Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Da må jeg ha vært heldig, for det eneste jeg noensinne har hørt fra en nabo, var i den første leiligheten jeg hadde i Oslo. Sånn omtrent én gang i måneden kunne jeg høre klikking fra høye heler.

I alle mine leiligheter, så er dét det meste jeg har hørt. Jeg har aldri hørt en nabo krangle, eller spille musikk, eller andre ting som lager lyd. Skulle ikke forundret meg om naboleilighetene sto tomme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

koste meg med ein baileys+kaffi, ein vodka+sprite i stavanger og fekk ein kompis til å kjøre bilen min hjem igjen, vil si det var ein fin fredag, ps! fekk svidd av 3500spenn og syns det var heilt ok :);)

Endret av pus736
Lenke til kommentar

Hver gang man skal få seg en time samme dag på legekontoret jeg har min fastlege, spør kjerringene i resepsjonen hva det gjelder.

Det har aboslutt nada å si fordi legen sier aldri "ja jeg hørte du var ***".

Har de egentlig rett, som repesjondamer, å vite hvorfor jeg skal til legen? Jeg trodde slikt var konfidensielt.

Lenke til kommentar

Hver gang man skal få seg en time samme dag på legekontoret jeg har min fastlege, spør kjerringene i resepsjonen hva det gjelder.

Har de egentlig rett, som repesjondamer, å vite hvorfor jeg skal til legen? Jeg trodde slikt var konfidensielt.

De fleste resepsjonsdamer er også sykepleiere eller annet helsepersonell. Og når jeg sier hva som feiler meg og jeg kommer til legen så vet legen alltid det. Så kan hende legen din vet det, men bare ikke sier det?

Lenke til kommentar

Antakeligvis screener de deg for å vite om du må ha time på dagen eller ei, eller om du bør oppsøke lege/akuttmottak med en gang. Fastleger har bare 40% av dagen til akutte timer.

Lenke til kommentar

Det er jo derfor de spør. Da finner de ut om du trenger time umiddelbart eller om det går greit om 1-2 uker, eller om det bare gjelder fornying av resept eller sykemelding og slikt.

De skriver det i journalen som legen åpner på pc'n når du kommer inn. Derfor sier han ikke det samme som resepsjonisten fikk vite.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...