Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Mest sannsynlig siste gang jeg jobber helg i dette firmaet. Driver med opplæring til min nye stilling for tiden. Det tar meg et par måneder å komme gjennom kurset, men når jeg er ferdig er det slutt på skiftarbeid. :)

Ooooh?

Skal fra IT til Finance.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.

Det betalte jeg når jeg tok drosje hjem i natt ...

Edit: Wow okay. Sjekket prisene på siden til taxifirmaet jeg brukte;

Taxi 1 vil fra 22.3.2017 oppkreve en "andel bompenger" pr tur. Teknisk gjennomføres dette ved at turen "hopper opp" med kr 17 når taksameteret stoppes, selv om drosjen fysisk ikke har passert en bomstasjon med passasjer i bil.

Dette fordi:

Drosjen må i mange tilfeller passerer en bomstasjon for å hente passasjer eller kjøre gjennom en bomstasjon for å komme tilbake til utgangspunktet.

Skal ikke ta dem igjen ihvertfall.

Ville det vært greit om det var en usynlig kostnad? Altså at de selskapene som kjører mye gjennom bommer tar litt høyere sats over hele fjøla? Eller mener du at du ikke skal betale for en bompassering som du er "skyld" i?

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig siste gang jeg jobber helg i dette firmaet. Driver med opplæring til min nye stilling for tiden. Det tar meg et par måneder å komme gjennom kurset, men når jeg er ferdig er det slutt på skiftarbeid. :)

Ooooh?

Skal fra IT til Finance.

Bra muggis kom og tok over stillinga di da

Lenke til kommentar

Hahah.

@skurup betaler den finans jobben bedre da? Hva ligger du på i lønn i mnd nå om du er komfortabel med å dele?

Jeg får ingenting før vi har kontraktforandlinger, men jeg har i vært fall noe å slå i bordet med, da jeg er "cross-trained". Men realistisk sett, så trur jeg ikke det blir noe mer penger.

Grunnen til at jeg søkte er at jeg slipper å jobbe helger og nattevakter, og jeg får fri på alle norske røddager. Samt at jobben er mer "givende".

Lenke til kommentar

Ja. Men pass på Kuru.

EDIT: Jeg burde ikke ha skrevet om det her, det hadde vært et flott navn for en server. :wallbash:

Kuru is a very rare, incurable neurodegenerative disorder which was prevalent among the Fore people of Papua New Guinea in the 1950s and 60s. Kuru is caused by the transmission of abnormally folded prion proteins, which leads to symptoms such as tremors, loss of coordination, and neurodegeneration.

The term kuru derives from the Fore word kuria or guria ("to shake"),[1] due to the body tremors that are a classic symptom of the disease and kúru itself means "trembling".[2] It is now widely accepted that kuru was transmitted among members of the Fore tribe of Papua New Guinea via funerary cannibalism. Deceased family members were traditionally cooked and eaten, which was thought to help free the spirit of the dead.[3] Females and children usually consumed the brain, the organ in which infectious prions were most concentrated, thus allowing for transmission of kuru. The disease was therefore more prevalent among women and children.

The disease has lingered due to kuru’s long incubation period of anywhere from 10 to over 50 years.[4] The epidemic has declined, however, from 200 deaths per year in 1957 to 1 or no deaths annually in 2005.[5]

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...