€uropa Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Jeg ba sjefen om en arbeidsattest på engelsk. Den inneholder (dessverre?) til dels svak og til dels underholdende engelsk. Spesielt artig er for eksempel "receipt of customers", som angivelig er en av arbeidsoppgavene mine, samt "pleasant above customers, colleagues and his superiors" om atferden min. Endret 31. august 2016 av Zarac 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Prøvde amerikanske pannekaker som selges på flasker. Som butikkdama sa var de knallgode. Var desse her Link Akkurat lik de der, samme flaska. Solgte på Rema. Endret 31. august 2016 av Delvis Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Jeg ba sjefen om en arbeidsattest på engelsk. Den inneholder (dessverre?) til dels svak og til dels underholdende engelsk. Spesielt artig er for eksempel "receipt of customers", som angivelig er en av arbeidsoppgavene mine, samt "pleasant above customers, colleagues and his superiors" om atferden min.Haha! Jeg hadde samme problem da jeg søkte på jobb i utlandet. Min norske sjef ville ikke la meg bruke telefonnummeret hans på listen over attester, fordi han ikke klarte muntlig engelsk. Det var email eller ingenting, sa han. Det ga meg mye hodebry, da firmaet jeg søkte hos var veldig opptatt av rutiner, og de maste på meg om å få snakke med tidligere arbeidsgiver på telefon. Tok mange dager før de godtok å ta det skriftlig. Min tidligere norske sjef er jo god i engelsk, men noen mennesker har bare helt sperre mot å bruke den kunnskapen muntlig. Endret 31. august 2016 av Skurupu Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Veldig enig. At vi ikke har god kaffe på kontoret er et av mine store irritasjoner i livet. Har 7-Eleven, McDonald's, Dunkin' Donuts, og Starbucks rett utenfor, men ingen av de har noe god kaffe, heller. Må ta med hjem i fra. Det er vel en grunn til at Norge er en av verdens største konsumenter av kaffe per innbygger. Her nede ser folk rart på deg om du sier nei til både sukker og fløte i kaffen. Hender de spør på nytt fordi de trur jeg har misforstått spørsmålet. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Rødvin er også faen så bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Gratiskonsert i byen idag, men har ingen å gå med siden jeg er nyinnflyttet :( Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Så dra alene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Virker kleint å gå alene på konsert synes jeg. Er ikke så viktig for meg sånn egentlig, men frister å være sosiaal Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Selvsagt drar man alene om man ikke har noen å gå med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Kanskje om man er fan av artistene, men om man bare er ute etter sosialt samvær med god stemning tror jeg ikke det har så mye for seg å dra alene. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Nyinnflyttet sier du. Ute etter sosialt samvær. God stemning. Alt tilsier at du bør gå ut og bli kjent med folk. 1 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 En deilig Grandis i ovnen. Mmmm dette blir digg Lenke til kommentar
Coa Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Grandis er like digg som gammelmannskuse. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Spørs hvor ofte jeg spiser det, men jeg syns Grandis er helt grei. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hvis en frist er 1.september, gjelder det ut dagen eller er det frem til 31. aug 23:59? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hvis en frist er 1.september, gjelder det ut dagen eller er det frem til 31. aug 23:59? Hvis det står bare "er" skal det være ut dagen tror jeg. Men står det ikke "til" eller "til og med"? Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) En deilig Grandis i ovnen. Mmmm dette blir digg Prøv den salaten her, jeg advarer deg den er sterk med karridressing men jevla god. Endret 31. august 2016 av Jokingnutria Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Den nye gourmetkaféen. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Nå starter vi på "ber-months" (september, oktober, november, desember). Så da er det bare å finne frem julepynten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå