Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres deilig ut. Min egen ferie er foreløpig over. Jeg har akkurat for første gang tilbrakt ei uke på sommerleir på Sørlandet. Det var gøy, men på tross av mye sol hver dag var det noen grader kaldere enn i Oslo.

Og jeg gikk nesten i voldtektsfella. I det legger jeg at det på et tidspunkt nesten kunne se ut som jeg var en voldtektsmann (som jeg selvfølgelig ikke er).

Hvordan? Det var festligheter hver kveld og en gang satt jeg og noen andre ute og pratet. Jeg husker ikke hva vi snakket om eller hva jeg sa, men ei jente bestemte seg i hvert fall for å tolke det kreativt og på en lite positiv måte og utbrøt "Kaller du meg en slut?!" Hæ, nei, var min reaksjon, hvorpå hun kom rundt til min side av bordet og begynte å denge løs på meg. Siden hun ikke ville høre at jeg ikke hadde tenkt noe slik i det hele tatt, måtte jeg fortelle at hvis ikke hun sluttet, måtte jeg slå tilbake. (Det håper jeg at også dere jenter kan forstå, for det er jo likestilling.) Så jeg reiste meg opp og hun løp. Jeg løp etter henne, tvers over hele uteplassen der det satt folk og noen meter ut i skyggene. Der la hun seg ned på bakken og ropte "Nei! Nei! Nei!" Da måtte jeg jo stoppe. Bak meg var det ei sterk lampe og jeg så bare silhuettene til de menneskene som satt under den. "Erlend! Nei!" sa en stemme. Jeg skjønte at jeg sto i et forferdelig dårlig lys, både bokstavelig og billedlig talt. Da kunne jeg naturligvis ikke gjøre noe annet enn å stå veldig stille først og deretter gå sakte vekk.

Men ellers var det veldig gøy på sommerleir. Jeg skar tåa mi på et skjell da jeg badet, men påsto selvfølgelig at det var en hai da det hørtes tøffere ut. Og allerede første dagen var det flere som spurte om jeg hadde vært på sydenferie fordi jeg er så tæn, slik at jeg med falsk beskjedenhet kunne svare at jeg tidligere i sommer ikke har vært lenger sør enn London i tre dager for en måned siden, der været var dritdårlig.

65187880.jpg

I dag skulle jeg vært tilbake på jobb, men siden jeg ble så sliten på ferie kombinert med at jeg har pollenallergi, er jeg blitt syk og ligger hjemme. Og det har jeg ikke dårlig samvittighet for, for det er første gang jeg ikke kommer på jobb på de drøyt 5 årene jeg har hatt jobben.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...