Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Gjør du? Jeg er noe sjokkert. Trodde du var blitt en elitistisk gastro-gærning etter oppholdet i Italia, og så frem til å vise deg noen fantastiske pizzaer jeg har snubla over fra diverse italienske pizzeriaer.

Alt det stemmer jo, så ser ikke hvorfor det bør stoppe deg. Når det kommer til pizza spiser jeg sjelden annet enn italiensk(stil), men det hender jo en gang i blant.

Ah, sånn sett.

I så fall:

1NhTizgm.jpg

Denne lekkerbisken som muligens kan gi deg salmonella, er fra pizzeriaen Il Pianeta Della Pizza i Capri.

Flere italienske godsaker i spoiler:

sLrUDZ1m.jpg

Fra Cuneos egen La Pizzeria O'Scugnizzo, finner vi denne saken med sylta brokkoli og noe uspesifisert kjøtt.

3OPYm0Jm.jpg

I Forli finner vi Chiamala Pizza, som blant annet har Pizza Mexico på menyen.

qAoGWwem.jpg

Vi finner også Pizza 99 i ovennevnte by, her er Topolino Baby fra barnemenyen deres.

A1LHvnxm.jpg

I Novara ligger Ristorante Pizzeria Piramide, som serverer varme deigpyramider som pizza.

h9lX3Gcm.jpg

Dette er, i følge mange italienske pizzeriaer, den mest populære pizzaen i USA – The Americano. Denne dukket opp på Pinerolo Pizza i Pinerolo.

pbk8w3hm.jpg

The Americano dukker også opp i Torino, her fra Mamma… che pizza!!!.

MRRfhCmm.jpg

De serverer den også med pølser.

Men Mamma har også annet på menyen, som:

XjKSFU3m.jpg

The Four Quarters

Kp5lAd4m.jpg

The Ham Bedsheet

q7aHMc9m.jpg

Og en dessertpizza med nutella.

Alle italienske pizzaer i italiensk stil, muligens laget av italienere, muligens ikke. Det ble ikke oppgitt hvor kokkene eller pizzeriaeierne kom fra, men alle sidene sto på italiensk, om ikke annet.

Etter å ha sett disse bildene, og veldig mange flere, er jeg omtrent like skeptisk til italiensk pizza som til svensk pizza og St. Louis style-pizza.

:tease:

Og om noen mot alle odds skulle være interessert i flere italienske kreasjoner kalt pizza, har jeg 71 bilder her. Alle skamløst lånt fra en tråd om horribel pizza på Something Awful.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner det å kunne betale regning på internett. Av og til er det kjedelig å bo i den tredje verden. Helt utrolig hvor gammeldags visse ting er.

Bedre med tredje verden enn å bo i tredje rike :p

Ville heller bodd i det Det tredje riket enn i den tredje verden. 

Lenke til kommentar

Riktig det. Og så er det samtidig en hel del land i den tredje verden jeg helst ikke ville bodd i om jeg var jøde. 

Generelt ville jeg helst sluppet å bodd i både Det tredje riket og den tredje verden om jeg var en del av en minoritet. 

Lenke til kommentar

Jeg savner det å kunne betale regning på internett. Av og til er det kjedelig å bo i den tredje verden. Helt utrolig hvor gammeldags visse ting er.

Kan du ikke logge på norsk nettbank fra phillepinene ?

Jo, selvsagt. Men jeg kan ikke betale filippinske regninger derfra. Jeg får aldri regninger fra norge lenger.

Og nettbanken her nede er ganske begrenset. Det er ikke mulig å betale regninger derfra, og man kan bare overføre penger til andre kontoer i samme bank.

En gang skulle jeg sette inn penger på bankkontoen til huseieren min, så jeg gikk i min bank for å gjøre det. Jeg ble ganske sjokkert da jeg ble fortalt at jeg måtte ta ut pengene i kontanter, og ta de med inn i banken som huseieren hadde konto i. Det er ingen kommunikasjon mellom bankene i dette landet.

Absolutt alt går i kontanter her, og det eneste jeg bruker bankortet mitt til er å ta ut penger i minibanken når jeg får lønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...