Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, selvsagt. Men en lege skriver da ut det om man ber om det. Det gjorde min lege da jeg hadde vondt i ryggen. Jeg sa at Paralgin Forte ikke hjalp, og fikk da utskrevet Tramadol. Skulle da bare mangle.

 

Er ganske sikker på at en lege vil være enig med meg i at det er bedre å spise et par Tramadol, enn et brett med Paralgin.

 

Her nede trenger man ikke resept i det hele tatt på sånne piller. Det er jo ganske praktisk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja de motarbeider deg ikke, med mindre du har historie som stoffmisbruker eller videresalg. I Thailand ble søstra mi kjempeglad for at hun kunne bare kjøpe Valium over disk på apoteket. Hun sleit med matforgiftning og fikk ikke sove på flere dager. Hu brukte det på flyet hjem også for å sovne lettere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

I så fall vil jeg anbefale å få noe annet enn Paralgin Forte. Det er ikke bra å ta mange av dem, pga Paracetamolen.

 

Få deg noe med kun morfin/kodein. De har ingen bivirkninger ved høye doser. Sånn bortsett fra døden, da.

Usikker på om at det er det at jeg ikke reagerer på kodeinet. Jeg stappet i meg 2 Paralgin F og 1 600mg Ibux for tre timer siden. Jeg har ikke kjent noe som helst smertelindring mellom disse timene. Kirurgen er seff ikke på kontoret nå. Denne natten blir bra ...

Lenke til kommentar

Selvsagt reagerer du på kodein. To Paralgin Forte er rett og slett en alt for mild dose for å lindre intense smerter. Etter operasjoner på norske sykehus er det helt vanlig å få Ketorax rett i blodet. Da snakker vi smertelindring.

10% av den europeiske befolkningen har ingen effekt av kodein, fordi de klarer ikke å omdanne den til morfin.

 

Og Lami, du kunne fått resept av legevakten.

Lenke til kommentar

 

Selvsagt reagerer du på kodein. To Paralgin Forte er rett og slett en alt for mild dose for å lindre intense smerter. Etter operasjoner på norske sykehus er det helt vanlig å få Ketorax rett i blodet. Da snakker vi smertelindring.

10% av den europeiske befolkningen har ingen effekt av kodein, fordi de klarer ikke å omdanne den til morfin.

 

Og Lami, du kunne fått resept av legevakten.

Leste inne på legevakten sin side for kommunen at de ikke gir ut smertestillende ... Kun hvis de har behandlet deg for noe, da får du ørliten grann smertestillende med deg. Etter jeg leste at de ikke gir ut smertestillende og beroliende har jeg gitt opp dem.

Men skal høre med kirurgen min nå. Dette nytter ikke

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

 

Selvsagt reagerer du på kodein. To Paralgin Forte er rett og slett en alt for mild dose for å lindre intense smerter. Etter operasjoner på norske sykehus er det helt vanlig å få Ketorax rett i blodet. Da snakker vi smertelindring.

10% av den europeiske befolkningen har ingen effekt av kodein, fordi de klarer ikke å omdanne den til morfin.

 

Og Lami, du kunne fått resept av legevakten.

Leste inne på legevakten sin side for kommunen at de ikke gir ut smertestillende ... Kun hvis de har behandlet deg for noe, da får du ørliten grann smertestillende med deg. Etter jeg leste at de ikke gir ut smertestillende og beroliende har jeg gitt opp dem.

Men skal høre med kirurgen min nå. Dette nytter ikke

 

Det blir for dumt. De kan ikke bare nekte deg medisinsk behandling du trenger, å dele ut smertestillende er en del av jobben deres.

Lenke til kommentar

Jeg har fått smertestillende uten å engang ha blitt undersøkt av en lege. Ringte og fortalte at jeg hadde vondt i ryggen, og at jeg ikke hadde mulighet til å komme meg på legekontoret. Da spurte de om jeg hadde noen som kunne komme på mine vegne og hente pillene, og det hadde jeg. Fikk Tramadol og Nozinan.

 

Så enkelt skal det være. Prøv.

Lenke til kommentar

Jeg har fått smertestillende uten å engang ha blitt undersøkt av en lege. Ringte og fortalte at jeg hadde vondt i ryggen, og at jeg ikke hadde mulighet til å komme meg på legekontoret. Da spurte de om jeg hadde noen som kunne komme på mine vegne og hente pillene, og det hadde jeg. Fikk Tramadol og Nozinan.

 

Så enkelt skal det være. Prøv.

Ringte legevakten og har fått betennelsesdempende. 10min etterpå, 20:10, svarte kirurgen min og ga meg Voltaren. :D

Lenke til kommentar

 

Jeg har fått smertestillende uten å engang ha blitt undersøkt av en lege. Ringte og fortalte at jeg hadde vondt i ryggen, og at jeg ikke hadde mulighet til å komme meg på legekontoret. Da spurte de om jeg hadde noen som kunne komme på mine vegne og hente pillene, og det hadde jeg. Fikk Tramadol og Nozinan.

 

Så enkelt skal det være. Prøv.

Ringte legevakten og har fått betennelsesdempende. 10min etterpå, 20:10, svarte kirurgen min og ga meg Voltaren. :D
Visste ikke at voltaren hjalp mot sånne smerter. Godt du fikk tak i noe som hjelper i hvert fall :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...