit, synd at det var vanskelig å skjønne han og at spørsmålene var så dårlige.

Jeg ble også oppringt tidligere i uka, men antok scam og la på. Hvilke spørsmål ble stilt?

Lenke til kommentar

Det var vissnok ett eller annet som hadde skjedd økonomisk (kanskje med boligmarkedet?) og om det hadde påvirket meg (klarte ikke å forstå hva han snakket om).

Aldersgruppe, pensonssparing. Litt om forsikring som jeg ikke helt skjønte helt, da det var snakk on en form for helseforsikring tydeligvis.

Om man eide bolig(er) og inntektsgruppe (kun med/høy, ikke noe spesifikt) og et par til jeg ikke husker og det var egentlig alt.

Jeg vil si at jeg har bra engelsk og har reist mye i engelskspråkelige land, men jeg hadde ikke sjans til å skjønne alt han sa.

Tykk skots dialekt, ikke noe stress... men heftig indisk dialekt var ikke det enkleste. Så de fikk nok ikke veldig mye brukelig ut av det fra meg ihvertfall.

Lurte også på om jeg hadde en email, og det sa jeg at jeg ikke ville gi ut, og han presset ikke noe mer på det, sa ha det bra og ha en fin dag videre.

Som sagt tenkte jeg at det var scam, men jeg hadde ikke dårlig tid og tenkte det kunne vært helt ok underholdning å dra ut en samtale og høre hva de ville overtale meg til.

Skal også sies at jeg utga meg for å være min far (nummeret mitt står fortsatt på han), og fant dermed ut at de tydeligvis ikke hadde mer informasjon enn et navn med nummeret,

og brydde seg tydeligvis ikke stort om å få noe mer personlig informasjon.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Syns fortsatt det lukter scam, uten at jeg greier å se hvordan de skal få gjort noe. Hvilken interesse skulle noen så angivelig proffe som The Economist ha av å utføre spørreundersøkelser i Norge gjennom et callcenter i Mumbai? Vil tro de heller hadde hyret noen skandinaviske til den jobben, slik at spørsmålene og svarene ble riktig forstått, og tilpasset til norske forhold.

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar

Det jeg også tenkte, men er nå veldig sikker på at det er veldig lite de kan bruke den informasjonen de høstet fra meg til.

Ingenting var veldig spesifikt på noen som helst måte og spurte ikke om noe som kan identifisere meg.

Selv seriøse firmaer er kjipe da, og virker som det er ganske vanlig praksis i england og USA for mange firmaer å kun bruke outsourced callsentere.

Så med mindre de er drøye scammers som tenker å bruke litt tid for å samle inn en liste med de beste potensielle scam-victims så ser jeg ikke helt hvordan den samtalen skulle brukes.

Virker ikke som det er veldig vanlig for dem å bruke så mye tid uten at det er sjans for score.

Og om de så gjør det så havner nok jeg ganske langt ned på lista :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Jeg føler meg dårlig. Var deltager på et prosjekt og som resultatet ble ganske bra på. Fikk nå vite, implisitt, at vi ikke får særlig god vurdering på det av en kyndig person. Jeg tør ikke å se mine med-deltagere i øynene og måtte bryte kontakt med dem. Det skyldes kun at jeg er med på det. Mine fiender kjemper fortsatt mot meg, slik de har gjort hele veien. Men det er mine samarbeidspartnere det er synd på. Det er deres karrierer som lider.

Selv er jeg bare en: "crook from North Jersey" som en vis mann sa engang. Veldig kjipt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...