Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... at å ta med hjem blir sett på som tyveri, hvor er logikken i de alternativene?

Det kan være fristende for de ansatte å varme/produsere mer enn nødvendig eller å gjemme bort varer de vil ta med hjem etter arbeidstid.

Selvsagt forferdelig å ikke stole på de ansatte, men i løpet av livet har jeg hørt om mer enn et par personer at de slengte fler pølser på grillen/boller i ovnen rett før stengetid.

Lenke til kommentar

... at å ta med hjem blir sett på som tyveri, hvor er logikken i de alternativene?

Det kan være fristende for de ansatte å varme/produsere mer enn nødvendig eller å gjemme bort varer de vil ta med hjem etter arbeidstid.

Selvsagt forferdelig å ikke stole på de ansatte, men i løpet av livet har jeg hørt om mer enn et par personer at de slengte fler pølser på grillen/boller i ovnen rett før stengetid.

Min bror forklarte det sånn:

Hvis det er lov å ta med utgått mat hjem, vil ansatte begynne å gjemme unna ting som snart går ut på dato og slikt, eller det blir krangling om de "beste" varene. Det unngår de ved å ha fullstendig nulltoleranse. Slik er reglene i alle dagligvarekjeder såvidt jeg vet. Bedriften har kjøpt det, da er det tyveri å ta det med seg hjem, på samme måte som å stjele sjokolade fra hylla før du drar hjem, eller ta en brus i kjøledisken.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvis noen her er historie-interresert og trenger noe å høre på så kan Hardcore History fint anbefales. Han har timesvis (eller skal vi si døgn på døgn) på timesvis med interresante mp3-er å laste ned. Mye av det gratis. Har ikke sjekka ut noen av de man betaler for (enda).

http://www.dancarlin.com/hardcore-history-series/

Akkurat nå leser/hører jeg på den om opptakten til første og andre verdenskrig.

Blueprint for Armageddon? Den er jævlig bra.

Lenke til kommentar

Min bror forklarte det sånn:

Hvis det er lov å ta med utgått mat hjem, vil ansatte begynne å gjemme unna ting som snart går ut på dato og slikt, eller det blir krangling om de "beste" varene. Det unngår de ved å ha fullstendig nulltoleranse. Slik er reglene i alle dagligvarekjeder såvidt jeg vet. Bedriften har kjøpt det, da er det tyveri å ta det med seg hjem, på samme måte som å stjele sjokolade fra hylla før du drar hjem, eller ta en brus i kjøledisken.

Det praktiseres nok ulikt fra butikk til butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...