Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så mye du trenger kunne, egentlig. Er du nogenlunde oppegående, og har brukt en datamaskin store deler av livet ditt, så trur jeg du har det som trengs. Du vil uansett gå igjennom en opplæringsprosess på et par uker.

Og dette er langt i fra noen sweat-shop. Kontrakten sier at det aldri skal være kø på telefonen, og derfor er vi alltid flere ansatte på jobb en det som strengt tatt trengs, i tilfelle telefonene kommer i bølger. I startfasen må man bare utnytte sine kolleger, og spørre om alt man lurer på.

De aller, aller fleste som ringer er tolmodige nok til å sitte på vent noen minutter mens du forhører deg med oss andre. Vi samarbeider godt.

Om du der i mot ikke har noen interesse av IT, og ikke har lyst til å jobbe med det, så er det noe annet. :)

Nei, jeg er egentlig ikke det minste interessert i hvordan en datamaskin fungerer, ut over det som er nødvendig å vite for å bruke én. Det hadde derimot vært interessant hvis det var behov for en økonom der borte.

Lenke til kommentar

IT-support for Statoil.

Hvor lenge?

Er jo en perfekt mulighet til å få erfaring som er en stor bonus på CVen.

Vi har alle kontrakt frem til 1. April, da CGI Group og Statoil driver med kontraktforhandlinger for tiden.

Det er ikke så mye du trenger kunne, egentlig. Er du nogenlunde oppegående, og har brukt en datamaskin store deler av livet ditt, så trur jeg du har det som trengs. Du vil uansett gå igjennom en opplæringsprosess på et par uker.

Og dette er langt i fra noen sweat-shop. Kontrakten sier at det aldri skal være kø på telefonen, og derfor er vi alltid flere ansatte på jobb en det som strengt tatt trengs, i tilfelle telefonene kommer i bølger. I startfasen må man bare utnytte sine kolleger, og spørre om alt man lurer på.

De aller, aller fleste som ringer er tolmodige nok til å sitte på vent noen minutter mens du forhører deg med oss andre. Vi samarbeider godt.

Om du der i mot ikke har noen interesse av IT, og ikke har lyst til å jobbe med det, så er det noe annet. :)

Nei, jeg er egentlig ikke det minste interessert i hvordan en datamaskin fungerer, ut over det som er nødvendig å vite for å bruke én. Det hadde derimot vært interessant hvis det var behov for en økonom der borte.

Vi har Service Desk Finance her nede. Men det er mye av det samme som IT. Folk ringer inn hvis de har trøbbel med, eller hvis det er noe feil med, pengeoverføringer og giroer og slikt. Alt skjer i SAP, som du sikkert har litt kjennskap til.

Lenke til kommentar

Vi har Service Desk Finance her nede. Men det er mye av det samme som IT. Folk ringer inn hvis de har trøbbel med, eller hvis det er noe feil med, pengeoverføringer og giroer og slikt. Alt skjer i SAP, som du sikkert har litt kjennskap til.

Jeg har aldri brukt SAP selv, men mamma har jobbet som sap-konsulent, så jeg vet til dels hva det går ut på.

Uansett holder jeg på med å ta master nå, så jeg ser egentlig ikke etter jobb før om et år.

Lenke til kommentar

Bruker SAP til lagerstyring på jobb hele dagen, men å bo i et så varmt land tror jeg ikke jeg vil trives med. Eller ha dødsskvadroner i gatene som skyter folk nesten tilfeldig.

Sistnevnte skjer i slummen. Ikke noe man ser noe til som hvit mann. Det at det er varmt har jeg forståelse for. Sliter selv med varmen. Absolutt et minus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...