Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Syns og det er litt greit å være litt raus når det er snakk om de første skoletingene. Er det dyreste hun noen gang har fått fra meg tror jeg. Eller er jo i teorien fra pappa da

Fikk en feit ryggsekk rett før femteklasse. 

Bruker den ennå, nesten femten år senere :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt at dere later som dere er amerikanere.

Men det er ganske greit her i Norge syns nå jeg. Vi får jo tilogmed betalt når vi er sjuk ei uke fra jobb.

Ja, det er en en luksus veldig få mennesker har. Savner det å ikke bekymre seg for slikt. Norge må være verdens beste land å være arbeidstager i.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja i USA får du sparken hvis du er borte fra jobb noen dager uten å ha brekt halsen ellernoe. Nytter ikke å ringe sjefen en mandag morgen å si du er litt tufs i halsen og skrive egenmelding

Er det fullt så gale altså? Hørtes nesten drøyt ut. Kommer an på hva jobb og type arbeisgiver tror jeg?

Lenke til kommentar

Her i Filippinene er det lignende. Det er ingen betalte sykedager. No work, no pay. Om du er forkjølet eller blitt påkjørt i trafikken og ligger på sykehuset er nøyaktig det samme for arbeidsgiver.

Klarer du ikke jobbe 45 timer i uken fordi du har fått kreft? Synd, trist, leit. Du har sparken.

Slik er det nok i store deler av verden.

Lenke til kommentar

Fikk meg nesten helt ufrivillig en kjæreste i går.. Skrev noe som fikk vedkommende til å svare "kjenner deg ikke godt nok til å si verken ja eller nei på det"

Tenk om han hadde svart ja. Tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å si at han har missforstått noe så inn i granskauen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...